Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Man kunde lätt ha satt den så att Snövit hamnade lite bakom dörren, alt. sänkt den lite. Den målaren borde bli av med sin licens.
 
  • Gilla
Glenn K och 4 till
  • Laddar…
Excel
Det är ofta lätt att skylla på hantverkare, jag har själv råkat ut för felaktigheter. I slutändan ibland hjälper det att vara extremt tydlig mot leverantörer och hantverkare och stora ha marginaler

I en annan tråd har det strulat till sig med en annan beställning. Försök stt utvärdera din komunikation och planeringsförmåga. Säger inte att det är ditt fel men ibland behöver man lyfta blicken och se sin egen roll som beställare.

Lycka till i fortsättningen.

https://mobil.byggahus.se/forum/badrum/271287-kakel-varning.html
 
Jag tycker det är mitt fel som beställt felaktig tapet. Men, jag har anlitat proffs eftersom jag inte kan tapetsering, målning och måttanpassning. Jag anser att det ligger i yrket att se problem som detta i tid, sedan fråga hur jag tänkt, om jag tänkt. Hade han gjort det hade jag satt den bakom dörren då det inte alls spelar roll, man har ju oftast dörren stängd när man leker och då syns hela tapeten. Alternativt hade jag skickat tillbaka denna och köpt en ny som passar väggen bättre.
Jag mätte innan jag beställde, men räknade inte med snedväggen. Jag är som sagt var ny på detta. Jag tackar för alla synpunkter! Det är både intressant och kul att se hur olika vi uppfattar situationen!
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
tommib
74010 skrev:
Jag tycker det är mitt fel som beställt felaktig tapet. Men, jag har anlitat proffs eftersom jag inte kan tapetsering, målning och måttanpassning. Jag anser att det ligger i yrket att se problem som detta i tid, sedan fråga hur jag tänkt, om jag tänkt. Hade han gjort det hade jag satt den bakom dörren då det inte alls spelar roll, man har ju oftast dörren stängd när man leker och då syns hela tapeten. Alternativt hade jag skickat tillbaka denna och köpt en ny som passar väggen bättre.
Jag mätte innan jag beställde, men räknade inte med snedväggen. Jag är som sagt var ny på detta. Jag tackar för alla synpunkter! Det är både intressant och kul att se hur olika vi uppfattar situationen!
Ja, man får väl tycka att det är konstigt att målaren inte frågade hur du hade tänkt. Det kan jag hålla med om att hen borde gjort....
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Man skriver oftast om det som går dåligt då det är det man behöver hjälp med :) när det gäller fraktfirman är det fem som behöver öva på kommunikation. Vi bokade en leverans. De glömde ta med våra paket. Vi bokade in en ny, de glömde höra av sig när ingen personal kunde köra ut. Dem brister u kommunikation. ( min åsikt)
 
S
Tapetseringen är LÅNGT ifrån usel, jag kan inte avgöra från bilden ifall det är listat efter eller före tapetseringen, är det listat efter så är det la inget speciellt, men om listerna redan satt där sen innan så har tapetseraren definitivt gjort ett fenomenalt jobb, hade tapeten flyttats ned hade ekorrarna försvunnit och loggan blivit påverkad.

Tycker jobbet överlag ser bra ut, fräckt av dig att skriva "usel tapetsering".
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
S
nia79 skrev:
Man kunde lätt ha satt den så att Snövit hamnade lite bakom dörren, alt. sänkt den lite. Den målaren borde bli av med sin licens.
Jag hoppas det här är ett troll, det syns tydligt att målaren började med våden närmast dörren, jag tror ingen målare skulle måttat ut vart huvudena på karaktärerna kommer hamna 2 våder till vänster, iallafall inte när det handlar om 1 decimeter hit eller dit.

Min dotter är 2 år, det hon skulle vara mest impad av med den här bilden är helt klart ekorrarna i botten, hur länge till vet jag inte, men jag vet att jag skulle personligen se till att ekorrarna inte försvinner ur bilden då jag tycker dom är viktiga i just den här bilden. Löjligt av folk att kritisera målaren i den här frågan, kund har bestämt vart tapet ska sitta, och beställt tapeten efter eget behag, är man ute efter att detaljstyra in på centimetrar så får man faktiskt planerar bättre själv.

