Worx går snabbare så den klipper mer per timme. Men du behöver öka tiderna för worx, tror worx provat sina tider nere i torra Europa där gräset inte växer så mycket som här hemma..
 
h00matis skrev:
Det låter super, jag pm'ar.
Du glömde din mailadress i ditt pm 😊.
 
power650 skrev:
Worx går snabbare så den klipper mer per timme. Men du behöver öka tiderna för worx, tror worx provat sina tider nere i torra Europa där gräset inte växer så mycket som här hemma..
Kan det göra så stor skillnad. 390e.1 behöver 21,6h meddans 308:an behöver 126h för att hinna med 800m2 på en vecka, enligt manualerna.
 
Redigerat:
Worx klarar ca hälften av vad som uppges
 
Elkludde skrev:
Worx klarar ca hälften av vad som uppges
Inte riktigt! Jag har något på 450-500m² gräsmatta på fördelat kan man säga 3 gräsmattor där hon själv går emellan med olika zonsläpp, jag har den inställd på 500m² utan problem. Början på säsongen stegar jag upp den 20-30% eftersom jag brukar släppa ut den först när gräset är ganska högt.
 
b0dd3 skrev:
Snyggt!

Vad är det på taket? Papp?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Har kört min nya Worx i ett par dagar nu och har märkt att på en "ö" jag gjort runt min trädgårdsdamm så vill den inte klippa. Visst, det är meningen att den ska klippa runt om ön, men den håller sig ca 2 meter från kabeln och sedan vänder, vilket innebär att det är en yta på två meter runt om hela dammen som den inte vill klippa. När jag lyfter den och sätter den i det området så säger den att den är utanför arbetsområdet. Någon som har lösning på detta?
 
kuznikov skrev:
Har kört min nya Worx i ett par dagar nu och har märkt att på en "ö" jag gjort runt min trädgårdsdamm så vill den inte klippa. Visst, det är meningen att den ska klippa runt om ön, men den håller sig ca 2 meter från kabeln och sedan vänder, vilket innebär att det är en yta på två meter runt om hela dammen som den inte vill klippa. När jag lyfter den och sätter den i det området så säger den att den är utanför arbetsområdet. Någon som har lösning på detta?
Kanske vänster i stället för högervarv runt ön ? Med slingan
 
Redigerat:
Elkludde skrev:
Worx klarar ca hälften av vad som uppges
Du får ta och rycka upp dig! Du börjar skriva mer och mer skit utan grund baserat på din egen agenda och gissningar.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Ganntrader skrev:
Vad är det jag missat för såhär stor skillnad tycker jag verkar orimligt då klipparna har snarlik konstuktion?
En skillnad är att Worx har dubbla nos-sensorer. Det gör underverk för effektiviteten. Jag kan för lite om HQ för att säga bu eller bä om den maskinen, men helt klart vänder Worx snabbare. Jag tror även worx anger effektiv klipptid utan laddtiderna(notera tror).

Det jag vet säkert är att min maskin 791E.1 som är specad 1000m2 klipper mina 1500m2, då går den bara på natten.


Konkurrenterna chansar på riktning medan Worx ALLTID väljer rätt pga de dubbla sensorerna.

[video=youtube;Ihwavp7be2I]https://www.youtube.com/watch?v=Ihwavp7be2I[/video]
 
Elkludde skrev:
Worx klarar ca hälften av vad som uppges
Kör 7-15.30 fem dagar i veckan, det räcker gått för 600kvm gräs. Medans grannens 308 får gå en bit in på kvällen och 7dagar i veckan för samma storlek på tomten.
 
power650 skrev:
Kör 7-15.30 fem dagar i veckan, det räcker gått för 600kvm gräs. Medans grannens 308 får gå en bit in på kvällen och 7dagar i veckan för samma storlek på tomten.
Det kan oxå bero hur välfriserad gräsmatta din granne vill ha
 
Detta har det bråkats och tjafsats om så det räcker. Worx och HQ väljer olika sätt hur de vill att sina klippare ska fungera. Inget av sätten är fel, bara olika. Ok?
 
Henke2 skrev:
En skillnad är att Worx har dubbla nos-sensorer. Det gör underverk för effektiviteten. Jag kan för lite om HQ för att säga bu eller bä om den maskinen, men helt klart vänder Worx snabbare. Jag tror även worx anger effektiv klipptid utan laddtiderna(notera tror).

Det jag vet säkert är att min maskin 791E.1 som är specad 1000m2 klipper mina 1500m2, då går den bara på natten.


Konkurrenterna chansar på riktning medan Worx ALLTID väljer rätt pga de dubbla sensorerna.

[video=youtube;Ihwavp7be2I]https://www.youtube.com/watch?v=Ihwavp7be2I[/video]
Vad har dubbla sensorer med vändningen att göra ? det ligger i programmet
Natten kan vara lång många många timmar
Worx räknar in ladding o hemkörning i en klipptid det gör dom flesta,men jag vet en som inte gör det !
Jag har haft en 791 E 2015 1000 m2 den klarade inte ens 550 kv och det har säkert inte ändrats till 2016 års modell
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.