Hejsan. har en S version av landroid som är 1 vecka gammal. jag uppdaterade till den senaste programvaran och började använda den. gick bra, den fastnade på något ställe så jag tog bort den och ställde den på laddplattan. nu vill den inte fungera igen.
först fick jag inte liv i den, och när jag väl fick det blinkade batteri lampan grönt sen rött sen blinkade den andra trekanten blåt sen rött sen dör den. den gröna lampan lyser på laddstationen, men det går inte att få liv i den, jag drog ur sladden till laddaren och ställde tillbaka roboten i med sladden för att den skulle ladda. nu blinkar röd triangel. har testat stänga av och igång men vill ändå inte. jag har kollat hela slinga och den e hel. vad skall jag göra?
 
Pjotor20 skrev:
790E.1/2.47
Hej,
Enligt manualen skall man kunna låta roboten köra längs slinga och avläsa avståndet för att kunna använda värdena till zonprogrameringen. Någon som fått det att fungera? Jag ställer roboten över slingan strax efter laddstationen, trycker på "kör hem" knappen och då börjar den pipa. Trycker därefter på 2 så att displayen tänds men sen händer ingenting 🙁 MVH
Har för mig att jag inte heller fick det att fungera men det enklaste är väl ändå att stega upp avståndet manuellt och skriva in värdet i roboten?
 
Jo, det fungerar, manualen på nätet är uppdaterad. Man skall trycka på 2 EFTER man tryckt stop 😀
 
Hejsan. har en S version av landroid som är 1 vecka gammal. jag uppdaterade till den senaste programvaran och började använda den. gick bra, den fastnade på något ställe så jag tog bort den och ställde den på laddplattan. nu vill den inte fungera igen.
först fick jag inte liv i den, och när jag väl fick det blinkade batteri lampan grönt sen rött sen blinkade den andra trekanten blåt sen rött sen dör den. den gröna lampan lyser på laddstationen, men det går inte att få liv i den, jag drog ur sladden till laddaren och ställde tillbaka roboten i med sladden för att den skulle ladda. nu blinkar röd triangel. har testat stänga av och igång men vill ändå inte. jag har kollat hela slinga och den e hel. vad skall jag göra?
Ställ frågan i tråden för årets modeller istället så är det nog större chans att du får svar...
https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/295183-nya-landroid-2017-a.html
 
Redigerat:
Hejsan. I går körde jag min WG792E.1 för första gången min slinga är nära på 280m-300m någonstans på de sista metrana tog batteriet slut, så jag bar den och laddade den. Senare körde den slingan igen och klarade det efter 40-50 min så var den i början på slingan och började få dåligt med batteri igen och letade på slingan och började sin återfärd men räckte inte hela vägen denna gång heller. Nu till frågan, kommer detta bli ett problem? Eller är det något som försvinner om det nu finns någon inlärningsfas?
 
Redigerat:
Någon inlärningsfas har jag inte hört talas om men visst, ett batteri blir väl något bättre när man använt det ett litet tag.
När batteriet tog slut, letade roboten upp slingan direkt i början så den hade 280-300 meter att rulla hem på? Har du högt gräs? Fastnar roboten någonstans på hemvägen?
 
Corpes Corpes skrev:
Någon inlärningsfas har jag inte hört talas om men visst, ett batteri blir väl något bättre när man använt det ett litet tag.
När batteriet tog slut, letade roboten upp slingan direkt i början så den hade 280-300 meter att rulla hem på? Har du högt gräs? Fastnar roboten någonstans på hemvägen?
Inget högt gräs, och fastna ingenstans Dock tog den några omtag. Finns det någon inställning man kan ändra så den hinner tillbaka i tid?
 
Inte vad jag vet. Har för mig att den ska åka tillbaka och ladda redan när den har ca 50% kvar av batteriet, för att det ska finnas tillräckligt med kraft för att orka hela vägen hem. Jag tycker du tar kontakt med supporter och förklarar problemet.
 
  • Gilla
Isacsson
  • Laddar…
Corpes Corpes skrev:
Inte vad jag vet. Har för mig att den ska åka tillbaka och ladda redan när den har ca 50% kvar av batteriet, för att det ska finnas tillräckligt med kraft för att orka hela vägen hem. Jag tycker du tar kontakt med supporter och förklarar problemet.
Nu så idag har den lyckats hitta tillbaka 2 gånger Avvaktar och ser om den sköter sig! Andelens nyss kom den tillbaka och hade 45% kvar. Tack för råden!
 
R
Har du många svängar som är skarpa? Dvs där roboten i princip stannar och svänger? Vet att det tar otroligt mycket på batteriet än när den mjukt fortsätter ungefär med samma hastighet i hörnen. Tänk 90graders sväng jämfört med halvcirkel sväng på tråden.
 
R RalleB skrev:
Har du många svängar som är skarpa? Dvs där roboten i princip stannar och svänger? Vet att det tar otroligt mycket på batteriet än när den mjukt fortsätter ungefär med samma hastighet i hörnen. Tänk 90graders sväng jämfört med halvcirkel sväng på tråden.
Ska kolla över slingan imorgon det finns en del dock inte så många.
 
I Isacsson skrev:
Nu så idag har den lyckats hitta tillbaka 2 gånger Avvaktar och ser om den sköter sig! Andelens nyss kom den tillbaka och hade 45% kvar. Tack för råden!
Jag hade tillfälle under veckan att kolla litet extra på min WG790E.1, ser att den klipper ca 80 minuter innan den går in för laddning. Då är det ganska lätt arbete eftersom den klipper 5 av 7 dagar i veckan, dessutom rätt torrt nu. Vore det blött och längre gräs att klippa så skulle klipptiden bli litet kortare.

Jag tror precis som Corpes att det kan krävas några laddcykler innan batteriet når full kapacitet, i synnerhet om man nyss köpt en 2016-maskin där batteriet inte blivit laddat på länge. Tror inte att batteriet är skadat, bara att det som sagt behövs några laddcykler innan det levererar nominell kapacitet.

Gott att det verkar funka som det ska nu.
 
Min Landroid L fastnade under en utemöbel, stängde av sig på stoppknappen.
Stod med den intryckt några tim.

När ja starta den igen har den bytt språk till spanska! Och min pin-kod fungerar inte

Har någon varit med om något liknande?
Tänkte ja kunde ändra koden via appen, men får inte kontakt med klipparen
 
S Samuel E skrev:
Min Landroid L fastnade under en utemöbel, stängde av sig på stoppknappen.
Stod med den intryckt några tim.

När ja starta den igen har den bytt språk till spanska! Och min pin-kod fungerar inte

Har någon varit med om något liknande?
Tänkte ja kunde ändra koden via appen, men får inte kontakt med klipparen
Jag hade ringt supporten i ditt läge. Känner inte till hur man kan göra en "factory reset" av systemet och återställa pinkod, tycks vara vad som krävs efter din otur med fastnad knapp.

Å andra sidan kan man ju se det som att det inte är meningen att folk tex förbrytare ska kunna göra dessa åtgärder så jag förstår att det inte beskrivs i manualer etc.
 
Min robot beter sig konstigt. Den vill inte stanna i laddningsbasen utan backar ut och försöker hela tiden docka på nytt. Stänger jag av den och ställer den på plats manuellt så börjar den ladda. Vad kan detta bero på? Jag har starta om och använder senaste FW.
Bifogar video på eländet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.