Ja alltså funkar gör det ju men det är ganska okänsligt. Prova att ställa det mot en vägg och luta det sedan utåt. Jag kan flytta ut ena änden ungefär 1cm utan att libellen reagerar. Så om jag använder mitt pass för att sätta in en dörrkarm så riskerar jag verkligen att dörren öppnar eller stänger sig av sig självt. Men det kan ju såklart även vara fel på mitt pass. Det fick iaf mig att gå och köpa ett Hultafors Libella 2000 istället. Använder nu Fatmaxpasset som anhåll eller linjal när jag skär gips 😃
 
TeroM skrev:
Två nya linjaler blev det idag, 30 och 60cm. När ögonen börjar bli äldre och behöver mera ljus och glasögon blev det hopplöst att vid sämre ljus, eller mycket ljus med reflexer, se skalorna på gamla stållinjalerna. De nedan har mycket bättre kontrast :)

[bild]
Var köpte du dem?
 
Ny Hitachi borrmaskin med kabel och borrset i öppen väska som ersättning för en förstörd maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ersättare för B&D maskinen som brann upp :)
 
Efter att ha haft gamla dewaltmaskiner från tradera i några år så ledsnade jag och kostade på lite :)

Det positiva med dom här är att på slagskruvdragaren så är det både bits och 1/2" fäste vilket gör den perfekt att skruva med i garaget!

Nya Bosch verktyg med en borrskruvdragare och slagskruvdragare i verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Emil_K och 2 till
  • Laddar…
trattalask
iSnobben skrev:
Ja alltså funkar gör det ju men det är ganska okänsligt. Prova att ställa det mot en vägg och luta det sedan utåt. Jag kan flytta ut ena änden ungefär 1cm utan att libellen reagerar. Så om jag använder mitt pass för att sätta in en dörrkarm så riskerar jag verkligen att dörren öppnar eller stänger sig av sig självt. Men det kan ju såklart även vara fel på mitt pass. Det fick iaf mig att gå och köpa ett Hultafors Libella 2000 istället. Använder nu Fatmaxpasset som anhåll eller linjal när jag skär gips 😃
Jag har satt en dörrkarm snett med hjälp av mitt fatmaxvattenpass. Det är motsatt sida gångjärnen så dörren är stilla men stänger ojämt mot karmen. Har försökt att justera men skruven i karmhylsan hoppar bara tillbaka i det gamla hålet. =/
 
LsaiboT skrev:
Jag har satt en dörrkarm snett med hjälp av mitt fatmaxvattenpass. Det är motsatt sida gångjärnen så dörren är stilla men stänger ojämt mot karmen. Har försökt att justera men skruven i karmhylsan hoppar bara tillbaka i det gamla hålet. =/
Då verkar jag ju inte vara ensam om att uppleva passet som okänsligt tyvärr.
 
LsaiboT skrev:
Jag har satt en dörrkarm snett med hjälp av mitt fatmaxvattenpass. Det är motsatt sida gångjärnen så dörren är stilla men stänger ojämt mot karmen. Har försökt att justera men skruven i karmhylsan hoppar bara tillbaka i det gamla hålet. =/
Lite trälim eller CA lim och tryck in lite träflisor i gamla hålet. (Träspett för matlagning funkar fantastiskt bra). Sen är det mycket lättare och dra skruven dit man vill.

Utifall du vill inte blivit hemmablind än :)
 
LsaiboT skrev:
Jag har satt en dörrkarm snett med hjälp av mitt fatmaxvattenpass. Det är motsatt sida gångjärnen så dörren är stilla men stänger ojämt mot karmen. Har försökt att justera men skruven i karmhylsan hoppar bara tillbaka i det gamla hålet. =/
Ett sätt att angripa problemet är att ta upp ett nytt hål i karmen och montera karmhylsan där i stället. Ett extra litet vitt plastlock tänker man inte på.
 
E
Man tänker inte på de vita plastlocken om de inte sitter på plats heller!
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
S
Emil_K skrev:
Man tänker inte på de vita plastlocken om de inte sitter på plats heller!
japp borrat från två olika håll. dålig stil av tillvekare inte kolla med brickorna, som dom skickar med
 
Kane skrev:
Var köpte du dem?
Bauhaus.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
En ny borr/försänkar/pluggsats anlände idag. Jag har haft en av Fullers satser tidigare och varit helnöjd med den.

En träetui med en ny Fuller borr/försänkar/pluggsats ink. olika storlekar och bitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 4 till
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Ja alltså funkar gör det ju men det är ganska okänsligt. Prova att ställa det mot en vägg och luta det sedan utåt. Jag kan flytta ut ena änden ungefär 1cm utan att libellen reagerar. Så om jag använder mitt pass för att sätta in en dörrkarm så riskerar jag verkligen att dörren öppnar eller stänger sig av sig självt. Men det kan ju såklart även vara fel på mitt pass. Det fick iaf mig att gå och köpa ett Hultafors Libella 2000 istället. Använder nu Fatmaxpasset som anhåll eller linjal när jag skär gips 😃
Jag har gjort exakt samma resa med ett pass som inte hade noggrannheten. Och hängt ett tvättställ där vattnet rinner åt sidan istf i hon... Köpte ett Libella 2000 bränd av den erfarenheten.
 
E
ceson skrev:
En ny borr/försänkar/pluggsats anlände idag. Jag har haft en av Fullers satser tidigare och varit helnöjd med den.
Mycket fin sats.

Jag är själv på jakt efter något liknande men med metriska mått eftersom jag av ren princip försöker hålla mig undan från forntida måttenheter i största möjliga utsträckning.
 
  • Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
trattalask
Marinblå tröja med Festool-logotyp placerad på ett kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så jag kan snickra lite finare. ;)
 
  • Gilla
TBrogren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.