Det går att trycka frånkoppla enhet i appen, och sen lägga till connecten igen, har du provat det?
 
Jag frånkopplade enheten för nån dag sen men ser ingenstans att jag kan ansluta igen.
 
C Christoffer G skrev:
Precis samma händer för mig också på mitt nyinstallerade lås. Hittade du en lösning?
För mig så var det låskistan som gick lite tungt. Tog ut den och filade lite så löste sig problemet. Hoppas det är löst för dig också.
 
  • Gilla
Christoffer G
  • Laddar…
C cdt skrev:
Jag frånkopplade enheten för nån dag sen men ser ingenstans att jag kan ansluta igen.
Svarar mig själv!

Provade att ta kort connecten från vägguttaget och sätta tillbaka den igen och hålla knappen intryckt i fem sekunder så kom alternativet att ansluta till wifi upp igen i appen.

Sen var det bara att följa instruktionerna igen så började det fungera igen.
 
C cdt skrev:
Svarar mig själv!

Provade att ta kort connecten från vägguttaget och sätta tillbaka den igen och hålla knappen intryckt i fem sekunder så kom alternativet att ansluta till wifi upp igen i appen.

Sen var det bara att följa instruktionerna igen så började det fungera igen.
jag har gjort så flera ggr när vi haft strömavbrott. Brukar funka bra ☺️
 
Vårt V2N har funkat bra några år.
Igår kväll när jag gick mitt vanliga var och kollade dörrar och släckte lyse innan läggdags var inte dörren låst, trots att det var automatisk låsning. Den öppnades när jag kände på den.
Jag stängde och den låste inte. Jag vred på vredet och då blinkade den rött och körde den fallande tonsekvensen. Kände igen och dörren öppnades.... Ingen signal om misslyckad låsning, utan rätt ljud- och ljussignal.
Testade fler gånger med samma resultat.
Testade att peta till spärren i öppet läge och fallregeln gick ut som den ska.
Trodde jag skulle behöva hämta gamla låset och börja byta mitt i natten...
Men efter en stund kom jag på att testa att låsa upp den olåsta dörren och då körde den den gladare stigande tonsekvensen och blinkade grönt och efter det stängde jag dörren och den låste automatiskt som den skulle och var låst när jag kände efter!
Testade att låsa upp och stänga flera gånger och då låste den automatiskt varje gång och dörren var låst när jag kände på den.

Har googlat och även sökt i den 170 sidor långa tråden men inte hittat något.

Vad kan ha hänt när den indikerade låsning men var olåst? Nån mer som råkat ut för det?
 
J johfo skrev:
Vårt V2N har funkat bra några år.
Igår kväll när jag gick mitt vanliga var och kollade dörrar och släckte lyse innan läggdags var inte dörren låst, trots att det var automatisk låsning. Den öppnades när jag kände på den.
Jag stängde och den låste inte. Jag vred på vredet och då blinkade den rött och körde den fallande tonsekvensen. Kände igen och dörren öppnades.... Ingen signal om misslyckad låsning, utan rätt ljud- och ljussignal.
Testade fler gånger med samma resultat.
Testade att peta till spärren i öppet läge och fallregeln gick ut som den ska.
Trodde jag skulle behöva hämta gamla låset och börja byta mitt i natten...
Men efter en stund kom jag på att testa att låsa upp den olåsta dörren och då körde den den gladare stigande tonsekvensen och blinkade grönt och efter det stängde jag dörren och den låste automatiskt som den skulle och var låst när jag kände efter!
Testade att låsa upp och stänga flera gånger och då låste den automatiskt varje gång och dörren var låst när jag kände på den.

Har googlat och även sökt i den 170 sidor långa tråden men inte hittat något.

Vad kan ha hänt när den indikerade låsning men var olåst? Nån mer som råkat ut för det?
Ngt är fel i låshuset, byt till ett nytt så kommer det fungera bättre.
 
L Linus1868 skrev:
Ngt är fel i låshuset, byt till ett nytt så kommer det fungera bättre.
Det har inte hänt någon mer gång än...så jag avvaktar nog
 
Flyttade precis in i ett hus med Yale Doorman.

Handtaget hänger lite + man måste lyfta det för att låsa.

Enkelt att fixa själv ? Vad kan tänkas vara fel?


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Flyttade precis in i ett hus med Yale Doorman.

Handtaget hänger lite + man måste lyfta det för att låsa.

Enkelt att fixa själv ? Vad kan tänkas vara fel?


/Jocce
troiligen felmonterat. Det finns skruvar som ska monteras i trycket, saknas dom så blir det sådär.
 
X xdigger skrev:
troiligen felmonterat. Det finns skruvar som ska monteras i trycket, saknas dom så blir det sådär.
Jag har för mig vårat har börja hänga mer och mer..
Alltså bra från början. :thinking:

Vilka skruvar är det som avses?
 
tycker vårt är lite slappare nu efter några år än när det var nytt oxå, men det funkar fortfarande.
 
X xdigger skrev:
troiligen felmonterat. Det finns skruvar som ska monteras i trycket, saknas dom så blir det sådär.
Tyvärr så dras yale doorman med ett bekymmer och det är att trycket med tiden börjar hänga och det är svårt att låsa.

nu är det fyra-fem år sen jag lämnade säkerhetsfirman men då hittade vi ingen bra lösning på problemet förutom det uppenbara då att sälja ett nytt lås.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har för mig vårat har börja hänga mer och mer..
Alltså bra från början. :thinking:

Vilka skruvar är det som avses?
på insidan av din yale finns det två st små Maskinskuvar som man skruvar fast trycket med.

det är nog tyvärr inte det som är problemet.
 
  • Haha
Davidbagare
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
på insidan av din yale finns det två st små Maskinskuvar som man skruvar fast trycket med.

det är nog tyvärr inte det som är problemet.
Jag har för mig sett bild, men dessa är utedelen va?
Eller minns jag fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.