Uppge maskintyp och posta sen i rätt tråd så blir det lättare o trevligare för alla

Det går att lägga in under signatur inställningar så hänger det med i alla inlägg
 
qsecofr skrev:
Hej.
Någon som vet om det är likadan laddningsstation till en 794e som till en 2015 790e?

Tack.
Jag har en maskin av varje (794E och 790E) och laddstationerna är exakt lika och kompatibla.
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Kapasu68 skrev:
Jag har dom gamla orangea hjulen med dom platta klackarna, min trädgård har sluttningar på alla möjliga och omöjliga håll. Efter att ha hämtat den på 10 000 ställen runtom i trädgården så gav jag upp. Förborrade 6 hål på på klackarna, skruvade i rostfri skruv och nöp av dom på knappt en cm längd. Och jösses vilken skillnad! Nu tar den sig fram som en orm i gräset. Inget jag vågar rekommendera Er att göra( jag var inihelsicke förbannad när jag gjorde det) men för mig blev det bra! Visst får jag rensa skruvarna ett par ggr i veckan men det är det värt!
Har du orange sidor och platta klackar? Trodde alla hjul med platta klackar hade silversidor och de nyare med orange sidor det spetsigare mönstret men det kan ju ha funnits "korsningar" i övergången förstås.
 
MBygga skrev:
Har du orange sidor och platta klackar? Trodde alla hjul med platta klackar hade silversidor och de nyare med orange sidor det spetsigare mönstret men det kan ju ha funnits "korsningar" i övergången förstås.
Nej, förlåt. Jag har dom gamla silverfärgade hjulen. Fel av mig.
 
Henke2 skrev:
Var det inte någon som skulle göra egen FW? Hur går det där tro?
Jodå, det går frammåt!

Jag har listat ut de flesta in/ut gångar och hur motorerna drivs etc. Dessvärre så klipper min klippare just nu och då jag inte har råd att köpa en till bara för labbandets skull så får det vänta till hösten! Även simulerat lite robot i ett gratisprogram som heter V-REP. (http://www.coppeliarobotics.com/).

Jag har dock modifierat min kod så att klipparen vänder 120grader från laddstationen ist för ~45 då det passar min gräsmassa bättre!

Jag hoppas att jag kan komma med en alphaversion till hösten där display, knappar, motordrivning och sensorer fungerar. - Och då kanske utvecklingsgänget blir större än bara en person! :)
 
  • Gilla
flovv och 10 till
  • Laddar…
Damme skrev:
Jodå, det går frammåt!

Jag har listat ut de flesta in/ut gångar och hur motorerna drivs etc. Dessvärre så klipper min klippare just nu och då jag inte har råd att köpa en till bara för labbandets skull så får det vänta till hösten! Även simulerat lite robot i ett gratisprogram som heter V-REP. ([länk]).

Jag har dock modifierat min kod så att klipparen vänder 120grader från laddstationen ist för ~45 då det passar min gräsmassa bättre!

Jag hoppas att jag kan komma med en alphaversion till hösten där display, knappar, motordrivning och sensorer fungerar. - Och då kanske utvecklingsgänget blir större än bara en person! :)
Fan va kul! Sign me up!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
lazy rick skrev:
Landroid 2000u verkar nu finnas i lager hos GIZ. :wow:
[länk]

Riktigt sugen på denna!
Någon som vill köpa en Beggad Landroid 2.0 1000m2? :cool:
Hur gammal? Tillbehör? Pris?
 
Jag ska byta kretskort i min basstation (794E), men fattar inte hur jag kommer åt det utan att bända sönder plasten? Har lossat 2 skruvar på nedre delen där bak, samt två stycken vid in/ut för slingan. Vad är knepet, eller vad har jag missat?
 
Joco_ skrev:
Jag ska byta kretskort i min basstation (794E), men fattar inte hur jag kommer åt det utan att bända sönder plasten? Har lossat 2 skruvar på nedre delen där bak, samt två stycken vid in/ut för slingan. Vad är knepet, eller vad har jag missat?
In ut vid slingan skall vara kvar men det sitter 2 undertill ganska väl gömda kika in i hålrummen svara såklart för att göra det svårare
 
Elkludde skrev:
In ut vid slingan skall vara kvar men det sitter 2 undertill ganska väl gömda kika in i hålrummen svara såklart för att göra det svårare
Tack! Ska ge det ett försök imorgon.
 
Hej!

War en wg796E som gör mig tokig. Har en u-formad tomt ca 8-900m2 och en hq klippare på tomten bredvid, så jag fick dra in tråden ett par meter. Så fort det är fuktigt stannar klipparen mitt på gräset, helt utan anledning. tråden är ca 200m lång, har skarvat på ett ställe, tvinnat och tejpat noga! Har felsökt med :

- kablar runt öar ligger nu isär, funkade ej, jag tog även bort öarna helt.
- helt ny tråd, den tidigare hade flera skarvar och någon skada som klipparen gjort. Har nu bara en skarv, inga skador på tråden.
-bytt kretskort som supporten skickat till mig, blev lite bättre.
-ny programvara

När jag gjorde en lite testslinga 10x10m så gick klipparen klockrent.

Någon som har tips på hur man ska få den att funka? Återstår retur för mig känns det som! Efter ny tråd och nytt kretskort går den lite bättre men så fort det är fuktigt stannar den så småningom. Har ingen el i backen under gräsmattan.

Extremt tacksam för tips! =)
 
Dejpa skrev:
Hej!

War en wg796E som gör mig tokig. Har en u-formad tomt ca 8-900m2 och en hq klippare på tomten bredvid, så jag fick dra in tråden ett par meter. Så fort det är fuktigt stannar klipparen mitt på gräset, helt utan anledning. tråden är ca 200m lång, har skarvat på ett ställe, tvinnat och tejpat noga! Har felsökt med :

- kablar runt öar ligger nu isär, funkade ej, jag tog även bort öarna helt.
- helt ny tråd, den tidigare hade flera skarvar och någon skada som klipparen gjort. Har nu bara en skarv, inga skador på tråden.
-bytt kretskort som supporten skickat till mig, blev lite bättre.
-ny programvara

När jag gjorde en lite testslinga 10x10m så gick klipparen klockrent.

Någon som har tips på hur man ska få den att funka? Återstår retur för mig känns det som! Efter ny tråd och nytt kretskort går den lite bättre men så fort det är fuktigt stannar den så småningom. Har ingen el i backen under gräsmattan.

Extremt tacksam för tips! =)
Stannar den när den klipper inom schemalagd tid? Om jag startar min WG791E v0.94 manuellt utanför klippfönstret så stannar den istället för att söka laddstation när batteriet är slut.
 
Yep. Stannar inom schematiden. Men bara när det är dagg/fuktigt. Har också lite problem med regnsensorn, bryr sig inte mycket om när det regnar... funkar den som regel bra? har ställt tiden på 2h efter regn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.