D
Hur klarar den kottar, har väldigt mycket tall?
 
peternicklas
Inga större problem såvida de inte ligger i stora högar. Dock så slits knivarna fortare.
 
Spinner vidare på djacs fråga, vi får en hel del äpplen framåt sensommaren. Givetvis så kommer vi att plocka upp så mycket vi hinner men det kommer hända att den får kämpa med dessa. Hur kommer det gå?
 
Men har ja förstått det rätt nu att alla problem med fuktsensorerna å att den rymde är helt borta med den sista uppdateringen?'

Klipper den bara på väg hem om man kör den manuellt lr gör den det varje gång den skall hem å ladda?
 
Frugan har inhandlat en landroid till oss, mycket maskinen för pengarna fungerar som den ska tycker jag. Nu undrar jag vilken klipphöjd ni har inställt på?
 
R
Marcus Malm skrev:
Men har ja förstått det rätt nu att alla problem med fuktsensorerna å att den rymde är helt borta med den sista uppdateringen?'

Klipper den bara på väg hem om man kör den manuellt lr gör den det varje gång den skall hem å ladda?
Min verkar endast köra klippa kantklippning om man trycket manuellt att den ska till laddaren
 
  • Gilla
Marcus Malm
  • Laddar…
MBygga skrev:
Hur uppträder era mjukvaruuppdaterade M robotar. Min gör ganska ofta omotiverade girar, efter den stött på tråden svänger den ut igen som den skall men ofta girar den efter ett litet tag ganska mycket, mellan 30-50 grader oftast men ibland t.o.m. 180 grader. Det händer inte alltid utan slumpvis och den har inte krockat med något vid dessa tillfällen. Någon som har samma uppträdande eller är det läge att ringa supporten. Egentligen gör det inte så mycket men det kan ju bli värre, dvs. att den börjar girar fram och tillbaka mer frekvent.
När jag hade det fenomenet med gamla mjukvaran så var det att ena slingsensorn var trasig. Kunde man se på statussidan på displayen när man förde roboten över slingan. Skickade in den och fick en ny.
 
Hej!
Jag har fått tillbaka min från uppdateringen/service.
Har hört en del om kantklippning, men har inte märkt att min kantklipper något.. Nån som vet hur det funkar?
 
R
lazy rick skrev:
Hej!
Jag har fått tillbaka min från uppdateringen/service.
Har hört en del om kantklippning, men har inte märkt att min kantklipper något.. Nån som vet hur det funkar?
Tryck på knappen som skickar hem maskinen. Den med ett hus på
 
Den gör inte detta automatiskt. Om du trycker på "hem" knappen följer den slingan till laddaren och klipper samtidigt.
 
Om jag fattat det hela rätt så kantklipper inte maskinen om den är på väg tillbaka för att ladda pga dåligt batteri. Däremot kantklipper den automatiskt på väg tillbaka om tidsfönstret är slut.

Vill man ha hela slingan kantklippt så är det nog lättast att göra det manuellt genom att placera ut klipparen och trycka på hem knappen.
 
Men hur måste man placera klipparen om man vill att den skall kantklippa hela vägen runt?
 
Precis efter laddstationen så går den hela vägen.
 
Tack!
Blir att prova detta hemma sedan.
 
R
depalma skrev:
Om jag fattat det hela rätt så kantklipper inte maskinen om den är på väg tillbaka för att ladda pga dåligt batteri. Däremot kantklipper den automatiskt på väg tillbaka om tidsfönstret är slut.

Vill man ha hela slingan kantklippt så är det nog lättast att göra det manuellt genom att placera ut klipparen och trycka på hem knappen.
Min kantklippte inte när tidsfönstret va slut o batteri fanns. Prova igår
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.