152 250 läst · 1 557 svar
152k läst
1,6k svar
Zaptec eller Easee som andra laddbox?
Nej, det är sant. Dom skriver inte heller nåt om att det finns ett krav på fysisk åtgärd.D djac skrev:
Och på Easees sida står det att detta endast gäller i Sverige och inte i några andra ESS eller EU-länder, samt att Svenska kunder inte behöver vidta några åtgärder öht, det sista är rimligtvis sant men det är inte riktigt det som Elsäkerhetsverket skriver. Och nog gäller detta inom hela EU eller?
Redigerat:
För den som vill veta mer om immunitetsprovning är denna artikel en rätt så bra introduktion:
- https://www.eetimes.com/bilar-och-mobiler-moter-skarselden-i-boras/
- https://www.eetimes.com/bilar-och-mobiler-moter-skarselden-i-boras/
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 333 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 333 inlägg
Jag tror nog att typA räcker faktiskt. så 300kr där. Den måste dock vara separat för boxen som jag tolkade det. Så det blir installation hos de flesta, gissningsvis minst 2000kr per hushåll då tänker jag mig. Så 200 mille i Sverige, men står sig detta beslut så kommer det att källa alla laddboxar i EU/EES. Det blir över en miljard...S swirve skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 333 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 333 inlägg
Och hur löser du dc felskydd?!pacman42 skrev:Jag tror nog att typA räcker faktiskt. så 300kr där. Den måste dock vara separat för boxen som jag tolkade det. Så det blir installation hos de flesta, gissningsvis minst 2000kr per hushåll då tänker jag mig. Så 200 mille i Sverige, men står sig detta beslut så kommer det att källa alla laddboxar i EU/EES. Det blir över en miljard...
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 333 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 333 inlägg
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 333 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 333 inlägg
Jag tror det främst beror på att just den detaljen inte har granskats. Det är ju flera av anmärkningarna som inte ESVs testning hittat utan som framkommit först när easee skickade sina egna testrapporter. Hade de inte varit så förbannat klantiga, eller ignoranta, hade de kanske inte blivit så hårt granskade att alla problem kommit fram.pacman42 skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 333 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 333 inlägg