30 111 läst · 266 svar
30k läst
266 svar
Festool nyheter! Ny domino, slagskruvdragare, ställning till Kapex!
Den där nya C12:an såg inte dum ut, fast när jag tittade på sticksågen så började jag tänka på någon slags insekt
Ja det är inget annat att göra än att sälja mina föräldrars hus medan dom är och handlar så att jag kan köpa en komplett festool arsenal. d^_^b
Ja det är inget annat att göra än att sälja mina föräldrars hus medan dom är och handlar så att jag kan köpa en komplett festool arsenal. d^_^b
Redigerat:
Fnularn: nej, vi är stekta. 
Den nya dragaren tar nog de gamla batterierna och den nya laddaren laddar de gamla batterierna. Men den gamla laddaren klarar inte batterierna och den gamla dragaren klarar inte de nya batterierna.
Det kan bli en C15 (eller C12) för mig, men bara om de leverar den med maskin, laddare och batterier och utan alla chuckar, de har jag redan. Och en del dubbelt upp.
Den nya dragaren är lite annorlunda i designen om man kikar noga. Vred för moment sitter inne i bygeln.
Den nya dragaren tar nog de gamla batterierna och den nya laddaren laddar de gamla batterierna. Men den gamla laddaren klarar inte batterierna och den gamla dragaren klarar inte de nya batterierna.
Det kan bli en C15 (eller C12) för mig, men bara om de leverar den med maskin, laddare och batterier och utan alla chuckar, de har jag redan. Och en del dubbelt upp.
Den nya dragaren är lite annorlunda i designen om man kikar noga. Vred för moment sitter inne i bygeln.
Redigerat:
Weeha! Nya C12:an får ju verkligen mig att vilja investera i en ny dragare! Nuvarande C12:an är ju sååå trevlig och det enda som jag tycker saknas är Li-Ion-batteri och det verkar ju bli avhjälpt.
Återstår och se om de nya sticksågarna äger 135:an...
Återstår och se om de nya sticksågarna äger 135:an...
Och hur den står sig gentemot Mafellen.phl skrev:
Men allvarligt talat, även om det säkert är jättebra med motorbroms på sticksågen, åtminstone ett par gånger om året eller så, är det verkligen ett argument?
Avvaktar dock recensioner från någon som använt en eller båda maskinerna i fråga.
Avvaktar dock recensioner från någon som använt en eller båda maskinerna i fråga.
Just när det gäller sticksågen är det inte bara en säkerhetsdetalj. Ofta när jag använder sticksågen måste jag gör omtag, eller såga från flera håll för att kunna följa en profil. Då är det lite drygt att behöva vänta på att bladet skall stanna för att kunna dra ur bladet. Om nu Festoolen inte bara stannar snabbt, utan gör det i översta läget, vilket den tyska texten antyder, är det problemet löst.
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken överfräs ska man köpa? - Första fräsen jag köper
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Tips på mindre hjullastare
Verktyg, Maskiner & Fordon