Hej!
Jag har några fönstersmygsspotar från Hide-a-lite med inbyggd dimmer i drivdonet. Jag har satt en Aeon switch bakom brytaren, men jag kan inte stänga av /på den med Znet Lite.
Är det någon inställning jag behöver göra eller går det helt enkelt inte?
Jag behöver inte kunna dimmra sen, utan bara stänga av/på.
När jag tänder via Znet så dimmrar sen upp från 0-100, sedan kan jag inte släcka den. Tänder jag den på knappen. Tänds den direkt på 100% vid första trycket och släcks vid andra trycket.
 
Redigerat:
Har du satt en Aeon dimmer eller switch? Du skriver switch, men samtidigt att "den dimmar upp". Om det är en switch, så måste du ha kopplat fel imho.
 
thomasx skrev:
Fuskar m.nu med sina priser och rabatter, eller vad är det som händer? När jag kollade North-Q power meter inför deras 20% rabatt, så kostade den 949:- = 760:- med 20%, nu kostar den 770:- med 10% rabatt. Höjde dom priserna inför 20% rabatten, eller vad är det som händer? Verkar som jag hade den gamla fliken kvar, för jag kan se samma sida med bägge priserna och det är exakt samma URL.

Ja, waifai verkar klart billigast på North-Q, synd att de inte har några i lager :/

Hej
På m.nu på julafton mellan kl 15-16 kostade North-Q:
1 x Power Meter - NorthQ (NOQ_NQ-9021) = 859,00Kr
Rabatt (godjul): 171,80Kr
Efter 20% rabatt: 687,20 Kr

Idag den 27 december är ordinariepris hos m.nu 773,10 kr.

Verkar onekligen så att ordinariepriserna flukturerar under helgerna. Då jag har handlat två North-Q av m.nu tidigare reagerade även jag på ordinariepriset men har tidigare inte haft anledning att jämföra m.nu's priser...Men 949 kr som du skriver såg inte jag på julafton.

Lägger en fråga till m för att se om det har varit någon vurpa i webshopen.

/J
 
erikssonjorgen skrev:
Hej
På m.nu på julafton mellan kl 15-16 kostade North-Q:
1 x Power Meter - NorthQ (NOQ_NQ-9021) = 859,00Kr
Rabatt (godjul): 171,80Kr
Efter 20% rabatt: 687,20 Kr

Idag den 27 december är ordinariepris hos m.nu 773,10 kr.

Verkar onekligen så att ordinariepriserna flukturerar under helgerna. Då jag har handlat två North-Q av m.nu tidigare reagerade även jag på ordinariepriset men har tidigare inte haft anledning att jämföra m.nu's priser...Men 949 kr som du skriver såg inte jag på julafton.

Lägger en fråga till m för att se om det har varit någon vurpa i webshopen.

/J
Rättar mitt tidigare inlägg. m.nu har generell 10% rabatt som är avdragen på samtliga priser just nu. Det ger ett pris på North-Q på 773,10. Deras Ordinariepris är 859 kr.

Alltså ser jag ingen prisändring under helgerna utan snarare en liten signal på att möjligen köra en liten priskoll framöver. Sen vet jag att m.nu har hög service, kan vara värt en slant...

/J
 
  • Gilla
Hawkai
  • Laddar…
Vad är största skillnaden på NorthQ och Aeon variant förutom hur man kopplar på dem?Kolla blinkning är nog säkrare vad jag läst mig till. Har precis sålt min logger2020 med blinkning och tyckte den kändes rätt säker i sitt räknande. Skiljer i princip 100% i pris.
 
erikssonjorgen skrev:
Rättar mitt tidigare inlägg. m.nu har generell 10% rabatt som är avdragen på samtliga priser just nu. Det ger ett pris på North-Q på 773,10. Deras Ordinariepris är 859 kr.

Alltså ser jag ingen prisändring under helgerna utan snarare en liten signal på att möjligen köra en liten priskoll framöver. Sen vet jag att m.nu har hög service, kan vara värt en slant...

/J
Som framgår av tråden kollade jag priserna 02:52 på julaftonsmorgonen 😉, då var priset 949:- hos m.nu. Därför besvärade jag mig inte med att sätta mig och surfa mitt på julafton.
 
