1 364 607 läst · 2 804 svar
1365k läst
2,8k svar
Yale doorman
Svarar mig själv!C cdt skrev:
Provade att ta kort connecten från vägguttaget och sätta tillbaka den igen och hålla knappen intryckt i fem sekunder så kom alternativet att ansluta till wifi upp igen i appen.
Sen var det bara att följa instruktionerna igen så började det fungera igen.
jag har gjort så flera ggr när vi haft strömavbrott. Brukar funka bra ☺️C cdt skrev:
Vårt V2N har funkat bra några år.
Igår kväll när jag gick mitt vanliga var och kollade dörrar och släckte lyse innan läggdags var inte dörren låst, trots att det var automatisk låsning. Den öppnades när jag kände på den.
Jag stängde och den låste inte. Jag vred på vredet och då blinkade den rött och körde den fallande tonsekvensen. Kände igen och dörren öppnades.... Ingen signal om misslyckad låsning, utan rätt ljud- och ljussignal.
Testade fler gånger med samma resultat.
Testade att peta till spärren i öppet läge och fallregeln gick ut som den ska.
Trodde jag skulle behöva hämta gamla låset och börja byta mitt i natten...
Men efter en stund kom jag på att testa att låsa upp den olåsta dörren och då körde den den gladare stigande tonsekvensen och blinkade grönt och efter det stängde jag dörren och den låste automatiskt som den skulle och var låst när jag kände efter!
Testade att låsa upp och stänga flera gånger och då låste den automatiskt varje gång och dörren var låst när jag kände på den.
Har googlat och även sökt i den 170 sidor långa tråden men inte hittat något.
Vad kan ha hänt när den indikerade låsning men var olåst? Nån mer som råkat ut för det?
Igår kväll när jag gick mitt vanliga var och kollade dörrar och släckte lyse innan läggdags var inte dörren låst, trots att det var automatisk låsning. Den öppnades när jag kände på den.
Jag stängde och den låste inte. Jag vred på vredet och då blinkade den rött och körde den fallande tonsekvensen. Kände igen och dörren öppnades.... Ingen signal om misslyckad låsning, utan rätt ljud- och ljussignal.
Men efter en stund kom jag på att testa att låsa upp den olåsta dörren och då körde den den gladare stigande tonsekvensen och blinkade grönt och efter det stängde jag dörren och den låste automatiskt som den skulle och var låst när jag kände efter!
Testade att låsa upp och stänga flera gånger och då låste den automatiskt varje gång och dörren var låst när jag kände på den.
Vad kan ha hänt när den indikerade låsning men var olåst? Nån mer som råkat ut för det?
Ngt är fel i låshuset, byt till ett nytt så kommer det fungera bättre.J johfo skrev:Vårt V2N har funkat bra några år.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Tyvärr så dras yale doorman med ett bekymmer och det är att trycket med tiden börjar hänga och det är svårt att låsa.X xdigger skrev:
nu är det fyra-fem år sen jag lämnade säkerhetsfirman men då hittade vi ingen bra lösning på problemet förutom det uppenbara då att sälja ett nytt lås.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg