27 388 läst · 219 svar
27k läst
219 svar
Recension Shop-Seltmann.
Sitter och väntar sedan 4 veckor tillbaka och 950 euro fattigare (exkl 19% moms) Beställde till mitt företag.
4 stycken produkter och ena dagen är en av dom slut, nästa den andra. Jag har skickat typ 10 mail och bara fått svar på något jag inte frågat.
Dom tycks inte kunna "låsa" delar av min order "inhouse"! så att när det restnoterade åter igen är hos dom att dom kan skicka hela min order! Med andra ord, allt måste finns på exakt samma sekund för dom ska skicka det, annars blir det väntan!
Priserna är superbra så man tänker okej jag får ge det en chans till. Förra veckan fick jag mail där dom ursäktade att "position 3 vad out of stock. Igår när jag mailade vad nu även position 4 out of stock.
Dom skyller på att dom kan inte skicka en del av min order då jag köpt med kreditkort, vad nu det skulle göra för inverkan???
Hoppas ni hänger med vad jag skriver.......eftersom jag-är-så-in-i-helvete-arg att jag vill slå en någon...helst en tysk! :blushing:
4 stycken produkter och ena dagen är en av dom slut, nästa den andra. Jag har skickat typ 10 mail och bara fått svar på något jag inte frågat.
Dom tycks inte kunna "låsa" delar av min order "inhouse"! så att när det restnoterade åter igen är hos dom att dom kan skicka hela min order! Med andra ord, allt måste finns på exakt samma sekund för dom ska skicka det, annars blir det väntan!
Priserna är superbra så man tänker okej jag får ge det en chans till. Förra veckan fick jag mail där dom ursäktade att "position 3 vad out of stock. Igår när jag mailade vad nu även position 4 out of stock.
Dom skyller på att dom kan inte skicka en del av min order då jag köpt med kreditkort, vad nu det skulle göra för inverkan???
Hoppas ni hänger med vad jag skriver.......eftersom jag-är-så-in-i-helvete-arg att jag vill slå en någon...helst en tysk! :blushing:
Råkade ut för samma som Tocke ovan och då använde jag paypal. Råkade vara en vara som sekunden efter ordern "tagit slut" och sedan började en lång följetong av mail. Har säkert skrivit om det på forumet men jag orkar inte leta fram inläggen nu. Det slutade med att jag skickade en räkning via paypal till Shop-Seltmann som ignorerades en lång tid men till slut kom pengarna i retur på min betalning istället. Paypal är mao ingen garanti för att slippa strul.
Körde på toolstop efter det där (skriftlig) kommunikation i alla fall funkar, ringer dom är jag dock på hal is med sin engelska dialekt, inte direkt lätt att förstå....
Körde på toolstop efter det där (skriftlig) kommunikation i alla fall funkar, ringer dom är jag dock på hal is med sin engelska dialekt, inte direkt lätt att förstå....
Beställde också från Seltmann(för andra gången) för ett par veckor sedan. När jag beställde fanns varan i lager och sedan dess har det varit slut med beräknad leveransdatum för den varan som uppdateras ofta men den kommer aldrig in i lager. Trött...phl skrev:
Nåja, dags att lägga ett mail till dem igen. Om de inte löser detta så får jag väl ringa och skälla lite... Jawohl!!
För er som vill handla från Tyskland, men blir skeptiska ang Seltmann kanske ska kolla in www.rubart.de
Har handlat åtskilliga ggr från dom med, vad jag anser, superb service.
Snabba, bra priser, snabb och personlig kommunikation, frakten är inget att orda om och har levererats av Schenker här.
Har handlat åtskilliga ggr från dom med, vad jag anser, superb service.
Snabba, bra priser, snabb och personlig kommunikation, frakten är inget att orda om och har levererats av Schenker här.
Jaha, fick snabbt svar iallafall. Nu hävdade de dock att de var oskyldiga och att det var Makita som hade kraftiga leveransproblem. Min BDF456 blev nu lovad till nån gång i slutet på nästa vecka om Makita håller vad de lovar.
Rubart har aldrig svarat på ett enda mejl som jag har skickat via deras kontaktformulär.
Vet inte om det har berott på tekniska problem, eller nåt annat.
Men jag valde att köpa mina saker hos Seltmann (Som svarade på mejlen) efter det.