Jag tror inte att m.nu eller någon annan z-wave försäljare dribblar med priserna på sättet som beskrivs ovan.
Det är en så extremt liten och nischad bransch och skulle då t.ex. m.nu som är relativt stora i Sverige fuska med att höja priserna innan "en sänkning" då skulle det obönhörligen innebära tappade kunder inklusive mig och förmodad konkurs. Jag tror inte att dom är dumma att riskera detta.

Jag lade en order med 20% rabatt på julafton hos m.nu (smygsurfande i soffan när andra kollade kalle :D ).

Det är ju bara att jämföra mellan de olika inkl internationella såsom http://www.vesternet.com/
 
Jag konstaterar bara faktum. Och med din info i tillägg är det väl rätt uppenbart att m.nu ändrat priset flera gånger inom loppet av något dygn. På helgdag och i samband med olika procent-rabatter.

Jämföra var precis var jag gjorde, och m.nu var inte ens billigare än andra svenska med sina 20%, när jag kollade tidigt på julaftonsmorgonen.
Och ja, om de ska hålla på så här tänker inte jag beställa därifrån. De har inte varit billigast på nåt jag kollat. Är supporten bra kan det vara värt en del extra. Men man ska ju inte känna sig lurad.
 
Redigerat:
Jag kan bara konstatera att de produkter jag köpt tidigare under hösten och åter igen köpt nu under julafton, så har priset varit samma eller lägre. Har jämfört 5 produkter som alla var korrekta.

De kör dock kampanj nu fram till sista december med 10% som redan är avdraget från priset som visas - lite missvisande, eftersom man var tvungen att använda kod för julrabatten.
 
Sådär, då var kameraövervakningen av pelletsbrännaren installerad :)


20151227_165819.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Asterix_Thn
  • Laddar…
I vilket fall som helst, här är priset på North-Q power meter på julaftonsmorgonen, vilket föranledde mitt inlägg #4596 här i tråden.

Powert meter 949kr.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
thomasx skrev:
Jag konstaterar bara faktum. Och med din info i tillägg är det väl rätt uppenbart att m.nu ändrat priset flera gånger inom loppet av något dygn. På helgdag och i samband med olika procent-rabatter.

Jämföra var precis var jag gjorde, och m.nu var inte ens billigare än andra svenska med sina 20%, när jag kollade tidigt på julaftonsmorgonen.
Och ja, om de ska hålla på så här tänker inte jag beställa därifrån. De har inte varit billigast på nåt jag kollat. Är supporten bra kan det vara värt en del extra. Men man ska ju inte känna sig lurad.
Hej igen,
Har fått svar från Erik på m.nu.
North-Q har legat på 949 kr under längre tid hos m.nu men sänktes till 859 kr under julafton (innan kampanjen). Med detta sagt kan jag inte se något som pekar på att de skulle justerat upp priserna för att "ge sämre" rabatt, utan snarare tvärtom. De har gjort en prissänkning och sedan dessutom gett 20% rabatt under kl 15-16 julafton och nu 10% på samtliga varor t o m 31 december.

Jag har fortsatt orubbat högt förtroende för m.nu.

/J
 
Hur det än var, så måste jag säga att om man går ut med en 20% rabatt på hela sortimentet under ett fönster på en timme, och, efter att man gått ut med rabattinformationen bara timmar innan fönstret, ändrar ordinariepriserna, då inger man inget stort förtroende, i alla fall inte i min värld.

Att erbjuda en rabatt enbart mellan 15-16 på julafton, bidrar inte precis heller till ökat förtroende... tycker jag.
 
Redigerat:
vespaman skrev:
Har du satt en Aeon dimmer eller switch? Du skriver switch, men samtidigt att "den dimmar upp". Om det är en switch, så måste du ha kopplat fel imho.
Hej!
Det är en switch. Dimmern sitter i drivdonet som sagt. Min tanke var att den kunde tända och släcka på den nivån som var inställd, på samma sätt som tryckknappen gör.
Men ska jag ha en dimmer?
 
thomasx skrev:
Hur det än var, så måste jag säga att om man går ut med en 20% rabatt på hela sortimentet under ett fönster på en timme, och, efter att man gått ut med rabattinformationen bara timmar innan fönstret, ändrar ordinariepriserna, då inger man inget stort förtroende, i alla fall inte i min värld.

Att erbjuda en rabatt enbart mellan 15-16 på julafton, bidrar inte precis heller till ökat förtroende... tycker jag.
Har hört att alla oseriösa firmor kör tidsbegränsade rabatter... (y)
Skämt åsido, prissänkningar är väl aldrig negativt? Om inte man vill vaska, då :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.