1 734 153 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Logigen i programmet är inte att det ska finnas höga hinder som den kan kila sig under. När den stöter på hinder svänger den åt något håll. Nu satt den fast och kunde inte svänga, klart att den gräver hål!.fiskbuggaren skrev:Premiär för landroid på min gräsmatta. På de delar som har gräs tog den sig fram hyggligt. På mossa och löv, lite ojämn mark och begränsningstråd hade den märkbara problem.
Den lyckades också kila sig fast under rutschkanan, till synes utan att förstå vad som hände. Ena hjulet backade och andra körde framåt. Men eftersom nosen satt under kanan kunde den inte snurra och den verkade inte ha några planer på att ge upp eller byta strategi. Den hann gräva två små hål i marken innan jag hjälpte den loss.
Hängde på en bit järnrör på min ca 1-2kg blev helt annat grepp.subaru95 skrev:
Va nyss ute o kikade efter den. Då stog den stilla mitt på gräsmattan "utom arbetsområde" stoppade den och tryckte "hem" den gick lite fram, började svänga för att sedan köra i cirklar. Jag stoppade den igen och satte den 3m från laddstationen och tryckte "hem" då följde den kabeln och stannade i laddaren.
Får se om den har frisknat till imonn. Va ganska mkt dagg ute men den ska tåla det tycker man. Tvättade den med vattenslangen för en vecka sedan och då protesterade han inte.
Det står "ej högtryckstvätt". Jag sköljde lite snabbt efter att ha svampat av den. Blåste den torr med tryckluft, på avstånd. Den har gått problemfritt sedan dess, ca 1v sedan. Kan undra om det skulle kunna vara någon skada på slingan som leder över i det fuktiga gräset. Har aldrig kört den sent på kvällen innan.
ja, men det finns ju alternativ, tråden känner inte av att det är just landroid, funkar bra med annan förtennad (förtent) tråd som går att få tag på billigare. Hade HQ innan och deras rullar låg på 900 kr för 250 m. Min Automower 220AC från 2008 var inte bättre än de landroidklippare jag nu har med nuvarande programvara, så jag skulle välja den igen vid nyköp. AM lät mer, var dyrare att reparera och hade inte någon fantastisk byggkvalitet, så reparationer blev det. Programvaran är nog mer intrimmad eftersom HQ har haft patenten och hunnit utveckla under många år, men det verkar som att de flesta barnsjukdomarna från förra årets upplaga av Landroid M är borta nu. Däremot var HQ bättre på sluttningar, där Landroiden har problem, se tidigare inlägg.
/erik
/erik
Redigerat:
skarvas bäst genom att löda och sedan en krympslang över, funkar säkert med att tvinna och eltejpa också....finns också skarvkopplingar med silikon i som man kan använda, typ 3M, köp med rätt dimension bara, så att du får in tråden i de små hålen.
Produkter som diskuteras: "eltejpa"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Hej.
Hur ser kabeln ut då? Förtennad, en kardel eller flera? Koppar? Vilken area har den?-
Jag tänkte köpa kabel snart, och 7-800kr för 150 meter är inte kul.
Har du resistansmätt och kollat motståndet?
Mvh Gordon
Hur ser kabeln ut då? Förtennad, en kardel eller flera? Koppar? Vilken area har den?-
Jag tänkte köpa kabel snart, och 7-800kr för 150 meter är inte kul.
Har du resistansmätt och kollat motståndet?
Mvh Gordon
MrMad skrev: