153 878 läst · 1 557 svar
154k läst
1,6k svar
Zaptec eller Easee som andra laddbox?
Har läst meningen ett antal gånger och jag är nog lite torsdagströg, men jag förstår inte om du menar att Garo är skräp eller inte..GK100 skrev:
Har du lust att förtydliga och motivera? Jag funderar på en laddbox från dem…
Redigerat:
Rätta mig om jag har fel men finns det ett moderbolag? Easee är ju en startup som åtminstone började utan egen tillverkning, och jag tror det är så fortfarande. De köpte initialt in tillverkningen komplett från Norautron och jag tror det är så fortfarande?blackarrow skrev:Den är utvecklad och tillverkad i Norge, så den biten är enkel.
Det flyttas väl bara uppåt till ägarna. Moderbolagen kommer inte helt undan ansvaret för ett dotterbolag genom dotterbolagets konkurs. Det har väl både ABB och GM fått erfara…
Men själva idén med AB är ju att det är en egen juridisk person som kan gå i konkurs när pengarna är slut.
Som laddbox säkert helt ok med funktionerna man normalt förväntar sig av dessa. Det jag menade var snarare tex deras och Eldons mer än helkonventionella lösnimgar i trådens tema för jordfelsskydd osv något som inte siktar mot eller direkt har frantiden för sig. Det hindrar dem ju inte från att bre ut sig i olika sammanhang likt "Feta kontakter för säkerhets skull" etc.tveksamt skrev:
Så välj du den box du ser bäst för dig men räkna inte mrd att de är mer funktionella efter 10 år eller i minus fyrtio grader än Easee sett till (JFB) eller allmänt jordfelsskydd det är de sannolikt inte.
Medlem
· Uppland
· 1 782 inlägg
Du menar de som har JFB + riktigt kontaktor? De lär hålla i decennier.GK100 skrev:Som laddbox säkert helt ok med funktionerna man normalt förväntar sig av dessa. Det jag menade var snarare tex deras och Eldons mer än helkonventionella lösnimgar i trådens tema för jordfelsskydd osv något som inte siktar mot eller direkt har frantiden för sig. Det hindrar dem ju inte från att bre ut sig i olika sammanhang likt "Feta kontakter för säkerhets skull" etc.
Så välj du den box du ser bäst för dig men räkna inte mrd att de är mer funktionella efter 10 år eller i minus fyrtio grader än Easee sett till (JFB) eller allmänt jordfelsskydd det är de sannolikt inte.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 345 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 345 inlägg
Hittar inga bra bilder på easee. Men zaptec har det dyra fina panasonic relät som mekaniskt kopplar samman faserna och har över 3.2mm brytavstånd.A anis16 skrev:
Så här ser min easee som jag har hemma ut.
Som synes väldigt hermetiskt slutet
Som synes väldigt hermetiskt slutet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 345 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 345 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 934 inlägg
Man visar kretskort från en testrigg i den här artikeln men det mesta "kamoflerat".
https://www.dn.no/teknologi/easee/e...er-stanser-salget-av-easee-ladere/2-1-1419589
https://www.dn.no/teknologi/easee/e...er-stanser-salget-av-easee-ladere/2-1-1419589
Logga in
Skapa konto