1 372 907 läst · 2 811 svar
1373k läst
2,8k svar
Yale doorman
Hej,
Slog till på en Yale Classic men upptäckte att dem tryckt in något "vitt klet" i kontakten på låskistan. Ville reklamera hos butiken (Bauhaus) som krävde att jag själv tar kontakt med Yale för godkännande av reklamation då det kan vara "elfel"
Någon som kan minnas om där fanns "vitt klet" intryckt i kontakten på låskistan när ni köpte era produkter? Är det ok att trycka in en kabel här?
Har googlat att det kan vara kontaktfett för oxidationsskydd. Men vill få det bekräftat om ok
Till historien hör att jag först tog sönder skruvarna vid montage och fick denna reklamerad i butiken utan problem. Denna första enhet hade inget klet i kontakten. Och Bauhaus kunde inte svara på varför.
Har kontaktar Yale som är sega på att svara.
Slog till på en Yale Classic men upptäckte att dem tryckt in något "vitt klet" i kontakten på låskistan. Ville reklamera hos butiken (Bauhaus) som krävde att jag själv tar kontakt med Yale för godkännande av reklamation då det kan vara "elfel"
Någon som kan minnas om där fanns "vitt klet" intryckt i kontakten på låskistan när ni köpte era produkter? Är det ok att trycka in en kabel här?
Har googlat att det kan vara kontaktfett för oxidationsskydd. Men vill få det bekräftat om ok
Till historien hör att jag först tog sönder skruvarna vid montage och fick denna reklamerad i butiken utan problem. Denna första enhet hade inget klet i kontakten. Och Bauhaus kunde inte svara på varför.
Har kontaktar Yale som är sega på att svara.
Vadå "krävde kontakt med Yale"? Enligt konsumentköplagen har man ju rätt att reklamera där man har köpt varan. Det är rimligen upp till Bauhaus att kontakta Yale om detta. De måste inte ge dig ett nytt lås, utan har tre försök på sig att få eventuellt fel åtgärdat.
Tror de att det är du som har orsakat felet ligger det på dem att bevisa det.
Har en ny kista här på skrivbordet, tillverkad Mars 2023, den har inget klet.NahojRock skrev:
Jag skulle köra på, kanske blåsa rent kontakten och sedan somna om. Du märker ju snart om det är några problem. Är det problem skulle jag spraya lite kontaktspray och sedan puffa med tryckluften så är problemet fixat.
Dem menar att dem blivit nekade reklamation hos Yale för många gånger pga elkontakt problem.M MacKalle skrev:Vadå "krävde kontakt med Yale"? Enligt konsumentköplagen har man ju rätt att reklamera där man har köpt varan. Det är rimligen upp till Bauhaus att kontakta Yale om detta. De måste inte ge dig ett nytt lås, utan har tre försök på sig att få eventuellt fel åtgärdat.
Avvaktar några dagar och ser om yale svarar
En del doorman låshus har lite fett i kontakten som hindrar att fukt tar sig in i kontaktstycket eller att det oxiderar medan andra låshus inte har det.
Du kan ansluta kontaktstycket både med och utan fettet.
Du kan ansluta kontaktstycket både med och utan fettet.