Tjusig, funkar bra?

Borde kunna lufta Hope också
 
richardtenggren
Bara klickat hem kittet ännu, men det ska väl passa Hope med som sagt, själv kör jag på Formula.
Blev dock lite osäker om de luras på bilden på eBay, har ju redan Avids enklare kit och ville ha de lite finare istället.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
richardtenggren skrev:
Bara klickat hem kittet ännu, men det ska väl passa Hope med som sagt, själv kör jag på Formula.
Blev dock lite osäker om de luras på bilden på eBay, har ju redan Avids enklare kit och ville ha de lite finare istället.
Den stora koppen är för Shimanos :) Verkar ju passa till allt.

Själv brukar jag köpa kit på http://www.epicbleedsolutions.com/
 
Man kan inte ha DOT i shimano. Det går åt hel-ete. Om man gillar att lufta kör man med Avid. Jag har ett par utbytta Elixir 7:surprised:r någonstans, som jag ska ge till en ovän så fort jag får tillfälle.
 
mattiasp skrev:
Man kan inte ha DOT i shimano. Det går åt hel-ete. Om man gillar att lufta kör man med Avid. Jag har ett par utbytta Elixir 7:surprised:r någonstans, som jag ska ge till en ovän så fort jag får tillfälle.
Jo, men själva koppen är till för Shimano :) Den fungerar som en utökad reservoar istället för som på Hope som bara har bromsens reservoar att jobba med. Väldigt smidigt och kladdfritt att lufta med koppen :)
 
richardtenggren
Fast kör man en spruta vid oket och en vid handtaget är det ju väldigt liten risk för kladd. Jag vet också att koppen hör till shimano, har ett par XT på tjejens hoj, men det gick lite fort och jag kollade just efter sprutorna/texten och klickade sedan köp. ;)
Avid är ett avslutat kapitel sedan länge, skänkte även ett par Formula RX till pappa nu när hans elixir 7or börjat krångla :)

Ang. Epicbleed så har ju det också bara lågprissprutor, precis som mitt billiga Avidkit. :)
 
Mycket OT nu... kanske en egen cykeltråd kan vara nåt? ;)
 
Cykel på köpet kanske?
 
Det är ju både verktyg och fordon. 😉
 
Två nya linjaler blev det idag, 30 och 60cm. När ögonen börjar bli äldre och behöver mera ljus och glasögon blev det hopplöst att vid sämre ljus, eller mycket ljus med reflexer, se skalorna på gamla stållinjalerna. De nedan har mycket bättre kontrast :)

Två linjaler med bra kontrast, en vit 30 cm och en gul 60 cm, mot blått tygunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Köpte ett nytt pass idag, impulsköp på Clas i sjön, ett stanley fatmax 180cm,
 
buspojken skrev:
Köpte ett nytt pass idag, impulsköp på Clas i sjön, ett stanley fatmax 180cm,
Jag har ett sånt och libellerna är väldigt okänsliga framförallt vertikalt. Det är inte det att det inte visar när det är rakt det är mer att även ganska snett visas som rakt... Duger som rätskiva men inte som långpass.
 
Fan va surt o höra, fick de för 400 kr så trodde ja gjorde en ok affär
 
buspojken skrev:
Fan va surt o höra, fick de för 400 kr så trodde ja gjorde en ok affär
Har ett från Jula sedan några år, har för mig det funkar - ska kolla! :)
 
Jag har också ett och tycker att det funkar bra. Åtminstone tillräckligt exakt för mina behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.