Såhär skriver dom i manualen om home, family och flex.
Explosionsritning av låsdelar med etikett för home, family och flex som beskrivs i manual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1 123abc skrev:
Jag är inte säker då jag inte sett alla paketen i verkligheten men jag tror det är såhär:
L3 Pro 3st nyckelbricka utan slutbleck.
L3 Home och Pro-1 har 1st nyckelbricka, slutbleck 1487-2 samt 1st slutblecksunderlägg 1mm.
L3 Family har 3st nyckelbrickor, slutbleck 1487-2 samt 1st slutblecksunderlägg 1mm.
L3 KEYTAG+ 4st nyckelbrickor, slutbleck 1487-2 samt 1st slutblecksunderlägg 1mm.
L3 Flex 1st nyckelbrickor, slutbleck 1487-1 och 1487-2, 2st slutblecksunderlägg 1mm och 2mm, täckskyltar in och utsida.
L3 Family All Inclusive har 3st nyckelbrickor, slutbleck 1487-1 och 1487-2, 2st slutblecksunderlägg 1mm och 2mm, täckskyltar in och utsida.
Det finns även L3 Custom som jag tror är lika Home fast utan slutblecksunderlägg.
Det finns även MPL Multi-Point-Lock (flerpunktslåsning) som är en lång skena.
De vanliga (ej MPL) kan benämnas SPL Single-Point-Lock i internetbutiker som säljer i flera länder.
Hur lyckas man göra något så rörigt?
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
D Diablito skrev:
Hej,

Jag bytte ytterdörr i helgen och skulle då flytta över vårt Yale doorman till den nya dörren. Dessvärre så fastnade kontakten till kabeln mellan ytterdel och innerdel när jag skulle dra ut den och gick sönder. En kabel har gått av och en lossnade, själva kontakten (den bruna) har spruckit på ena sidan så det går inte att sätta tillbaka den kabel som enbart lossnade.

Har ni några tips på hur jag kan lösa detta? Jag har pratat med Yale och fått bekräftat i vilken ordning kablarna ska sitta men de hänvisar enbart till återförsäljaren för låset. Jag har varit hos Ahlsells, de kan inte hjälpa mig. Besökte en lokal elfirma, de hänvisade mig till en låssmed som installerar dessa. Dessvärre har de enbart kabeln mellan låskista och innerdel som reservdel. Enligt dem så är både Assa och Yale väldigt svåra att ha och göra med.....

Det jag behöver är en flatstiftshylsa (tror jag det heter) som passar till så tunna kablar samt själva kontakten.

Någon som vet vart man kan vända sig? Känns lite surt att behöva köpa en helt ny utedel för 2500....
Hej hur löste du detta? Råkade ha av en kabel jag med...
 
  • Hand håller en avbruten flertrådig kabel med kontaktdon framför en del av elektrisk apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta något spetsigt och lossa stiftet i kontaktstycke genom att lyfta på plastlåsningen. Se om du kan pilla upp den pressade hylsan och sedan pressa om med kabeln som satt innan. Återmontera i kontaktstycket igen..
Plastkontakt med flerfärgade kablar och en pilar visar var man ska lossa stiftet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Ta något spetsigt och lossa stiftet i kontaktstycke genom att lyfta på plastlåsningen. Se om du kan pilla upp den pressade hylsan och sedan pressa om med kabeln som satt innan. Återmontera i kontaktstycket igen..
[bild]
Tack, provar!
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Ta något spetsigt och lossa stiftet i kontaktstycke genom att lyfta på plastlåsningen. Se om du kan pilla upp den pressade hylsan och sedan pressa om med kabeln som satt innan. Återmontera i kontaktstycket igen..
[bild]
Damn it, en till kabel gick sönder.. inte min grej d här...
 
