Tänkte väcka liv i tanken som diskuteras i inlägg #16 och framåt i denna tråd om en träff för praktiskt erfarenhetsutbyte kring verktyg och snickeri.
Har själv inte plats för många i garaget men om någon annan har lämplig plats att föreslå ställer jag gärna upp och visar t ex hur jag slipar och bryner mina hyvelstål. Andra har säkert intressantare färdigheter att demonstrera!
Någon intresserad av att delta? Någon intresserad att arrangera?
/B
 
Jag kommer gärna, men har inte plats att arrangera. Jag kan som sagt visa hur man sågar, förkroppar och monterar taklister på ett idiotsäkert och snabbt sätt.
 
Nu vill jag inte vara krass, men med tanke på hur många Stockholmare, mälardalingar och andra :rolleyes: som anmälde sig till mattiasp så tror jag nog vi får plats i ditt garage. :D

Jag är intresserad av både slipning och listning
 
En stor skillnad är att jag försökte dra ihop ett gäng för pubkväll i Västerås. En nykter tillställning i Stockholm tror jag kan locka betydligt fler.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag kommer vi blir nog inte så många som sagt var.

Om det förmodan blir många så har jag plats.

Mvh Pär H
 
mattiasp skrev:
En stor skillnad är att jag försökte dra ihop ett gäng för pubkväll i Västerås. En nykter tillställning i Stockholm tror jag kan locka betydligt fler.
Nja tror ändå lite på lite lathet/ bekvämlighet som orsak till bristande uppslutning. Men det är bara att hoppas att jag har fel.
 
Alltid svårt med såna saker i storstäder, men en lyckad förstaträff kanske kan locka till fler!
 
Hej.

Jag kommer gärna och lär mig lite. Jag tror inte att jag kan lära ut speciellt mycket men kommer som sagt gärna för att, förhoppningsvis, lära mig nåt och inte minst tjata en del.

Henrik
 
Nu är vi 6 personer vi alla kanske får plats hemma hos dig bengtn.

Mvh Pär H
 
Detta vore trevligt!
Det vore skoj att få träffa alla personer bakon dessa signaturer, sen med tanke på all erfarenhet/kunskap som finns i detta forum så är det ju toppen att träffas och bli lite "tjenis"
Vi får se om det stämmer med min barnfria vecka, HOPPAS HOPPAS!!
hehehe
 
Jag tycker också att det skulle vara kul att träffa några av er irl.
 
Jag är med :)
Om vi träffas hemma hos någon så skulle det vara kul om alla tog med lite verktyg så att man fick jämföra. Vilka verktyg kan vi ju bestämma om det blir av.
 
pär h skrev:
Nu är vi 6 personer vi alla kanske får plats hemma hos dig bengtn.

Mvh Pär H
Om jag städar ihop duktigt så har vi 10 kvm fri golvyta att leka på i garaget. Så ska vi hålla till hos mig, vilket vi gärna kan göra, får vi nog vänta på varmare väder. Då kan vi ju hålla till utomhus också.
/B
 
Åh, underbart... ett lokalt event i storstaden. Hakar på...

/S
 
Vad kul nu är vi 10 st det är bra. Är man för många kan det bli svårt att se om någon vill visa något och jag gissar att dom flesta kommer med bil, dom skall parkeras någonstans.



Mvh Pär H
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.