Stripen såg riktigt trevlig ut. Se fram emot en recension!
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
Oj, det där [sensative] ser bra ut, måste jag säga!

Äntligen lite innovativt på zwave-fronten. Tycker bara det är massa gamla dammiga ideer som recyclas hela tiden.
Ser ut som att det är ett kunnigt team bakom &så, vilket bådar gott.
 
Första bilden!

20150623_204221.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan konstatera att den får plats i både dörr och fönsterspringor här hemma (med råge).

Tyvärr visade det sig att min Vera bestämt sig för att slavkontroller på egen hand. Så just nu kan jag inte inkludera några nya enheter alls. Återkommer med mer information när jag lyckats återställa den.
 
  • Gilla
gol och 3 till
  • Laddar…
Strips var ju söt. Men behöver nog en recension innan jag funderar på att byta ut de jag redan har... :)
 
Fick igång den i både UI5 och UI7!

Dock får jag köra med en Generic-device-profil ett tag tills den riktiga konfigurationen finns tillgänglig (så den visar typ-dörr symbol).

Måste också åka förbi Sensative någon dag och uppdatera firmware för att kicka igång tempsensorn.

Screen Shot 2015-06-24 at 22.07.58.png

Screen Shot 2015-06-24 at 18.21.33.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite kul är att den har två magnetsensorer.. en för att sköta inkludering och den andra för att känna av dörr/fönsterläge. En LED indikerar genom plastytan. Den är helt sluten (limmad) och lackat pcb för att inte fukt och skit inte skall tränga in.
 
Redigerat:
@hek. Den har väl inte tempsensor? Iaf inte enligt indiegogo kampanjen om jag kommer ihåg rätt.
 
Njo, tror det är "stretch goal" i Indigogo kampanjen. Vad som kommer vara monterat i den färdiga produkten vågar jag inte säga.
 
Sant. Spännande iaf. Jag hoppas på glaskrossensor :)

Svåra är att veta hur länge batteriet håller. 10 år som de säger känns väldigt lång tid.
 
Installerad på ytterdörren

https://youtu.be/7ptE9qgS1_4

Min gamla (Visonic) dörrsensor också kvar på dörren.

20150625_201839.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150625_201941.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Rapporterar den även läget ibland, så att systemet vet om dörren är stängd eller öppen även om den missar ett paket?
 
Behövs det - meddelanden "ackas" ju i zwave, så den borde ju alltid veta huruvida meddelandet nått controllern eller inte?
 
Hej, jag letar efter en utomhus siren samt en magnetsensor (gärna med inbyggd rörelsesensor) som kan sitta på en grind utomhus. Vad rekommenderar ni? Den skall fungera ihop med Vera lite.
 
Det kanske går att skaffa en genomskinlig plastburk och sätta den i för att ytterligare skydda den mot fukt.

Hur är det med magnetsensorer, hade varit trevligt att inte behöva bygga in dem i en vattentät lådad. Finns det några som klarar att monteras utomhus. Inte hittat några där det står att de är för utomhusbruk. Det enda som står är att de klarar av x meters avstånd utomhus.
 
Surfarn_ skrev:
Det kanske går att skaffa en genomskinlig plastburk och sätta den i för att ytterligare skydda den mot fukt.

Hur är det med magnetsensorer, hade varit trevligt att inte behöva bygga in dem i en vattentät lådad. Finns det några som klarar att monteras utomhus. Inte hittat några där det står att de är för utomhusbruk. Det enda som står är att de klarar av x meters avstånd utomhus.
Själv köra jag ute med en http://www.clasohlson.com/se/Magnetkontakt-ZD2102,-Z-wave/36-5749
Sen har jag dragit vit eltejp runt batteriluckan och en liten tejpbit över lysdioden.
Får se hur länge den håller.

Har monterat magneten på robotklipparen och själva sensorn på laddstationen. På så vis ser jag hur länge klipparen är ute varje gång, samt har jag en varning om den inte är tillbaks inom 2 timmar :).
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.