Saljtjanst skrev:
Hittade inte 1.91 hade du den?
Den filmen säger ingenting det är ju inte gräs på den så kallade gräsmatta snarare halvöken,det lilla som är klippt har massor lämnats kvar
 
@Elkudde: Om du ikke skjønner at doble sensorer er bedre enn en enkelt, så er det ditt problem, men du trenger ikke å forsøke å feilinformere andre. Det burde være selvforklarende at doble sensorer gir helt andre muligheter enn en enkelt, og de aller fleste er i stand til å skjønne hvorfor...
 
  • Gilla
b0dd3 och 3 till
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Den filmen säger ingenting det är ju inte gräs på den så kallade gräsmatta snarare halvöken,det lilla som är klippt har massor lämnats kvar
Henke2 Fy skäms på dig att lägga upp en sådan film från den småländske Sahara och sedan försöka lura i oss att Worxen kan klippa gräs! :D Haa ha ha
Min hemlighet är att jag är ute med handjagaren om nätterna när ingen ser! :wow:
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Henke2 Fy skäms på dig att lägga upp en sådan film från den småländske Sahara och sedan försöka lura i oss att Worxen kan klippa gräs! :D Haa ha ha
Min hemlighet är att jag är ute med handjagaren om nätterna när ingen ser! :wow:
Precis, det skrev jag ju redan innan att det lär inte hjälpa för trollet. Men alla andra ser ju. :)
 
  • Gilla
b0dd3 och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Jag har problem med zonindelningen, i instruktionsboken står det att man ska placera klipparen bakom boet, trycka STOP, lyfta locket å trycka på 2 för att hur många meter den gått men den syns inte å jag har blivit tvungen att mäta med måttband.
Någon som vet om jag gjort fel eller om man inte kan läsa av hur långt den gått efter tråden i årets modell?
 
Jimmy Lindfors skrev:
Hej!

Jag har problem med zonindelningen, i instruktionsboken står det att man ska placera klipparen bakom boet, trycka STOP, lyfta locket å trycka på 2 för att hur många meter den gått men den syns inte å jag har blivit tvungen att mäta med måttband.
Någon som vet om jag gjort fel eller om man inte kan läsa av hur långt den gått efter tråden i årets modell?
Det går bra med måttband med.
se även följande inlägg
https://www.byggahus.se/forum/robot...landroid-2016-a-5.html?perpage=30#post2489458
 
zongrejen är ungefär likadan, min lösning och tips som jag fått är att ställa in alla 4 zoner så jag la zon 1 10% på en meter sedan zon 2 20 % vid passagen, zon3 30% ca 30 meter efter passagen å zon 4 längst bort på 40%.
Jag är under testfasen å ska se hur det fungerar men det verkar som att även fast man bara ska använda 2 zoner så ska man använda alla 4 zoner ändå...
Skitskumt å helt hjärndött enligt min egen åsikt men verkar fungera just för tillfället för mig iaf.
 
Jag har fått zonindelning att fungera men gick runt å svor när jag bökade med måttbandet för ett tag sen när det stod i instruktionsboken att man kunde göra det på ett enkelt sätt..... :)
 
Elkludde skrev:
Den filmen säger ingenting det är ju inte gräs på den så kallade gräsmatta snarare halvöken,det lilla som är klippt har massor lämnats kvar
Ja du, vad det är har jag inte gått in på men klippt blir det och växer som fan gör det också.

Här ser du hur det ser ut utanför respektive innanför gränstråden i öknen jag har. Det kvittar säkert också för dig, det vet jag. Men alla andra får sig ännu ett gott skratt på din beksostnad och det gillar jag.

mwGvJu8.jpg
 
  • Gilla
mattemaz och 5 till
  • Laddar…
Jimmy Lindfors skrev:
zongrejen är ungefär likadan, min lösning och tips som jag fått är att ställa in alla 4 zoner så jag la zon 1 10% på en meter sedan zon 2 20 % vid passagen, zon3 30% ca 30 meter efter passagen å zon 4 längst bort på 40%.
Jag är under testfasen å ska se hur det fungerar men det verkar som att även fast man bara ska använda 2 zoner så ska man använda alla 4 zoner ändå...
Skitskumt å helt hjärndött enligt min egen åsikt men verkar fungera just för tillfället för mig iaf.
Jag fick göra en liknande "fix" för att få zonindelningen att fungera, dvs skapa 4 zoner trots att jag bara behöver två. Som extra bonus så ignorerade klipparen avståndet som var inställt för zon1 utan använde zon2;s avstånd istället, men efter det så gjorde den precis som förvänat.

När det gällde avståndet så stegade jag bara upp det på ett ungefär, och fick sen justera några meter för att få släppet där jag ville efter testkörning. Fick inte heller displayen att visa avståndet. Kör en 791e.1 och firmware 2.01
 
Jag höll på att gräva plintar i trädgården igår och hade ställt en skottkärra tvärs över avgränsningskabeln och när klipparen var på väg tillbaka för att ladda lät jag den stå kvar för att se vad som hände, försöker den bara tills batteriet ger upp som på min film, eller gör den något annat efter ett tag? Mest nyfiken på om den ska göra något annat?

[video=youtube;RjqwHaPz_DY]https://www.youtube.com/watch?v=RjqwHaPz_DY[/video]
 
GadgetMaster skrev:
Jag höll på att gräva plintar i trädgården igår och hade ställt en skottkärra tvärs över avgränsningskabeln och när klipparen var på väg tillbaka för att ladda lät jag den stå kvar för att se vad som hände, försöker den bara tills batteriet ger upp som på min film, eller gör den något annat efter ett tag? Mest nyfiken på om den ska göra något annat?

[video=youtube;RjqwHaPz_DY]https://www.youtube.com/watch?v=RjqwHaPz_DY[/video]
Tror att någon här inne har svarat tidigare att den håller på så tills den tar slut på batteriet. Eftersom den indikerar på att den ska tillbaka och laddas så skulle den nog inte få för sig att börja vända och klippa gräset.
 
  • Gilla
GadgetMaster
  • Laddar…
Kör nu på programvara 1.91 som känns stabilare än 1.98, fungerar bra i de flesta fall men igår hade maskinen problem att hitta hem igen, stod urladdad på en raksträcka, har observerat fenomenet när det händer och då kör den längs slingan för att helt plötsligt på olika ställen pipa och börja leta efter slingan på nytt, i vissa fall innebär det att den får gå hela vägen igen och orkar då inte hela vägen fram.

Är det någon som testat 2.01 och hur fungerar den i sådana fall?
 
var finns 2.01 att ladda hem?
1.98 fungerar helt ok för mig, men jag har inte zoner ännu.
ska förlänga slingan till andra sidan huset senare och dela upp zoner.
 
erito skrev:
var finns 2.01 att ladda hem?
1.98 fungerar helt ok för mig, men jag har inte zoner ännu.
ska förlänga slingan till andra sidan huset senare och dela upp zoner.
Det är en Beta, har sett att "Gadgetmaster" kör den bland annat, har den nedladdad men har inte testat den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.