En tanke skulle kunna vara Skansen?! Om du Pär skulle vilja vissa runt och berätta om snickeriverkstaden?
Nackdelen är väl att det inte finns så många ölhak där..

Jag är intresserad, om det funkar med familjeplaneringen!

vi har ett önskemål om att vi tittar på snickeriet på skansen och man kan även äta och dricka där. Nackdelen är att det kostar en slant att både parkera i närheten och inträde på skansen men om det inte är något problem för någon så är det intressant för mig. Då borde vi även spana in den mekaniska verkstaden och även plåtslageriet som jag själv aldrig har besökt. Sedan har vi den gamla järnhandeln när vi ändå håller på.

Någon som har annat förslag?
Hur är det med dag vardag eller helgdag

Helger är det gratis parkering i Sthlm, så står man innan bron är det 5min gång till Skansen. Bilförbud från 1200 helger på Djurgården.

Vi är för närvarande sju stycken som vill träffas.
Om vi går till skansen så stänger snickeriet och nästan alla byggnader kl 17 så det kanske blir svårt en vardag. För jag misstänker att alla jobbar så det får bli en helg
Vilken helg närmaste denna månad skulle passa er.

Eller om vi bara går någon annan stans och bara äter en bit mat med lite dryck till så kan vi träffas när som helst.

pär h skrev:
Vi är för närvarande sju stycken som vill träffas.
Om vi går till skansen så stänger snickeriet och nästan alla byggnader kl 17 så det kanske blir svårt en vardag. För jag misstänker att alla jobbar så det får bli en helg
Vilken helg närmaste denna månad skulle passa er.

Eller om vi bara går någon annan stans och bara äter en bit mat med lite dryck till så kan vi träffas när som helst.
Jag hänger gärna på också. Mig passar det kanske bäst en helg. Gissar att det börjar bli lite semester för vissa, ska vi sikta på augusti ?

Mvh

Johan

Om jag kan så hänger jag gärna på.

jag hoppas på att några kan innan allas semester börjar.

Om det är skansen som gäller så kan jag följande nu på söndag 17/6, (kanske nu på lördagen 16/6) helgen efter är det midsommar och då är väll alla upptagna.

Sedan jobbar jag där den 1&2/7 och då skulle det gå att träffas på söndagen den 1/7 vid 16 tiden så kan jag visa och berätta om allt (så får ni även se mig i korrekt klädsel). Sedan stänger jag vid 17,00 för allmänheten då kan vi gå vidare och käka lite.

Är det några som kan dom datumen

Pär

Mikael_L
Jobbar du på skansen?

Mikael_L skrev:
Jobbar du på skansen?
Se snickerifabriken.

Jag skulle kunna nu på söndag 17/6, måste ändå åka till stan, skall hämta sambon på Arlanda senare på kvällen/natten.

Annars ser väl 1/7 bra ut.

Skall kolla med frun imorgon bitti, men det ser ljust ut både nu på söndag och 1/7.

Jonas

Hmmm nu på söndag är jag i Stockholm eftersom vi flyger utomlands måndag morgon. Vågar inte med risk för min egna välfärd lämna 3 småbarn med frun på hotell för Byggahus middag. Men kör ni söndag så ska jag försöka åtminstone leta upp er och komma in för att säga hej. Kul att få ett ansikte på folk man annars bara pratar med över nätet även om det bara blir 10-20 min :)

Båda dagarna funkar bra, men jag föreslår nu i helgen, lika bra att smida medan järnet är varmt.

Sent from my ZTE-BLADE using Byggahus

Då är vi tre som kan nu på söndag.
Skall vi för enkelhetens skull bara ta en middag. Och planera in ett skansen besök till sensommaren.

Vilka fler kan äta en bit mat på söndag

Mikael_L
Jag sitter öht rätt trångt tidsmässigt, så långt som planeringshorisonten sträcker sig.

Jag försökte förankra ett Skansen-besök för hela familjen under dagen och att jag själv dröjer mig kvar till nattkröken, typ. Det verkade absolut inte omöjligt.
Helgen nu närmast är dock fullbokad.

Jag har öht så svårt att planera just nu, så jag tänker ställa mig passivt vid sidan och läsa tråden. Och när ni andra så småningom bestämmer er för något får jag se om det finns/blir någon möjlighet att dyka upp. Det vore rätt kul i vilket fall.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.