Grannens Yale säger ”ho ho ho Merry Christmas” när det låses/öppnas upp. Vart finns denna inställningen eller är det kanske en (larm)dongel som har denna funktionen?

• Gilla
A.G och 1 till
  • Laddar…
Hej,
Har installerat 2 st L3 och behöver ta isär det ena och kontrollera installationen då vredet går trögt.
Men då behöver handtagen lossas och hur gör jag det?? Har inte hittat info någonstans så hoppas någon här kan upplysa mig.
//David

Hemmagrejjarn Hemmagrejjarn skrev:
Hej,
Har installerat 2 st L3 och behöver ta isär det ena och kontrollera installationen då vredet går trögt.
Men då behöver handtagen lossas och hur gör jag det?? Har inte hittat info någonstans så hoppas någon här kan upplysa mig.
//David
På mitt L3 var jag tvungen att ta ner låset. Sedan fick man släppa på täckplattan på insidan för att sedan lossa C-clipset som låser handtagen

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
På mitt L3 var jag tvungen att ta ner låset. Sedan fick man släppa på täckplattan på insidan för att sedan lossa C-clipset som låser handtagen
Hej, hur menar du ta ner låset?
//David

Hemmagrejjarn Hemmagrejjarn skrev:
Hej, hur menar du ta ner låset?
//David
ta loss den del som du vill lossa handtaget på då du måste komma åt den del som är inåt dörrbladet

A
Hjälp! Har en uthyrningsstuga och måste få det att fungera.

har lyckats koppla min v2n till yale hubben.
Inne i yale home appen så ser jag låset men det går inte låsa eller ändra koder från appen. Den lyckas inte kommunicera med låset.

kan jag uppdatera låset på nått sätt? vad fan är fel? Blir tokig

A
Bump

Installerade Doorman L3 idag men misslyckades med medbringaren (antar att den blev för kort). Får beställa en ny lång och testa att kapa den lite längre.

Min fråga: Jag får heller inte bortasäkringen att fungera. jag har läst att man ska trycka ned den lilla svarta knappen på låshuset (som på "vanliga" lås) och dedan ska det komma en röst eller ljudsignal el liknande innan man låser. Hos mig händer ingenting när jag drar ned den, kan de här två felen hänga ihop (dvs att jag itne fått dit medbringaren)?

Johan1975z skrev:
Hjälp! Har en uthyrningsstuga och måste få det att fungera.

har lyckats koppla min v2n till yale hubben.
Inne i yale home appen så ser jag låset men det går inte låsa eller ändra koder från appen. Den lyckas inte kommunicera med låset.

kan jag uppdatera låset på nått sätt? vad fan är fel? Blir tokig
Långt avstånd mellan hub och lås? Testa att flytta huben närmare?

A
N NoOne2k skrev:
Långt avstånd mellan hub och lås? Testa att flytta huben närmare?
Har inget nätverksuttah närmare. Tycker inte den är långt bort

Visst ska det gå att öppna/stänga Yale Doorman L3 från access-appen trots att man inte befinner sig inom bluetooth-avstånd? Det funkar inte för mig. Jag ombeds använda verifiering (fingeravtryck) men inget händer. Inom BT-avstånd funkar det.

bugg eller feature? Någon som haft samma problem och löst det?

N nikoman skrev:
Visst ska det gå att öppna/stänga Yale Doorman L3 från access-appen trots att man inte befinner sig inom bluetooth-avstånd? Det funkar inte för mig. Jag ombeds använda verifiering (fingeravtryck) men inget händer. Inom BT-avstånd funkar detbugg eller feature? Någon som haft samma problem och löst det?

För mig funkar det med Wi-Fi.

AnnaB82 AnnaB82 skrev:
För mig funkar det med Wi-Fi.
Mystiskt. Upptäckte precis att min fru kan öppna utan BT från sin mobil. Uppenbarligen någon inställning/bugg i min app som strular.

N nikoman skrev:
Mystiskt. Upptäckte precis att min fru kan öppna utan BT från sin mobil. Uppenbarligen någon inställning/bugg i min app som strular.
Löste det delvis. Av någon anledning funkar inte tumavtryck-verifiering när man försöker öppna på distans med iPhone 8. Min frus nyare telefon har ansiktsigenkänning och det funkade. Jag provade därför att använda pinkod istället och det gick bra.

N nikoman skrev:
jag har oxå ansiktsigenkänning ☺️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.