Lägger jag en sladd eller slang på gräsmattan, åker klipparen rakt mot den omedelbart, även om den var på andra sidan huset 10 sekunder tidigare. Men det kanske är för att jag är där och pysslar med något och den vill ha sällskap, som du säger.

Tänkte särskilt på det sist jag tvättade bilen. Dit hittar den normalt inte så ofta, eftersom det är en smal passage förbi ett förråd där. Ändå fick jag mota bort den fem gånger medans jag sköljde av bilen i 10 minuter. Normalt hittar den dit en gång varannan dag eller så.
 
  • Gilla
Kapasu68 och 2 till
  • Laddar…
Ja, oavsett vad man gör i trädgården så dyker den upp. Och oavsett var, man hör ett svagt(det är ju en (Worx)surr och sen en svag puff på foten eller benet, -hej husse, vad gör du? Får jag vara med? Och detta är inte bara min, grannen har oxå en Worx och han är aldrig heller ensam i trädgården. Nästan lite gulligt? ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ok, detta ska ju vara ett seriöst forum där man löser, ventilerar och diskuterar rent allmänt om problem med sin klippare. Men jag ville veta om mer än jag hade samma symptom som jag med sin lilla klippare, och få in liiiite skoj och kul i det hela. Bara skäll på mig Ni som ogillar, jag är som en gås i detta, det rinner av mig som vatten.
 
Är det nån som liksom jag styr gräsklipparzonerna med relä?
Jag har en zon på baksidan och en på framsidan. Fungerar utmärkt!

Nu när det är så torrt har jag haft klipparen avstängd, men det är ju ganska kass att behöva gå dit och sätta av och på den manuellt. :)

Vad händer om man gör följande:
Med hjälp av reläer kopplar loss slingan, så att den är "utanför klippområde" vid tidpunkten för schemalagd klippning? Den klipper förmodligen inte...
MEN, om man sedan efter att schematiden gått ut kopplar tillbaka slingan igen (med reläet), så att vid nästa schemastart är slingan ok, kommer den då gå ut nästa gång?

Nån som provat?

I så fall skulle man kunna styra både klippzon och om den skall klippa över huvudtaget utan att gå ut och pilla på själva klipparen.

I så fall skulle man kunna ta regnmängd och uv-strålning per dag och automatiskt bestämma om klipparen skall "spärras" eller köra som vanligt. :)
 
Hej!

Jag har den gamla modellen av 790, den utan sensor för luckan. (2014 tror jag)
Är det någon som har en firmware-fil till denna? (serie koden har lossat så kan inte ladda från hemsidan)

Tack!
 
martin43 skrev:
Vad händer om man gör följande:
Med hjälp av reläer kopplar loss slingan, så att den är "utanför klippområde" vid tidpunkten för schemalagd klippning?
Jag har för mig att min brukar stänga av sig helt efter ett tag när den kommit utanför, så att jag blir tvungen att starta och så in pinkod.
 
MrMad skrev:
Jag har för mig att min brukar stänga av sig helt efter ett tag när den kommit utanför, så att jag blir tvungen att starta och så in pinkod.
Japp, den slår av. Skit också.
 
Henke2 skrev:
Min klippte från 16:05 och gick nyss in 19:50 ungefär ;-)

7st sådana extra [länk]

Jag gjorde en enkel test också där jag laddade ur en cell som var vid ungefär samma driftstatus som i klipparen vid laddningens början, fick ut motsvarande 500mAh för hela packen på 4500mAh. Den använder alltså 4000mAh under en klippning vilket i sin tur återladdas på 2h10min give or take.

Laddström 1.85A ungefär

[bild]

Fick hem 7st såna celler idag men enligt märkningen på cellerna är det Sony VTC5 som i och för sig är extremt bra batterier men inte Jeti Power Ion.
Vågar ej montera dessa i klipparen.
 
Ajson skrev:
Worx 2.0 tappar datuminställningarna..

Hallå!
Haft min 2.0 a på reparation.. Det stora kretskortet byttes ut... detta pga hjulmotor block.. klipparen gick i cirklar runt runt osv.. Allt detta verkar nu åtgärdat men..

Nu efter reparationen har den börjat tappa datum och tidsinställlningarna.. Vet ej om det har något samband med utbytet av stora kretskortet men det verkar högst sannolikt då detta aldrig hänt innan kretskort bytet..

Någon annan som varit med om detta med datum/tid som "tappas" Någon som åtgärdat detta på något enkelt vis.? eller vet vad det beror på att den gör så/tappar inställningarna..

Tacksam för alla tips / förslag synpunkter och liknande.
Jag har börjat få samma problem. Fick du någon ordning på din?
 
Jag har haft samma problem. Det är ett litet knappcellsbatteri på kretskortet som håller håller koll på datum och tid. Tydligen sitter det lite svårt till för byte, jag blev tvungen att skicka in min för att få det fixat.
 
Min tappade dock bara datum och tid om klipparen stängdes av. Menar ni att era tappar det spontant medan klipparen är igång? I såna fall är det troligen nåt annat.
 
Den tappar vid omstart, det är möjligt att jag gjort en omstart när den kört fast någonstans och det är då den tappat tiden.
Ska hålla koll på det nu annars får jag ta kontakt och skicka den också (drygt).

Tack för svaret!
 
Hej
Jag har fått tag i en wg795e den har funkat kanon men nu helt plötsligt stannar den mitt på gräsmattan och det står utanför arbetsområde i displayen.
Det går inte att starta den utan jag får bära den till laddstationen och när den går ut nästa gång går den 1m från begränsningstråden sedan vänder den och söker efter tråden igen.
Någon som kan hjälpa mig vet inte vad felet kan vara? Blir tokig på det här!
Har även provat att ställa den på tråden efter laddstationen och skicka hem den då följer den tråden till laddstationen!
 
Danan skrev:
Hej
Jag har fått tag i en wg795e den har funkat kanon men nu helt plötsligt stannar den mitt på gräsmattan och det står utanför arbetsområde i displayen.
Det går inte att starta den utan jag får bära den till laddstationen och när den går ut nästa gång går den 1m från begränsningstråden sedan vänder den och söker efter tråden igen.
Någon som kan hjälpa mig vet inte vad felet kan vara? Blir tokig på det här!
Har även provat att ställa den på tråden efter laddstationen och skicka hem den då följer den tråden till laddstationen!
Kolla slingan med ringfunktionen på en multimeter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.