1 373 046 läst · 2 811 svar
1373k läst
2,8k svar
Yale doorman
Jag har ett Yale Doorman och en Doorman connect som vägrar att samarbeta.
I 95 % av fallen när jag försöker ansluta till låset via nätet så får jag meddelandet "okänd".
Har någon en aning om vad jag kan göra för att det ska fungera?
Yales support är som vanligt kass.
I 95 % av fallen när jag försöker ansluta till låset via nätet så får jag meddelandet "okänd".
Har någon en aning om vad jag kan göra för att det ska fungera?
Yales support är som vanligt kass.
Kan det ha att göra med 2.4/5Ghz?S Stubai skrev:
Ja det är en sak att prova, alternativt att du skapar ett nytt, separat 2.4Ghz-nät dit du ansluter låset.S Stubai skrev:
Connect fungerar bara på 2.4. Skapa ett nytt SSID som kör på 2.4 eller om den har ett IOT Nätverk som du kan aktivera. Installera sen om din Connect.S Stubai skrev:
När jag ansluter till connect med blåtand säger den att den har bra anslutning till både lås och router. När jag sen försöker koppla upp via internet får jag beskedet "okänd". Jag misstänker att det är ett mjukvarufel som orsakar detta.Vispen74 skrev:
Att en ny connect med bättre räckvidd skulle avhjälpa problemet tror jag därför är osannolikt. Men med lite tur kanske de har valt en annan programvara, då kanske det kan fungera.
En annan märklig grej i detta strul är att om jag drar ur connecten ur väggen blir jag upplyst via appen att connecten gått offline, trots att jag inte kunnat få kontakt med den tidigare.
Så det verkar som att appen och connecten kommunicerar till viss del, dessvärre inte på det vis som är tänkt.
Medlem
· Västerbotten
· 370 inlägg
S Stubai skrev:När jag ansluter till connect med blåtand säger den att den har bra anslutning till både lås och router. När jag sen försöker koppla upp via internet får jag beskedet "okänd". Jag misstänker att det är ett mjukvarufel som orsakar detta.
Att en ny connect med bättre räckvidd skulle avhjälpa problemet tror jag därför är osannolikt. Men med lite tur kanske de har valt en annan programvara, då kanske det kan fungera.
En annan märklig grej i detta strul är att om jag drar ur connecten ur väggen blir jag upplyst via appen att connecten gått offline, trots att jag inte kunnat få kontakt med den tidigare.
Så det verkar som att appen och connecten kommunicerar till viss del, dessvärre inte på det vis som är tänkt.
Skräp är det. Lagt för mycket tid på eländet och nu även ner. Försökte dessutom med två olika dosor.I ikeo skrev: