Du tänker på Northq Watts Calculator eller?? Men hitta inte mycke info om hur den pluginen funkar ju :(
JA det sjuka va efter en fabriksreset av min Vera, Å sen på med en backup så funkar det mesta mycke bättre än innan, Ja jag kör Veran..

Nu skall jag bara försöka få till några Horstmann relän att se ut som vanliga brytare, Men testade att byta xml fil under advance, men den hoppar tillbaka till original xml fil hela tiden

Verkar som jag fick till Pluginen, Men ser man bara Watts i pluginens Block å inte i Northqs Block?
 
Redigerat:
Hej!
Nu är det nära en beställning på en Zipabox med 433-modul.
Några funderingar på vad ni använder för enheter.
Rätta mig om jag har fel :)

Fönsterbelysning = Insatsbrytare 2x1,5kW (Fibaro)
Tavelbelysning och liknande = Insatsbrytare 2x1,5kW (Fibaro)
Takbelysning = Insatsdimmer 500W (Fibaro)
Insticksenhet = Wall Plug 2500W (Fibaro)
Motorvärmarstyrning = Insatsbrytare 1x3kW (Fibaro)
Väggtermostat = HRT4-ZW (Horstmann) eller EVR_ST814 (Everspring) Vilken är bäst?
Radiatortermostat = DAN_LIVC_RAK (Danfoss)
Läckagesensor = Flood sensor (Fibaro)

Vad använder ni för rörelsedetektorer?
EZMotion Triple Sensor?
Everspring SP814?
AeonLabs Multisensor 4-in-1?
Philio Multisensor PSP01 3-in-1?

Har jag glömt någonting som man kan ha nytta av?
Universal Sensor??
Dallas temperatursensor??

Ge mig gärna tankar och idéer :)
 
Köp på dig några fibaro dimmer-bypass oxå. Ifall du råkar ut för flimrande lampor eller annat konstigt med framförallt LED
 
Davve75 skrev:
Hej!
Nu är det nära en beställning på en Zipabox med 433-modul.
Några funderingar på vad ni använder för enheter.
Rätta mig om jag har fel :)

Fönsterbelysning = Insatsbrytare 2x1,5kW (Fibaro)
Tavelbelysning och liknande = Insatsbrytare 2x1,5kW (Fibaro)
Takbelysning = Insatsdimmer 500W (Fibaro)
Insticksenhet = Wall Plug 2500W (Fibaro)
Motorvärmarstyrning = Insatsbrytare 1x3kW (Fibaro)
Väggtermostat = HRT4-ZW (Horstmann) eller EVR_ST814 (Everspring) Vilken är bäst?
Radiatortermostat = DAN_LIVC_RAK (Danfoss)
Läckagesensor = Flood sensor (Fibaro)

Vad använder ni för rörelsedetektorer?
EZMotion Triple Sensor?
Everspring SP814?
AeonLabs Multisensor 4-in-1?
Philio Multisensor PSP01 3-in-1?

Har jag glömt någonting som man kan ha nytta av?
Universal Sensor??
Dallas temperatursensor??

Ge mig gärna tankar och idéer :)
Jag använder även Duwi's wall plug IP44, Everspring SF812 - Rökdetektorer och Everspring SE812 - Sirener vilka funkar jättebra. För att inte glömma Zipatos backup modul och ett antal Aeonlabs Multisensor 4-1. De sistnämnda har jag faktiskt elanslutit för att få en mer exakt och tillförlitlig mätning. Dom drog massor av batteri i mitt stenhus där jag har lite svårt med täckningen:)

Jag har inga termostater eller klimatstyrning då jag har en gammal (11år) bergvärme panna, men det kanske finns någon som har uppslag på hur man styr den?
 
Redigerat:
Hoffan skrev:
Du tänker på Northq Watts Calculator eller?? Men hitta inte mycke info om hur den pluginen funkar ju :(
JA det sjuka va efter en fabriksreset av min Vera, Å sen på med en backup så funkar det mesta mycke bättre än innan, Ja jag kör Veran..

Nu skall jag bara försöka få till några Horstmann relän att se ut som vanliga brytare, Men testade att byta xml fil under advance, men den hoppar tillbaka till original xml fil hela tiden

Verkar som jag fick till Pluginen, Men ser man bara Watts i pluginens Block å inte i Northqs Block?

Japp, bara W på pluginpanelen.

De flesta pluginer är dokumenterade på http://forum.micasaverde.com där jag tror alla plugförfattare hänger.
 
Davve75 skrev:
Hej!
Nu är det nära en beställning på en Zipabox
Pros/Cons på Vera vs Zipabox?

Zipabox är ny har jag förstått?
 
Är det någon som är duktig på PLEG som kan hjälpa mig?

Jag har installerat en 2*1,5kW switch från fibaro. Till reläkontakten tänkte jag koppla in mot öppnaknappen på min porttelefon.
Nu till problemet:
När jag aktiverar utgången så vill jag att den är aktiv i xx sekunder och sen stängs av igen. Detta för att inte lämna entrédörren öppen hela tiden och slippa stänga av relät manuellt.

Har försökt få till det i PLEG men jag fattar nada. Någon som kan hjälpa mig?
 
@jolerius
Använd parameter 3 och 4 på reläet istället.
 
@hek är det inte så att med nyare versioner av dual switchen så kan den bara hålla relät i 2,5 sekund. Jag behöver minst 5 sekunder
 
Jo, 2.5 sek är max som går att konfigurera. Gör istället en scen som slår på reläet och av det 5 sekunder senare (kolla Immidiate-knappen när du är inne i scenen).
 
att det skulle vara så enkelt...
går det att få en lampa, som är kopplad till en annan puck, att blinka under tiden som relät är draget?
 
Nyfniken skrev:
Pros/Cons på Vera vs Zipabox?

Zipabox är ny har jag förstått?
Veran har jag aldrig varit intresserad av.
Det stod mellan Zipabox och Homecenter 2.
Jag valde Zipaboxen pga att den kan kommunicera på andra sätt än zwave, och då låser jag inte fast mig i det.
Sedan gör det ingenting att den är lite billigare än HC2 också :)
 
MangeGBG skrev:
Har förstått det som att det är fler än jag som har powermaster 10 som larm. Nu är powerlink3 här till den. Borde kunna styra larmet och få till en bra plugin (som läser av ir deckarna) med veran. Vad säger ni andra?
Inte helt klockren integration med dom nya PowerMaster tyvärr. Som jag förstått det ska man iaf. inte köpa en PL3 om man ska koppla ihop med Vera utan man får välja antingen Vera-funktionalitet eller PL3.

Läs mer här, http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,13970.0.html.
 
5% på z-wave hos m.nu nu
 
Hej,
Jag har frågor till de användare som använder Openhab på Rasberry Pi.
Vilka komponenter har ni använt för att para ihop och sedan kommunicera med Z-wavekomponenter?

Jag har köpt en RP med RaZberry. Har inte hunnit packa upp det. Ju mer jag läser på nätet ju krångligare låter det att para ihop och få Zwavekomponenter synliga för Openhab.

Tacksam för tips.

Mvh
Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.