Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag justerade kablen i efterhand två gånger innan jag hittade det bästa läget. Det är jätte lätt, ... jag lämnade en meter av kabelns båda ändar som jag drog bakåt bort från slingan bakom laddstationen. Det funkade bra. nu har jag justerat och klippt av dem. Servicekillarna för landroid avråder starkt från att snurra upp kablen bakom, det blir ett elektromagnetfält som gör att Landroiden blir förvirrad och lätt hamnar utanför slingan om man gör så. Däremot är det mkt lätt att skarva kablen längst bak om du behöver längre kabel efter ett tag.
Jag har dessutom lagt min sladd även under sten, den ligger alltså ca 5cm under marknivån och det funkar bra.

Jag har dock flyttat ut slingan typ 5cm från markstenen för att den ska klippa ända ut. Annars håller jag ca 30 cm från alla andra "hinder"
 
Tack för alla snabba svar. Denna tråden är lika het som Chelsea i championsleaguefinalen just nu!! :)
 
Någon som vet vem som tillverkar Landroid?

Villket land kommer den ifrån, och har dom fått "låna" från HQ 220?
 
hk1971j skrev:
Någon som vet vem som tillverkar Landroid?

Villket land kommer den ifrån, och har dom fått "låna" från HQ 220?
WORX lär vara Italienskt men maskinerna byggs i Kina. Frågan är var HQ tillverkar sina. Tror att en del patent som HQ haft har löpt ut, därav "kopieringen". Funkar samma som för läkemedel, när patenten löper ut kommer det ut likvärdiga produkter till betydligt bättre pris på marknaden.
 
falmark skrev:
Jag klockade min idag: 2 st körningar Effektiv klipptid 2h05m resp 2h10m. Därutöver kommer tiden för att leta sig hem tll laddaren c:a 8-12 min.
Mellanliggande laddning från 20% till 100% 1h56m. Både klipptid och laddtid är bättre än spec. Nice Nu kan det väl bara bli sämre ;-)
Tack för infon. Laddtiden stämmer med min men jag får ut upp till 1h45m klippning vilket är gott nog. Det beror ju på mycket hur långe den är så vi får väl se, den kanske förlängs när mattan väl är ordentligt nedklippt.
 
the_red_dragon skrev:
Har köpt min klippare idag... det skall bli intressant och installera den imorgon om bara vädret tillåter. Hur svårt är det att justera kabeln i efterhand? Jag tänkte börja med ca 35cm ifrån hus, häck etc., men jag vill och kommer att behöva justera ytterligare. Går det att rulla upp ett par meter vid laddaren som kan användas vid behov?
Vad som inte är bra är att rulla upp kabeln på den medföljande spolen, då blir det lätt en induktionseffekt som stör signalen. Däremot kan man rinka upp kabeln i långa öglor, det har jag gjort med mellan 5-6 meter och det fungerar utmärkt.
 
MBygga skrev:
WORX lär vara Italienskt men maskinerna byggs i Kina. Frågan är var HQ tillverkar sina. Tror att en del patent som HQ haft har löpt ut, därav "kopieringen". Funkar samma som för läkemedel, när patenten löper ut kommer det ut likvärdiga produkter till betydligt bättre pris på marknaden.

I en gammal black n decker fabrik....:)
 
Har satt en gummilist i framkant på min, så nu låter det mycket tystare när den dunkar in i träd och andra hårda föremål. Jag har haft min Landroid i precis en vecka och jag är förvånad över hur bra den funkar. Har behövt justera tråden på ett par ställen. Men jag är mycket nöjd med mitt köp!
 
Är det någon som hittat piezon som ger ifrån sig pipet?
 
johan119 skrev:
Är det någon som hittat piezon som ger ifrån sig pipet?
Om du vänder på klipparen så hittar du den där bak en liten rund sak med hål i mitten, själv har jag tryckt in isolering så min piper inte alls nu. Har nog redan diskuterats i denna tråden skulle jag tro.
 
Klipparen uppför sig konstigt när den ska hem och ladda:
-Ska klipparen vingla i sidled över begränsningskabeln.
-Den håller inte jämn fart, utan gasar lite ryckigt.

Jag fick problem när:
-den vinglade in i en häck och fastnade.
-den vinglade av begränsningskabeln som gick längs överkanten på en slänt och halkade i det fuktiga gräset ner i en blombänk och fastnade.


Ska det vara så eller är det bara min?

/Peter
 
Någon som kan vara snäll och lägga upp någon bild där det framgår hur nära Landroiden kan klippa vid husväggar, staket eller liknande ? Är lite fundersam att det blir mycket att trimma nämligen.
 
falmark skrev:
Klipparen uppför sig konstigt när den ska hem och ladda:
-Ska klipparen vingla i sidled över begränsningskabeln.
-Den håller inte jämn fart, utan gasar lite ryckigt.

Jag fick problem när:
-den vinglade in i en häck och fastnade.
-den vinglade av begränsningskabeln som gick längs överkanten på en slänt och halkade i det fuktiga gräset ner i en blombänk och fastnade.


Ska det vara så eller är det bara min?

/Peter
Lotta går som en drucken över begränsningsslingan hela vägen hem, så det är nog normalt tror jag, gäller att ha sina centimeter från hindrena.

Lycka till!
 
Min går ganska sakta när den ska ladda, tror den ska göra så, har dock aldrig missat laddaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.