Ja det kan vara pilligt men det brukar gå :D
 
B Brall3 skrev:
hej, hur får du in ditt V2n i Homekit, har letat och letat efter plugins till Homebridge för dessa lås. Men kan ej hitta ngt.
sök efter August plugin
 
Simon_Nilsson Simon_Nilsson skrev:
sök efter August plugin[/

@Brall3
 
Ena natten så låser vi och verifierar det är låst men då vi vaknar är det upplåst och inga inlägg i Verisure appen.. andra nätter beter sig låset såhär...

Låset är 4 år gammalt och denna osäkerhet gör ju att vi är nära att slänga skiten närsom..

Någon med liknande symptom?
 
  • Skärmdump av Verisure-appens historik som visar misslyckade och lyckade låsningar under natten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Har du bytt batteri nyligen? Läste att det kan bråka lite annars och inte ”orka” låsa. Dock så ska det ju inte låsa upp en låst dörr!
 
När jag gör funktionstestet på mitt ny monterade doorman L3 så åker inte hakregeln ut när jag trycker in översta lilla fallen. Men trycker jag in översta lilla fallen och drar handtaget lite uppåt så åker den ut som den ska. Vad kan vara felet då? Handtagen går inte tungt och fjädrar tillbaka bra och ingen annat går tungt heller.
Hoppas ni förstår min förklaring, och har några tips hur jag felsöka det.
 
  • Gilla
Bengt Sjöqvist
  • Laddar…
Till alla som har problem med en fördröjning på någon sekund mellan kod och öppning efter att man installerat yale doorman smart hub eller varje gång man byter batterier och har en yale smart hub. Jag vet inte varför men fördröjningen försvinner helt om man "larmar på" en gång genom att hålla in * överdrivet länge efter att man stängt och låst dörren. Tänk 10 sekunder och vänta på att något ytterligare händer utöver det normala. Sen är det bara att öppna som vanligt med kod vilket då både avaktiverar larmet och öppnar dörren och voila, dörren öppnar omedelbart igen när du prövar igen efteråt... Det funkar utan larmutrustning. Om ni också saknar larmutrustning och det inte funkar kan det vara olika koder inställda i appen under larm resp lås, hos oss är det olika förutom de första koderna av någon anledning. Det funkar när låset larmar av.

PS jag har spenderat en halvtimme på att googla fram detta efter att jag bytt batterier och det är hopplöst att hitta i denna tråd. Så skriver lite till med hopp om att någon annan får lättare att hitta detta. Olika Google sökningar hamnat på olika sidor i denna tråd. Det finns ett inlägg som har lösningen tidigare i tråden. Men det verkar finnas en j*vla massa inlägg som klagar på denna fördröjning utan lösning i följande poster och som förordar verisure bland annat pga det. Folk som lämnat tillbaka sin smart hub pga det. Självklart är det en bugg att det blir en fördröjning och det är sämst att de inte fixat det innan de började sälja grejerna, men det går att lösa väldigt lätt bara man vet hur. Verisure funkar säkert bra det också, men dissa inte yale smart hub enbart pga lagg/fördröjning mellan kod och öppning
 
Superharaldsson Superharaldsson skrev:
När jag gör funktionstestet på mitt ny monterade doorman L3 så åker inte hakregeln ut när jag trycker in översta lilla fallen. Men trycker jag in översta lilla fallen och drar handtaget lite uppåt så åker den ut som den ska. Vad kan vara felet då? Handtagen går inte tungt och fjädrar tillbaka bra och ingen annat går tungt heller.
Hoppas ni förstår min förklaring, och har några tips hur jag felsöka det.
Precis samma händer för mig också på mitt nyinstallerade lås. Hittade du en lösning?
 
Mitt internet var nere i ca två dagar. Och jag trodde det var strul med router eller AP så återställde allt sådant. Så nu känner inte yale igen mitt wifi fast det är samma ssid och lösen. Behöver jag göra en fabriksåterställning på låset för att få det att funka igen? Nån som varit med om liknande? Gäller alltså ett L3.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.