1 733 936 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
R
Raecer11
Nybyggare
· Västra Götaland
· 236 inlägg
Raecer11
Nybyggare
- Västra Götaland
- 236 inlägg
Min 794 från 2013 har gjort något liknandeburegatan skrev:Nä, gräsmattan var helt torr, och det hade inte regnat något igår!
Jag har aldrig sett den snurra två varv mot tråden och sedan backa halv meter för att sen fortsätta klippa. Men sen när jag tryckte på hem knappen så gjorde den likadant. Men tredje gången gick den direkt på tråden och gick hem.
Jag provade senare på kvällen att trycka på hem knappen, och då gick den hem direkt.
Ett konstigt beteende den fick, jag frågar eftersom detta hände inte under förra året med (v 0.50). Men i år så har vi ju nya mjukvaran (v 0.72)
Den hade fastnat nära gränstråden, startade den o skicka ut för klippning.
Efter de börjar den leta efter gränstråden för att gå hem.
Möter tråden och ska snurra runt, men istället för o haka på tråden fortsätter den snurra runt och runt.
Sparkar till den för att aktivera bump sensorn. Då åker den för o leta efter tråden igen. Samma sak igen.
Trycker på gå hemknappen då åker den in som den ska.
Detta har kommit med 0.72. Hänt 3 ggr
Det var igår jag såg min göra detta, men i mitt fall så gick den inte in när jag trycke på hem knappen, det var först efter tredje försöket den gjorde det.Ryssi skrev:Min 794 från 2013 har gjort något liknande
Den hade fastnat nära gränstråden, startade den o skicka ut för klippning.
Efter de börjar den leta efter gränstråden för att gå hem.
Möter tråden och ska snurra runt, men istället för o haka på tråden fortsätter den snurra runt och runt.
Sparkar till den för att aktivera bump sensorn. Då åker den för o leta efter tråden igen. Samma sak igen.
Trycker på gå hemknappen då åker den in som den ska.
Detta har kommit med 0.72. Hänt 3 ggr
Men om du har sett detta tre gånger redan så kanske det är någon bugg i 0.72 mjukvaran?
R
Raecer11
Nybyggare
· Västra Götaland
· 236 inlägg
Raecer11
Nybyggare
- Västra Götaland
- 236 inlägg
Bugg kan de säkert vara.
Min åkte ju hem på 3 försöket då jag tryckte på hem. Dom andra gångerna tryckte jag på start o lät den klippa tills den ville hem.
Precis som om vänstra motorn inte fick signal för den snurra säkert 5 varv innan jag ledsna
Min åkte ju hem på 3 försöket då jag tryckte på hem. Dom andra gångerna tryckte jag på start o lät den klippa tills den ville hem.
Precis som om vänstra motorn inte fick signal för den snurra säkert 5 varv innan jag ledsna
Jag har måttbeställt ett hus härifrån, återkommer efter leverans!
http://www.pinea-hantverk.se/415052577/product/1356764/nyhet-rootgräsklippar-hus?catid=369939
http://www.pinea-hantverk.se/415052577/product/1356764/nyhet-rootgräsklippar-hus?catid=369939
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag vill förstås inte att den ska gå ut i onödan och riskera behöva gå runt hela slingan, men jag ser det inte som något stort problem, väntas ihållande regn drar jag ur strömkabeln. Fördelarna överväger med skydd mot sol, regn o skräp (laddaren står delvis inne i en spireahäck). Även laddstationen behöver i längden skyddas mot klimatet, den står dessutom kvar över vintern eftersom jag grävt ner strömkabeln tvärs över gräsmattan.