Z Zakalwe skrev:
Norbaggar själva trodde redan i februari att det finns risk för förbud:

[länk]
Bra sammanfattning, och därtill kommer de andra problemen som inte heller är lätta att lösa.

/M

• Gilla
BTR
  • Laddar…
Easee verkar ha slarvat med implementationen och uppenbart "självcertifierat" produkten utan att verkligen utföra mätningar. Ridå.

Så det finns alltså ett test case som man inte klarade?

F
S swirve skrev:
Jupp, mer rimligt är nog 3-5000 kr per laddbox i åtgärd (jfb typ b plus arbetskostnad) så 500 mille... Blir svettigt.
man får nog bra pris på en upphandling av ett par hundratusen jfb B. Men om detta öht skall vara görbart så måste det naturligtvis implementeras i laddboxen av underbetald egen personal och inte i varje kunds elskåp. Det är nog bättre att satsa på en riktigt fet aktieutdelning och styrelsebonus och sen sätta skiten i konkurs.

• Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
S
F fsn skrev:
man får nog bra pris på en upphandling av ett par hundratusen jfb B. Men om detta öht skall vara görbart så måste det naturligtvis implementeras i laddboxen av underbetald egen personal och inte i varje kunds elskåp. Det är nog bättre att satsa på en riktigt fet aktieutdelning och styrelsebonus och sen sätta skiten i konkurs.
Jo, men först ska nog plöjas ner en jädra massa advokatkostnader inför överklagandet... De rent tekniska aspekterna lär inte ändra sig iom överklagan, men det är om de hittar nån juridisk teknikalitet som gör att de kan klara sig.. Annars är det nog konken.

S swirve skrev:
Jo, men först ska nog plöjas ner en jädra massa advokatkostnader inför överklagandet... De rent tekniska aspekterna lär inte ändra sig iom överklagan, men det är om de hittar nån juridisk teknikalitet som gör att de kan klara sig.. Annars är det nog konken.
Jag tror man avvaktar norska Nkom's beslut i frågan.
Sen är det mycket märkligt att inte ESV samt Nkom är mer "synkroniserade", en stor gåta.

P paralun skrev:
Jag tror man avvaktar norska Nkom's beslut i frågan.
Sen är det mycket märkligt att inte ESV samt Nkom är mer "synkroniserade", en stor gåta.
Det är de nog....

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S
S swirve skrev:
Nä easee har ju redan gått ut med att man kommer överklaga.
[länk]
Jo men det blir ju meningslöst om Nkom håller med ESV....
Bara att lägga ner.

P paralun skrev:
Jo det var dit jag ville komma men i intervjuer så verkar ju Nkom förvånade.
"– Vi har nettopp mottatt informasjonen fra Elsäkerhetsverket, og vi trenger noe tid til å se hva det innebærer som helhet, sier avdelingsdirektør i Nkom John-Eivind Velure i en pressemelding."
[länk]
Ja, men de kan ju inte uttala sig på något annat sätt innan beslut tagits.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S
P paralun skrev:
Jo men det blir ju meningslöst om Nkom håller med ESV....
Bara att lägga ner.
Självklart kommer Nkom göra samma bedömning som ESV gjort. (och som jag gjort x antal sidor tidigare)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.