Vet inte om det har berott på tekniska problem, eller nåt annat.
Men jag valde att köpa mina saker hos Seltmann (Som svarade på mejlen) efter det.
Aldrig mer Seltmann. Har handlat där två gånger utan problem, men tredje gången....SUCK. Betalade med VISA kort och allt verkade frid och fröjd i webshopen. Typ, tack för din order osv.... Nån dag senare kom ett mail på tyska där det stod något i stil med att korttransaktionen inte kunde godkännas på grund av något som jag inte kunde översätta. Jag mailade direkt och frågade vad som var fel, fick ett svar på dålig engelska att om de inte får sina pengar skickar de inga maskiner. Svarade igen och sade att pengarna har i alla fall lämnat mitt konto, och eftersom jag betalat med VISA kort borde pengarna synas med en gång. Frågade igen vad som var fel med transaktionen. Inget svar,.... Några dagar går och jag mailar och frågar dem vad som händer.. Vi har tyvärr inte fått några pengar, därför skickar vi inte dina varor. Ringer upp dem och blir ombedd att maila då killen som svarar inte kan engelska. Mailar igen och talar om att jag kollat med banken och har kvitto på att pengarna finns hos dem. Nu svarar de på dålig engelska att in order tyvärr är "canceled". Mailar igen och frågar varför, inget svar. Efter ca 2 veckor är pengarna tillbaka på mitt konto med Seltmann som avsändare, dock fattas nästan 100 kr. Mailar dem igen och förklarar att jag inte vill ha pengarna tillbaka utan vill ha mina maskiner. SVAR: Gå in i vår webshop och beställ. .....Jo, det är ju just det jag försöker med.....suck
Förstår dig exakt....man får så dåliga svar från deras kundtjänst så man vill verkligen slå någon......jag fick gå ner i pannrummet å slå baksidan på yxan i huggkubben ett antal gånger innan jag kunde sansa migTocke skrev:Sitter och väntar sedan 4 veckor tillbaka och 950 euro fattigare (exkl 19% moms) Beställde till mitt företag.
4 stycken produkter och ena dagen är en av dom slut, nästa den andra. Jag har skickat typ 10 mail och bara fått svar på något jag inte frågat.
Dom tycks inte kunna "låsa" delar av min order "inhouse"! så att när det restnoterade åter igen är hos dom att dom kan skicka hela min order! Med andra ord, allt måste finns på exakt samma sekund för dom ska skicka det, annars blir det väntan!
Priserna är superbra så man tänker okej jag får ge det en chans till. Förra veckan fick jag mail där dom ursäktade att "position 3 vad out of stock. Igår när jag mailade vad nu även position 4 out of stock.
Dom skyller på att dom kan inte skicka en del av min order då jag köpt med kreditkort, vad nu det skulle göra för inverkan???
Hoppas ni hänger med vad jag skriver.......eftersom jag-är-så-in-i-helvete-arg att jag vill slå en någon...helst en tysk! :blushing:
Jag känner igen det där, dock har det löst när jag mailat ett foto på körkort, Visakort och en räkning där mitt namn och adress syns.
Det som är märkligt är att efter det ' får dom' pengarna.. Jag tror ju inte dom vidarebefordrar fotot till Visa eller din egen bank.
I fortsättningen blir det PayPal när/ om Seltmann ska betalas.
Sent from my LT15i using Tapatalk
Det som är märkligt är att efter det ' får dom' pengarna.. Jag tror ju inte dom vidarebefordrar fotot till Visa eller din egen bank.
I fortsättningen blir det PayPal när/ om Seltmann ska betalas.
Sent from my LT15i using Tapatalk
Förmodligen var det nåt sånt, men svaret från kundtjänst hörde ju inte ens ihop med min fråga. De måste vara fruktansvärt dåliga på engelska.FredrikR skrev:Jag känner igen det där, dock har det löst när jag mailat ett foto på körkort, Visakort och en räkning där mitt namn och adress syns.
Det som är märkligt är att efter det ' får dom' pengarna.. Jag tror ju inte dom vidarebefordrar fotot till Visa eller din egen bank.
I fortsättningen blir det PayPal när/ om Seltmann ska betalas.
Sent from my LT15i using Tapatalk
Har ändå kortet anslutet till "verified by visa" och handlar lite varstans utomlands utan problem.