Spontant känns det för seriöst för att det ska vara ett skämt. Jag hoppas innerligt att det inte är det, för annars tror jag att jag vill köpa den(..också) Jag står i dagsläget och funderar mellan DX93 och DTS400, detta kunde vara svaret.
 
Med tanke på vilken dinosaurie DX93:an är tycker jag en RO 90 inte känns det minsta otroligt! Spännande om den är vad jag tror, alltså både en rotex och en oscillerande slip.
 
Kan inte låta bli att titta på RO90-bilderna igen. Visst ser det ut som att trekantsslipplattan har en lös platta med kardborren på? Det är ju i så fall smart, det är ju den som blir för varm och slits ut. Förvisso har den plattan bara ett hörn, DX93:ans har ju tre. Dessutom var ju inte utbytesplattorna direkt billiga... Nåja, det är ju (förhoppningsvis) Festool ;)
 
Hahahahah phl! Jag kan bara hålla med! Men det är sjukt att man ska bli så här uppspelt och lycklig för något som gör att man blir utan lön en månad? Vuxna mäns hockeykort.
 
rätt roligt att vi sitter och kollar festool via en holländsk sida :)

övrigt så tycker jag att kapex stället ser ut att vara ostabilt, tänk att sätta upp den på en gräsmatta när man ska snickra .
 
Kapex stativet så bare dumt ut, iallefall mot bosch sitt nye stativ?
 
RO 90 DX ser ju väldigt verkligt ut, men i dagens läge går ju det mesta att fixa. Roligt om det skulle komma. Nu kanske jag bryter tråden lite. Men jag har inte varit hundra nöjd med min RO 125. Helt grymt bra avverkning, fantastisk upp till 80 papper, har prövat rubin o diamant 2. Kört på färg o trä. Sen tycker jag den har ett eget liv när man kör finare oscillerande. Har även prövat olika tryck på dammsugaren. Så det har blivit att man kör det grova med rotexen. Sen har man kört finliret med ETS 150/3 den går så himla mjukt o fint. För övrigt en maskin som jag inte skulle vara utan.
 
RO 90 DX
Jaha, då har Black & Decker fått konkurrens (http://www.blackdecker.se/powertools/productdetails/catno/KA280K/)
Undrar dock om Festoolen kan konkurrera med 3 m sladd och "220 W stark motor". LIte förvånad över att Festool överhuvudtaget satte sin fot i denna terräng.

Kapexstativet
Efterfrågar sehr grosse systainer a la begravningskista ;)

Carvexen
Här blev jag alldeles till mig. Imorgon hoppas jag få besked om när denna skapelse kan tänkas anlända Sverige. Hoppas tiden är slagen för att aldrig någonsin mer behöva åka och kompletteringshyra en GST 135:a (denna katt bland hermelinerna) ;) Motoreffekten på 500 W skrämmer mig tyvärr aningen.

Nu ska det drömmas verktyg!
 
Putte G... skrev:
RO 90 DX ser ju väldigt verkligt ut, men i dagens läge går ju det mesta att fixa. Roligt om det skulle komma. Nu kanske jag bryter tråden lite. Men jag har inte varit hundra nöjd med min RO 125. Helt grymt bra avverkning, fantastisk upp till 80 papper, har prövat rubin o diamant 2. Kört på färg o trä. Sen tycker jag den har ett eget liv när man kör finare oscillerande. Har även prövat olika tryck på dammsugaren. Så det har blivit att man kör det grova med rotexen. Sen har man kört finliret med ETS 150/3 den går så himla mjukt o fint. För övrigt en maskin som jag inte skulle vara utan.
När du går från grovavverkning till finslip måste du gå över till den hårda plattan, har du provat det?

--- Mats ---
 
Fasiken, och jag som har väntat och väntat. 660 € kan bara inte det där stativet vara värt. Suck, får väl klämma på de två bosch-stativen.
 
Putte G... skrev:
Sen tycker jag den har ett eget liv när man kör finare oscillerande. Har även prövat olika tryck på dammsugaren. Så det har blivit att man kör det grova med rotexen. Sen har man kört finliret med ETS 150/3 den går så himla mjukt o fint. För övrigt en maskin som jag inte skulle vara utan.
Mats nämner den hårda plattan, testa den. Jag kör alltid med den i båda
lägena om det inte finns väldigt speciella skäl att inte göra det. Sedan
skulle jag vilja påstå att det är en övningssak. Det oscillerande läget
är inte helt lättkört. Jag fick en aha-upplevelse efter någon timmes
arbetande, och anser mig nu bemästra maskinen. Det handlar en del om
trycket på maskinen (som ska vara väldigt lågt) samt hur man tippar och
lutar maskinen. När man får till det så styr man maskinen över ytan
genom att tippa och luta den. Ja, så gör jag iaf ;)
 
Jag får av någon anledning bättre resultat när jag håller i slang och kabel med den vänstra handen och den högra på det främre handtaget/hållkudden
 
Det var spännande, det måste jag testa. Jag gör normalt tvärt om. Kanske har det att göra med att du är högerhänt och därmed kan tygla maskinen bättre med den handen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.