1 364 502 läst · 2 804 svar
1365k läst
2,8k svar
Yale doorman
Det låter nästan som ett dåligt skämt.AnnaB82 skrev:om man gjort så att man kan styra låset via appen går det inte att stänga av ringklockan. Helt otroligt sjukt dåligt!!
Jag hoppas på en uppdatering av appen i framtiden så att det går. Har mailat med Yale som skickade en länk om hur man gör man det var en länk till hur man stänger av ljudet på en kamera/ringklocka. Så dom fattar ju inte problemet heller.
Lillflickan på 7 mån har blivit väckt flera gånger senaste veckan. Hur kan man inte ens ha valmöjligheten att stäng av den.AnnaB82 skrev:
Jag instämmer. Jag kör bara litiumbatterier och antar att Yales algoritm bygger på alkaliska batterier. Spänningskruvan i förhållande till kvarvarande energi i batteriet är helt olika mellan litium- resp alkaliska batterierDizzy84 skrev:Ja, garanterat batterierna.
Kan tycka att varningen för låg batterinivå är under all kritik.
Har 3 st lås och inte en enda gång har jag fått varning om lågt batteri innan man antingen hört ”välkommen till yales integrerade lås”, hört på ”klicket” att det nog snart är dags eller att det helt sonika inte går att låsa upp längre!
Men skönt med en enkel fix på detta problem iaf!
Nån av mina hyresgäster gör nåt så det kommer upp pålarmat i appen och då låses båda dörrarna
Men vet inte vem och ingen säger att dom gjort nåt utan alla gör exakt så man ska göra..
Har alltså 2 lås kopplade till samma hub och båda med verisure
Men vet inte vem och ingen säger att dom gjort nåt utan alla gör exakt så man ska göra..
Har alltså 2 lås kopplade till samma hub och båda med verisure
Om larmet går utan orsak så är det troligtvis för stort avstånd mellan lås och slutbleck, rätt vanligt att det börjar vid kyla.nino skrev:
Eller du kanske har 3:de parts moduler som integrerar larm där larmet kopplas på och jag missförstod problemet.
Medlem
· Jönköping
· 4 inlägg
Har två stycken V2N som jag inte har uppkopplade. Har nu tänkt att köpa ett L3 också o flytta en av de gamla till garaget o den nya på huvudentrén. Vad behöver jag för grejer för att koppla upp alla tre handtagen i samma app? Tycker det är kass info på Yales hemsida o inte fått svar från deras support..
Fattar att jag behöver montera låsmoduler (bakom batteriluckan) på dom gamla. Tidigare fanns det ju en Yale smart hub som man kunde koppla upp handtagen emot, då använde man Yale Home appen för att styra. Dessa hubbar verkar typ utgått dock då dom inte finns i lager någonstans knappt..?
Till L3 använder man ju Yale Access app o en connect man sätter i uttaget. Kan inte läsa ut om man kan få in V2N i Access appen?? Eller är det så illa att modellerna inte är kompatibla med varandra så man behöver använda två olika appar/system för att styra??
någon annan som har erfarenhet utav att använda både L3 och V2N?
Fattar att jag behöver montera låsmoduler (bakom batteriluckan) på dom gamla. Tidigare fanns det ju en Yale smart hub som man kunde koppla upp handtagen emot, då använde man Yale Home appen för att styra. Dessa hubbar verkar typ utgått dock då dom inte finns i lager någonstans knappt..?
Till L3 använder man ju Yale Access app o en connect man sätter i uttaget. Kan inte läsa ut om man kan få in V2N i Access appen?? Eller är det så illa att modellerna inte är kompatibla med varandra så man behöver använda två olika appar/system för att styra??
någon annan som har erfarenhet utav att använda både L3 och V2N?