Idag kom mina tempgivare från Kina ,så nu är universalsensorn inkopplad till larmet plus 4st nya temperaturer :).

Vad har ni för smarta styrningar kopplat till larmet?
De jag gjort ikväll är:
* Huset släcks när jag larmar på.
* Tänder i hallen när jag larmar av om det är mörkt ute.
* Är larmet avlarmat och det blir mörkt ute så tänds vissa lampor annars inte.

// Henrik
 
power650 skrev:
Idag kom mina tempgivare från Kina ,så nu är universalsensorn inkopplad till larmet plus 4st nya temperaturer :).

Vad har ni för smarta styrningar kopplat till larmet?
De jag gjort ikväll är:
* Huset släcks när jag larmar på.
* Tänder i hallen när jag larmar av om det är mörkt ute.
* Är larmet avlarmat och det blir mörkt ute så tänds vissa lampor annars inte.

// Henrik
Låter intressant.vad har du för larm som funkar med zipabox?
 
Hej! Har ett gammalt Wisdom larm.
Det är ihopkopplat med fibros universalsensor som styrs av programmeringsbara utgångar från larmet.
 
power650 skrev:
Hej! Har ett gammalt Wisdom larm.
Det är ihopkopplat med fibros universalsensor som styrs av programmeringsbara utgångar från larmet.
Tänkte göra exakt samma sak med mitt Siemens SPC-larm och en Zipabox, men eftersom jag har fyra utgångar från larmet tänkte jag köra Fibaros RGBW-controller. Den har fyra analoga ingångar som jag tänkte använda. På så sätt kan jag få fyra olika scenarion att användas beroende på vad som händer i larmcentralen!

Tycker du Zipaboxen funkar bra för dig tillsammans med larmet? Har inte inhandlat min ännu ...
 
power650 skrev:
Idag kom mina tempgivare från Kina ,så nu är universalsensorn inkopplad till larmet plus 4st nya temperaturer :).

Vad har ni för smarta styrningar kopplat till larmet?
De jag gjort ikväll är:
* Huset släcks när jag larmar på.
* Tänder i hallen när jag larmar av om det är mörkt ute.
* Är larmet avlarmat och det blir mörkt ute så tänds vissa lampor annars inte.

// Henrik
Vad har du beställt för tempgivare? Att koppla till universalsensorn? Vet någon om det finns olika sensorer för Z-wave att beställa från Kina? Borde vara billigare ...
 
Anders Nils Nilsson skrev:
Tackar!
Någon som fått detta att fungera? Har följande regel med det fungerar inte? Ser inga händelser i eventloggen....

Skärmklipp.GIF Skärmklipp2.GIF
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Anders Nils Nilsson skrev:
Vad har du beställt för tempgivare? Att koppla till universalsensorn? Vet någon om det finns olika sensorer för Z-wave att beställa från Kina? Borde vara billigare ...
Beställde dessa 120kr för 10st.
http://www.ebay.com.au/itm/231120264540?redirect=mobile
 
power650 skrev:
Beställde dessa 120kr för 10st.
[länk]
Ahhh, samma modell som jag beställt. Hur lång tid tog det?
 
Anders Nils Nilsson skrev:
Ahhh, samma modell som jag beställt. Hur lång tid tog det?
Tog 2,5 vecka, så det fungerade bra.

Ang "rule sunset" pröva och ändra Astro till något annat än 0, sedan tycker jag det är smidigt när man provar något att det skickar e-post som "action" så slippar man kolla i eventloggen.
 
  • Gilla
Anders Nils Nilsson
  • Laddar…
KristoferL skrev:
Tänkte göra exakt samma sak med mitt Siemens SPC-larm och en Zipabox, men eftersom jag har fyra utgångar från larmet tänkte jag köra Fibaros RGBW-controller. Den har fyra analoga ingångar som jag tänkte använda. På så sätt kan jag få fyra olika scenarion att användas beroende på vad som händer i larmcentralen!

Tycker du Zipaboxen funkar bra för dig tillsammans med larmet? Har inte inhandlat min ännu ...
Larmet funkar bra med Zipaboxen, har också 4st utgångar på larmet men bara 2st är reläer. Får montera några relä på transistorutgångarna så jag får några funktioner till..
 
power650 skrev:
Beställde dessa 120kr för 10st.
[länk]
Finns det någon beskrivning någonstans för hur dessa tempgivare kopplas in i praktiken? Funkar de att ha som rumsgivare så rumstemperaturen kan styras av Zipaboxen (om man har Z-wave termostat på radiatorerna alltså).
 
Paxman skrev:
Finns det någon beskrivning någonstans för hur dessa tempgivare kopplas in i praktiken? Funkar de att ha som rumsgivare så rumstemperaturen kan styras av Zipaboxen (om man har Z-wave termostat på radiatorerna alltså).
Finna i bladet som följer med t.ex Fibaro-enheter. Troligen till andra enheter oxå, någon som vet?

2014-02-01 18.57.03.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2014-02-01 18.57.23.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
power650 skrev:
Beställde dessa 120kr för 10st.
[länk]
Hur långa kablar är det på dessa? Kan man förlänga dem? Om man kopplar in fyra stycken till en Fibaro Universalsensor får man då upp fyra temperaturenheter eller hur funkar det? Tänkte ha en i garaget för att se att det inte blir för kallt i garaget, sen tänker jag att jag även kan få utomhustemperatur samt poolvattentemperatur.

Är det 120:-/inkl frakt?

Någon som vet om det finns nivågivare som man kan koppla till Universalsensorn förresten? För isf skulle man ju även kunna hålla koll på vattennivån i poolen 😃
 
KristoferL skrev:
Tänkte göra exakt samma sak med mitt Siemens SPC-larm och en Zipabox, men eftersom jag har fyra utgångar från larmet tänkte jag köra Fibaros RGBW-controller. Den har fyra analoga ingångar som jag tänkte använda. På så sätt kan jag få fyra olika scenarion att användas beroende på vad som händer i larmcentralen!
Med fyra utgångar får du 16 kombinationer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.