Har mätt slingan med multimeter och det är kontakt, dan är hel enligt multimetern!
 
Danan skrev:
Har mätt slingan med multimeter och det är kontakt, dan är hel enligt multimetern!
Kolla spänningen efter transf. Skall vara 32,4 volt. Kolla även spänningen vid laddstationen skall vara 31 volt.
 
Det är 30v på ladd pinnarna!
Slingan matas med 30v också!
Blir tokig på det här, jag lät den vara avstängd i ett dygn och när jag startade den funkade den i 5-10 min sen bara stannade den igen!
När jag sedan startar den igen snurrar den bara runt mitt på gräsmattan en stund innan den stannar och larmar för att den utanför arbetsområdet!
 
Danan skrev:
Det är 30v på ladd pinnarna!
Slingan matas med 30v också!
Blir tokig på det här, jag lät den vara avstängd i ett dygn och när jag startade den funkade den i 5-10 min sen bara stannade den igen!
När jag sedan startar den igen snurrar den bara runt mitt på gräsmattan en stund innan den stannar och larmar för att den utanför arbetsområdet!
Verkar vara ett fall för Hässleholm, hoppas att Du har garanti kvar.
 
Köpte den på blocket för en vecka sen!
Ingen garanti tyvärr!
Har provat den hos grannen och där funkar den som den ska!
Verkar vara något fel på slingan men kan inte hitta något avbrott!
Är ju konstigt om slingan är för lång då borde den ju inte funkat dom två första dagarna jag hade den!
 
Danan skrev:
Köpte den på blocket för en vecka sen!
Ingen garanti tyvärr!
Har provat den hos grannen och där funkar den som den ska!
Verkar vara något fel på slingan men kan inte hitta något avbrott!
Är ju konstigt om slingan är för lång då borde den ju inte funkat dom två första dagarna jag hade den!
Vilken modell?
Torrt väder de första dagarna och sedan regn?
 
Danan skrev:
Köpte den på blocket för en vecka sen!
Ingen garanti tyvärr!
Har provat den hos grannen och där funkar den som den ska!
Verkar vara något fel på slingan men kan inte hitta något avbrott!
Är ju konstigt om slingan är för lång då borde den ju inte funkat dom två första dagarna jag hade den!
Eftersom du har problem med att din gamla robot inte hittade slingan så bör problemet med Worxen vara att du har något fel på slingan.
Mätt med en modern digital multimeter? Då räcker det att en ledare har kontakt för att den skall visa att det är ok.
 
nissenhj skrev:
Eftersom du har problem med att din gamla robot inte hittade slingan så bör problemet med Worxen vara att du har något fel på slingan.
Mätt med en modern digital multimeter? Då räcker det att en ledare har kontakt för att den skall visa att det är ok.
Vet Du eller någon annan hur man lokaliserar dåliga skarvar eller skador på slingan ?
 
Nyfiken-41 skrev:
Vet Du eller någon annan hur man lokaliserar dåliga skarvar eller skador på slingan ?
Gör en mindre slinga se om det funkar då
 
Elkludde skrev:
Gör en mindre slinga se om det funkar då
Det var inte svar på frågan.
 
Nyfiken-41 skrev:
Det var inte svar på frågan.
Nä det var det inte men funkar den på en annan slinga så har man slingfel,så egentligen var det delvis ett svar
om man inte är allt för petig
man kan koppla på elstängsel apparat där det smäller är det avbrott,men[ OBS inte på mitt ansvar koppla bort slingan från laddaren,så inget har kontakt,med mer än själva slingan
 
Nyfiken-41 skrev:
Vet Du eller någon annan hur man lokaliserar dåliga skarvar eller skador på slingan ?
En "gammal" analog ohm mätare borde fungera då dessa behöver "mer ledare" för att ge utslag.
Men det finns säker moderna saker som fungerar ännu bättre, och som jag säkert tror att det är andra på forumet som har koll på.
 
Går ju ganska bra att lokalisera slingan m.h.a. en AM-radio, så det kan gå att hitta ett avbrott också, om slingan matas på en pol och den andra är återledare. Jag vet dock inte om slingan är konstruerad på det viset, men att testa kostar ju inget.
 
Har du testat o polvända slingan?
 
Ja men det blir inte bättre!
Jag har testat den hos grannen och där funkar den!
Den har funkat hos mig i flera dagar sen blev batteriet urladdat så jag var tvungen att plocka ur det för att få igång den och efter det vill den inte!
Har även provat grannens Worx från i år på min tomt och den går som den ska!
Men min eg795e går bara ut ca:2m från tråden sen vänder den och skulle den luckas komma längre ifrån linan börjar den snurra runt och till slut stannar den och larmar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.