285 515 läst · 1 235 svar
286k läst
1,2k svar
Worx Landroid 2016
Rundar basen i färdriktningen högersväg sett i färdriktningen hur tänker du vid bilkörning ?b0dd3 skrev:
Rundar basen i färdriktningen högersväg sett i färdriktningen hur tänker du vid bilkörning ?b0dd3 skrev:
Min WG791E.1 beter sig väldigt knepig (se film) då den följer linan hem och hamnar den på den främre delen av linan när det är dags att gå hem för laddning så ringlar den mot laddstationen likt en kåt stövare ett tag tills den tillslut tappar bort linan och börjar om, kör samma procedur igen men stannar efter vägen då batteriet hinner ta slut. Jag har ca 160m lina.
Min gamla L från 2012 som jag numer kör på baksidan av gården följer linan betydligt bättre.
Någon som har några tips?
https://www.youtube.com/watch?v=98u42t2HobQ
Min gamla L från 2012 som jag numer kör på baksidan av gården följer linan betydligt bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=98u42t2HobQ
Redigerat:
Vilken programvara kör du på?h00matis skrev:Min WG791E.1 beter sig väldigt knepig (se film) då den följer linan hem och hamnar den på den främre delen av linan när det är dags att gå hem för laddning så ringlar den mot laddstationen likt en kåt stövare ett tag tills den tillslut tappar bort linan och börjar om, kör samma procedur igen men stannar efter vägen då batteriet hinner ta slut. Jag har ca 160m lina.
[länk]
Nu har jag installerat min klippare och allt verkar ok men klipptiderna blir jag inte klok på.
Förmodligen har jag missat något och jag vet att detta är en är en Worx-tråd men när jag valde klippare så kollade jag även upp automower 308.
I manualen till 308:an står det att klipparen ska jobba 7 dagar i veckan 18h per dag för att klippa 800m2. Medans det i Worx 390E.1 manualen står att den ska jobba 5 dagar i veckan 4,3h per dag för att klippa 800m2.
Det är ju en väldigt stor skillnad på klipptiden för dessa klippare.
Vad är det jag missat för såhär stor skillnad tycker jag verkar orimligt då klipparna har snarlik konstuktion?
Förmodligen har jag missat något och jag vet att detta är en är en Worx-tråd men när jag valde klippare så kollade jag även upp automower 308.
I manualen till 308:an står det att klipparen ska jobba 7 dagar i veckan 18h per dag för att klippa 800m2. Medans det i Worx 390E.1 manualen står att den ska jobba 5 dagar i veckan 4,3h per dag för att klippa 800m2.
Det är ju en väldigt stor skillnad på klipptiden för dessa klippare.
Vad är det jag missat för såhär stor skillnad tycker jag verkar orimligt då klipparna har snarlik konstuktion?