Facebookgrupp för våra Worx Landroid!

Blev förvånad över att det inte fanns någon Facebook-grupp dedikerad för våra maskiner, så jag skapade en grupp.

Joina gärna och dela med er av all kunskap där, så,tror jag att gruppen kan bli riktigt uppskattad!
Det borde finnas massor av Landroid-ägare där ute, som ännu ej hittat till ByggaHus.se.

https://www.facebook.com/groups/210034662723898/
 
Har problem med min 2.0 M.
Hade före vintern problemet att klipparn efter den varit avstängd inte gick att starta igen(batteriet urladdat). Detta hände om man stängde av den manuellt på off knappen eller om den t.ex. stannade för fastkörning eller liknande.

Testade enligt instruktion från Works, att sätta den i laddaren och snabbt trycka start innan laddaren susade ladda igen. Utan framgång och jag fick nya laddade batterier tillskickade till mig men samma problem återkom direkt.
Betade då nätdelen för works trade det var detta som var problemet.

Men nu verkar det ju bara vara kvar problemet att klipparen drar rejält med tjuvström även i off läge.

Kan någon tipsa om hur jag kan lösa detta? Garantin var enligt works slut men problemet började innan garantitiden gick ut. Men får väl försöka lösa det själv. Någon som har erfarenhet? Läste i servicemanualen att det ofta berodde på något i de separata "start och on" knapparna. Är dessa dyra/svåra att byta?

Tack på förhand för en kanontråd!
 
Har lite peoblem med min att den går lite för fort nerför slänterna. Vilket ibland betyder att den tycker den är upp och ner eller att den hamnar utanför begränsningskabeln på sidorna om slänten. Vad kan man göra åt detta?

Känns som den inte bromsar motorerna efter lutningen utan rullar/driver i samma styrka/fart framåt även i lutningen vilket inte är en bra design.
 
Ja, jag vet att jag ska söka svar innan jag ställer en fråga. Men jag har gjort det och inte hittat vad jag söker. Hur får man loss karossen. Det är bara tråden på bilden Närbild av en gräsklippares underrede med fokus på monteringspunkt och bult.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en gräsklippares underrede med fokus på monteringspunkt och bult.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kvar och jag hittar inte hur man lossar den?
 
Kabeln går in i den svarta lilla "boxen" framför den och sitter fast i där. Det ser på bilden ut som att du lossat de 4 skruvarna som håller den lådan. Bara att bända lite försiktigt uppåt så åker den av.

Dvs, den svarta lådan som är till laddkontakterna i fram ska inte följa med det svarta plastchassit av utan det hänger ihop med själva klipparen.
 
Hej, har samma problem som du hade med din worx, dvs hjul mot block. Fick du någon rätsida på detta?
 
Mitt intryck är att det inte går att lita på felkoderna. Ibland slumpar den ut vilket fel som helst. När jag får Wheel motor blocked på min eller när den inte hittar hem hjälper det att ge den en liten spark rakt bakifrån, antagligen glapp i något kontaktdon om det hjälper.
 
Blir inte riktigt klok på min WG791E. Har gått klockrent i snart två somrar, men i morse stod det "Utanför arbetsområde" när det stod i laddstationen och det gick inte att nollställa.
Av någon anledning försvann det av sig självt några timmar senare och den klippte en stund som den skulle. Då till problem två och det bestående, den känner av begränsningskabeln då den vänder vid den men den följer den inte hem till stationen utan snurrar bara runt, runt.

Har reagerat på en grej som i och för sig kan ha med att den inte följer kabeln i vänstervarv hem; varje gång den svänger så svänger den åt höger.

Tacksam för hjälp!
 
Håll in 2 på tangentbordet tills menyn med bla sensorerna kommer fram. De två i nosen skall vara båda ifyllda när klipparen är inom området. Flytta klipparen mot och över begränsningskabeln och se om de blir tomma cirklar. Om inte så är det förmodligen något fel på nossensorerna.

Hade liknande problem i våras. Bytte nossensor själv, har för mig att de kostade ca 500kr.
 
Dags att äntligen göra batterimod så som Henke2 gjort.
Eget batteripack under konstruktion med gröna celler och svart balanskabel, lödtenn och tejp på arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skall löda ihop acken med balanskabel och cykla den några gånger innan den hamnar i klipparen.
 
  • Gilla
Börje 51
  • Laddar…
Hej!

Jag har haft lite småfel med min klippare men inget som stört själva klippningen förrän nu. "Hjul bas block" står det. Den tar heller inte laddning utan backar in och ut tills felmeddelandet kommer. Är det något jag kan fixa själv eller måste den in på service. Jag har ett års garanti kvar.

Tacksam för svar.
 
Ringde till supporten angående min felkod: hjul mot block. De meddelade att den måste in på service/rep.
 
Har du kollat om något glappar? Jag hade min inskickad och de löste inte problemet med Wheel motor blocked eftersom felet var intermittent och de inte kunde reproducera det.

Är det någon som har råkat ut för att den kör med dubbla hastigheten på ett eller båda hjulen vid enstaka tillfällen under ca 5-6 sekunder?
 
Jag har problem med min klippare. Är tredje sommaren den går nu. Den har från och till alltid hållit på och stängt av sig i tid och otid i laddningsbasen.
Hade in den på lagning i början på förra sommaren. Tror dom bytte kretskortet i klipparen men den började snart betee sig likadant igen. Plockade ur batteriet en natt och efter det fungerade klockrent igen tills två kablar till laddningsblecken i klippare gick av. Jag lagade dessa och sen gick allt som det skulle igen.
Nu denna sommar har den börjat betee sig väldigt konstigt. Har misstänkt att den inte känner av att den är i laddningsbasen.
Tar man ur klipparen ur basen och ställer ut den på gräsmattan och trycker på start så början den med att backa och svänga som att den ska åka ur laddningsbasen. Ibland när man startar den i laddningsbasen så börjar den svänga omgående så ställer sig på tvären i laddningsbasen.
Nu senaste veckorna så har den varit avstängd i princip varje gång jag kollat till den när den stått på laddning och iförrgår så vägrade den ta laddning alls. (Så har den blivit förut också massa gånger men har räckt tvinga den)
Skruvade isär och kollade kablarna till laddningsblecken och båda dom svarta var av. Bytte dom men fungerade ändå inte. Skruvade isär laddningsbasen och fann att Diodens gröna ben hade erjat av. Förstog att den inte skulle påverka funktionen så men jag köpte och lödde dit en ny diod så man i alla fall kan se att slingan är hel osv. Gjorde rent lite andra kontakter som var erjade och monterade ihop men funkar ändå inte.
Lampan lyser grönt hela tiden men mäter jag med multimetern på laddningsstiften så står den om till rött en liten stund och då har jag 32Volt men pendlar nån mellan 32v och 11v med 1-2 sekund intervall. Tar jag loss multimetern så blir lampan grön igen. När den bara står så är det 11volt på stiften.
Har kollat och båda sensorerna fram fungerar fint och registrerar när man flyttar den över tråden. På verkar säkert inte men tänkte lika bra å skriva med.
Jag mailade och frågade på Worx hemsida om när min garanti går ut. Den blev ju 2år nu i April men minns inte om jag fick 3e år när jag registrerade mig.
Tänkte ringa Verkstaden imorrn och höra men tänkte om nån här haft några liknande symtom och hade en gissning om vad det kan vara.
 
Redigerat:
Såg inte det när jag skrev mitt inlägg men är samma fel som jag har.
Skickade in min i fredags. Får se vad dom kommer fram till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.