Vore mycket intressant om någon pillat isär en WG794 (som tråden handlar om) respektive WG796 som verkar vara samma klippare, fast med Wifi. Vore kul om man kunde köpa ultraljudssensorn och moderkortet från WG796 som reservdel och få Wifi.
 
Den med 4 knivar skall enligt reklamen klara 200 kvm mer jag har haft en sådan !!
Kolla recensionerna där finns både ris o ros
 
Jo men det står 1000 m² på den ena och 800 m² på den andra. vart hittar du 2000 m² ?
 
Dankman skrev:
Jo men det står 1000 m² på den ena och 800 m² på den andra. vart hittar du 2000 m² ?
Ja det står 200 kvm = 200 m² jag är inte så formell
 
sorry såg lite fel där, känns inte som den dyrare är bättre iaf.
 
Dankman skrev:
sorry såg lite fel där, känns inte som den dyrare är bättre iaf.
Nä kvaliteten är nog detsamma
 
Jag har en 3d skrivare och funderar på om man vinner något på att printa ut en ny talrik med fäste för 4 knivar, tror ni man vinner något på 4 istället för 2?
 
Maskinen får arbeta hårdare, batteriet tar slut fortare?
Så frågan är om de blir någon vinst på det?

Min Teori kanske inte är rätt, bara första tanken
 
Samuel E skrev:
Maskinen får arbeta hårdare, batteriet tar slut fortare?
Så frågan är om de blir någon vinst på det?

Min Teori kanske inte är rätt, bara första tanken
I min teori borden den få jobb mindre med 4 knivar!?
 
Om klipparen kör med samma hastighet och tallriken fortfarande har samma varvtal borde det inte ge något, förutom liite mer förbrukning.
 
Hej
Provar här om det finns någon som haft liknande problem
Jag har nu kört igång min Worx Landroid 797E för säsongen och den har ännu en gång packats upp ur kartongen efter att ha varit på reparation i Hässleholm....
Nu hade de bytt hållaren till bumpsensorn och bytt kretskort i laddstationen för fjärde gången.
De har bytt programvara till 1,21
Nu när den klipper i slänten och är på väg nerför stannar den och larmar för "upp och ner"
Denna slänt har inte varit några problem förut.
Någon som har något tips på vad jag kan göra själv för att komma till rätta med problemet eller måste jag skicka iväg den till HP Schou igen?
Kartongen börjar bli sliten ....
Nu har det hållit på och krånglat i två år, kan man inte begära att få en ny maskin?
 
Nån som kan förklara hur man tar isär och smörjer upp framhjulen?
Jag har lossat dom tre skruvarna men hur gör man sedan?
 
peger skrev:
Nån som kan förklara hur man tar isär och smörjer upp framhjulen?
Jag har lossat dom tre skruvarna men hur gör man sedan?
Jag undrar också, eftersom ena framhjulet på min klippare (WG794E av 2014 års modell) i år startade sin karriär mer än lovligt trögt. Nu finns det kompletta reservhjul att köpa på Clas Ohlson, så det får bli ett sådant.

I alla fall verkar hjulsidorna hållas fast av en låsbricka på vardera sidan. Jag vet inte vad som händer om man bänder bort den med våld men jag gissar att den är engångs och därför går sönder.
 
Låsbrickan går att ta bort, men hjulet sitter kvar på axeln ändå. Vet inte om våld är lösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.