Status
Tråden går ej att kommentera.
Stickan56
gylle skrev:
Grannen kan enligt Worx säljare sticka in till sin återförsäljare och programmera om(byta frekvens eller vad de gör) på sin klippare så att det funkar. Vet dock inte om det stämmer eller om HQ egentligen är villiga och göra det
En snäll granne isåfall. Vem äger problemet Worx eller Husqvarna, jag röstar på Worx. Vem står för kostnaden?

MVH Stickan
 
Bebbe56 skrev:
Det vore intressant att veta hur mycket tråd ni lagt ut.
380 m totalt.
Hade svårt att få tag i extra märlor.
Pratade med en guldklimp till säljare på Coop Bygg i Skellefteå. De hade inga extra märlor på lager, men jag fick köpa 200-packen från deras visningsexemplar. Det kallar jag service.
 
Redigerat:
MBygga, Min går 1 timme och 50 min/laddning. När den har haft vilodag så går den kortare tid på första vändan, gissar att det beror på något med laddaren. Ska kolla vilka värden den har sedan.
 
MBygga, jag har en platt trädgård, så Jean har en bra arbetsmiljö. Man vill ju inte få problem med facket.
 
Köpte min Landroid i början på veckan och har nu installerat och justerat tråd i flera dagar. :)
Jag har läst igenom tråden och fått massor av bra tips! Men något som jag fortfarande funderar på.. det här med pin-koden, jag vill såklart skydda min Gräsänka med en pin-kod så hon inte blir stulen, men måste jag knappa koden varje gång hon ska ut och klippa? Då försvinner ju lite av vitsen med en robot..
Batteriet är aldrig full-laddat? Det står på 44-46% när hon börjar klippa, men det verkar å andra sidan inte vara något fel på det då hon kan klippa riktigt länge innan hon går och laddar igen..?
 
Du behöver inte knappa in koden varje gång, men lyfter du den utanför klippområdet och provar starta den kräver den pinkod.
 
Men vad gör jag för fel då..? Jag har knappat in att den ska starta kl 09.00 men ändå så måste jag gå ut efter 9 och knappa koden och först då så drar hon igång?
 
Läser manualen, där står det att om man tryckt på röda åtkomstknappen så måste man skriva pinkod, så är det inte på min. Verkar vara lite buggigt, prova skriv in pinkod och tryck grön bock 2 ggr.
 
Jo, men jag får trycka pin-kod så fort hon har stannat.. ska testa grön bock två gånger, men det känns som att jag brukar trycka på den två gånger..
 
Min klippare beter sig precis som Fru Ander:s har jag märkt.

Nu har jag programmerat den till att klippa idag lördag på 03:00 av 22:30, igårkväll gick den in i laddstationen, idag på morgonen var den avstängd i laddaren, när jag trycker igång den med pin står det att laddningen är typ 50%, låter den gå in i laddaren så laddar den upp från 50% till runt 107-109% på 25 sekunder, när den kommer upp dit står det bye bye så stänger den av sig.

Är det ngt jag programmerat fel eller är det hårdvarufel?

När jag manuellt trycker igång till o klippa verkar det fungera.

Ok, nu har jag läst manualen, lustigt att man ska behöva göra det:surprised:

Jag tror att jag vet vad som e fel, laborerade med slingan igår, den fick gå in med home knappen, enligt manualen ska den stängas av efter att ha blivit tvångskörd hem, ska alltså ge fan i att pilla så mkt på min klippare:wow:

Om du av någon anledning – t.ex. pga. Lekande barn - Om du vill ställa din Landroid® i laddningsbasen: öppna knappsatsfönstret, tryck på tangenten med hussymbolen och stäng fönstret. Landroid® kommer att gå till sin bas och förbli där. Notera att Landroid® stängs av efter fullständig laddning.
 
Redigerat:
En fråga kring hur Landroiden tar sig tillbaka längs med slingkabeln.

Ritning:

L=Laddstation
G= Landroiden

När den behöver ladda, kommer den då att söka sig till närmsta kabel, eller är den "smart" nog
att välja kortaste väg så att säga tillbaka mot laddstationen?

En enkel ritning, men min tomt är formad runt huset nästan som ett U och då kan det bli en lång resa tillbaka till laddstationen om den inte tänker till lite.

klippare.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hk1971j skrev:
En fråga kring hur Landroiden tar sig tillbaka längs med slingkabeln.

Ritning:

L=Laddstation
G= Landroiden

När den behöver ladda, kommer den då att söka sig till närmsta kabel, eller är den "smart" nog
att välja kortaste väg så att säga tillbaka mot laddstationen?

En enkel ritning, men min tomt är formad runt huset nästan som ett U och då kan det bli en lång resa tillbaka till laddstationen om den inte tänker till lite.

[bild]
När den behöver ladda börjar den söka i den riktning den precis står i är min erfarenhet, alltså inte smartare än så.
 
  • Gilla
hk1971j
  • Laddar…
Jean007 skrev:
MBygga, Min går 1 timme och 50 min/laddning. När den har haft vilodag så går den kortare tid på första vändan, gissar att det beror på något med laddaren. Ska kolla vilka värden den har sedan.
Rejält länge även om du har platt tomt, hur länge laddar den sen?
 
Ca 2,5 tim
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.