Har haft Yale Doorman i närmare två månader nu och är supernöjd, kör verisure appen också.
Däremot fick jag problem i helgen. När man trycker ner handtaget i låst läge några gånger går dörren till slut upp???
Detta är ju ganska obehagligt...

Jag bytte batterier, låset sitter monterat i en ny dörr/karm
Kan det bero på kylan? Felet uppstod när det blev kallt nu i helgen och jag upplever det bättre nu när det är varmare.
Frågan är om det beror på elektroniken eller på att träet i dörr/karm rör sig?

Någon som har samma problem?

I detta läge kan jag meddela att det har sina nackdelar att köpa på Bauhaus eftersom de inte är kunniga inom lås som en annan Yale-partner kan vara (låsfirma), men billigt är det :)
 
Bauhaus har ju sin lägsta prisgaranti, så de ligger ju bra till prismässigt. :)

Jag har aldrig upplevt det med mitt lås. Låter onekligen inte bra.
Jag skulle gissa på att det är elektroniken i låskistan eller elektroniken i styrenheten, den som sitter på insidan av dörren.

Jag har bytt låskista en gång.

Klickar det till innan också?
Som det gör när man låset dörren med vredet eller låser/låser upp med appen.
 
Redigerat:
Ja Bauhaus är grymma när det gäller priset.

Det klickar inte till mer än att mekaniken går upp, Appen registrerar inte heller att låset har gått upp, det är fortsatt i låst läge. Efter att ha testat lite mer nu inser jag att felet är borta med kylan.

Nu fick jag även svar från dem att ASSA skickar ett nytt lås och vill ha det gamla i retur. Mycket positivt!
Är nyfiken att se vad som händer.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ja går det upp av sig själv är det ju definitivt fel på låset, det enda som skall kunna hända när träet i karm/dörr rör sig är att det inte går att låsa i så fall då avståndet blir fel och låset inte känner av att dörren är riktigt stängd.
 
Hur mycket har ni varit tvungna att justera slutblecket eller dörren när ni monterat era doorman?
Jag har två lås som sitter på nya dörrar.

Med "gamla" låset så stängdes dörren lätt och smidigt, som det ska vara.
Men när jag monterar doorman så måste jag trycka in dörren hårt för att haken skall åka ut så att dörren stängs. Jag måste trycka till ändå hårdare om jag ska kunna låsa dörren. Har justerat låsblecket lite invändigt och blev lite bättre, men jag vill även att dörren ska sluta väldigt tätt mot tätningslisten på karmen.

Jag kan inte heller bara skjuta igen dörren så att den skall stängas(om man har bråttom), jag måste trycka in dörren liksom.

Tack på förhand
 
Hej!

Jag har läst igenom tåsen och sökt på google men har inte funnit svar på min undran.

Vad händer om eldriften i låset lägger av när man skall lämna hemmet (och åka på semester i Thailand eller liknande)? Finns det något sätt att låsa manuellt eller det är bara att gilla läget och avboka flygbiljetterna?

Med vänlig hälsning, Tobbe
 
Hej och tack för ditt tips!

Men jag menar om man är på väg hemifrån och eldriften lägger av. Tex om ungarna lämnar huset och låset inte fungerar, det låser upp men elmotorn lägger sedan av och dt går inte att låsa, hur gör man då?

Naturligtvis kan ett vanligt lås oxå paja, men risken bör vara större med ett eldrivet. Jag har sparat det gamla låset för att kunna byta vid haveri men jag undrar fortfarande om det går att låsa manuellt?

Med vänlig hälsning, Tobbe
 
Det finns inget sätt att låsa manuellt eftersom du inte har någon nyckel. Risken finns givetvis att låset lägger av precis vid fel tillfälle. Komplettera med ett 9-tillhållarlås så är du säker.
När batterierna börjar bli dåliga varnar låset med en röst som säger till varje gång du låser upp. Jag har använt mitt lås i över en vecka efter varningen kom första gången utan problem. Att batterierna ska tvärdö precis när ni är på väg till Thailand är väldigt osannolikt. Skulle det hända tar det 5minuter att byta batteri om man vet var man har sina torxmejslar...
 
D
Kommer röstvarningen även om man har stängt av den andra röstannonseringen?
 
Snubert2015 skrev:
Hej!

Jag har läst igenom tåsen och sökt på google men har inte funnit svar på min undran.

Vad händer om eldriften i låset lägger av när man skall lämna hemmet (och åka på semester i Thailand eller liknande)? Finns det något sätt att låsa manuellt eller det är bara att gilla läget och avboka flygbiljetterna?

Med vänlig hälsning, Tobbe
Låset varnar i riktigt god tid om batterierna börjar bli dåliga så risken att det plötsligt lägger av är nog obefintlig.
Sedan kan det givetvis gå sönder men att det skulle hända på väg till flygplatsen är väl samma risk som att ungarna precis spolat ner bilnyckeln i toaletten eller att någon precis stjäl bilen, det går inte oroa sig för allt :)
Skulle det trots allt hända på väg till flygplatsen får man väl ringa en låssmed som åker och lagar det och ser till att det bli låst, alternativt be en bekant åka förbi närmsta bygghandel och köpa ett nytt lås och skruva dit.
 
Kan man på något vis stänga av den störiga signalen som väcker hela huset när man låser dörren med vredet på insidan?

Och vad är syftet med Easy och advanced läget?

Kör med appstyrningen
 
Du kan justera volymen via verisure, minasidor.
Easy och adv. behöver du inte bry dig om om du kör med verisure app.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.