Skulle målaren ha rullat ut våderna på golvet och börjat skissa av väggen skulle du istället klagat på merkostnaden och att jobbet tar för lång tid.

Hur skulle den kunnat sänkas på ett vettigt sätt? Kollar du på sidan där du kan beställa tapeten så ser du att det inte finns något mer ovanför att kapa av, det är säkert tapetserat med överkant mot listen redan som det är.
 
Redigerat:
  • Gilla
siamthai och 2 till
  • Laddar…
Svårt fall med den kombinationen av tapet och vägg. Stör mig mer på vägguttaget.
 
  • Gilla
Spiderman
  • Laddar…
Bob_the_builder
Fotografen skrev:
Svårt fall med den kombinationen av tapet och vägg. Stör mig mer på vägguttaget.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-MH- och 3 till
  • Laddar…
Svårt att bedöma helheten då del av väggen skyms av dörren. Är tak - och golvlisterna ditsatta efteråt? Skyll inte bara på hantverkaren. På bilden ser det ut som den är korrekt uppsatt men att det naturligtvis finns fler alternativ i hur bilden kan beskäras. Hantverkaren borde ha diskuterat detta med beställaren vid arbetets påbörjande. Beställaren borde ha insett problemet med inpassning pga väggens oregelbundna form, kanske också vid inköpet funderat på om tapeten var lämplig på den väggen men också pratat med hantverkaren om detta.
 
Håller med många före mig, helt fel tapet på helt fel vägg hur han än hade satt den hade det sett konstigt ut, ska man ha en sån tapet ska man mäta och se så att det verkligen går att ha den där. Men utan att döma ut er helt misstänker jag att det finns någon lite mindre person i huset som verkligen ville ha den och att rummet är sånt att det inte finns en hel vägg att sätta den på? Dörr på ena sidan och säkert fönster på andra, och snedtak på båda sidor.

Det är lite pest eller kolera, men se det såhär, om inte den mindre blir ledsen av det ska inte du heller bli det, tapen lär nog bytas inom något år igen :)
 
  • Gilla
Gamberg och 1 till
  • Laddar…
MrPlow
Felet kanske gjordes av hustillverkaren som valde snedtak?
 
  • Gilla
Enolf och 9 till
  • Laddar…
Excel
74010 skrev:
Man skriver oftast om det som går dåligt då det är det man behöver hjälp med :) när det gäller fraktfirman är det fem som behöver öva på kommunikation. Vi bokade en leverans. De glömde ta med våra paket. Vi bokade in en ny, de glömde höra av sig när ingen personal kunde köra ut. Dem brister u kommunikation. ( min åsikt)
Kliv in i matchen, du kan ju inte räkna med att allt fungerar till 100% efter ditt huvud. Hade du haft en veckas marginal och först beställt hem materialet och därefter ringt hantverkare hade det inte uppstått problem alls. Bli också lite störd på att du hänger ut företag till höger och vänster.
 
  • Gilla
Gamberg
  • Laddar…
Jag har inte nämnt målarfirman här... Så nej, har inte hängt ut. Inte än iallafall, men givetvis skulle jag höra det om jag tyckte det behövdes. Förstår inte alls hur forum som dessa ska kunna vara till hjälp annars? I min andra tråd handlar det om ett specifikt uselt levereransföretag som jag vill vara för, hade ju varit svårt utan namn.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Jag personligen tycker det här ser snyggast ut. Det hade inte sett klokt ut om han flyttat ner tapeten. Då hade det blivit ett gäng dvärg-prinsessor plus att "skylten" hade delats i mitten. DET hade sett knasigt ut. Hade han flyttat ner tapeten kanske det ändå hade kommit in något annat som hade blivit snedkapat uppe i hörnet. Men smaken är som baken:).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.