1 733 976 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Inte helt omöjligt. Jag tyckte att USB-kontakten i maskinen glappade när jag vickade på USB-stickan så jag böjde till stiften (i klipparen) lite. Dock inte säker på om det gjorde någon nytta. Kan vara värt att testa.HasseTeknik skrev:
Skulle ju också kunna testa med en usb-förlängningskabel. De brukar vara lite lättare att verkligen trycka in i porten.JoakimG skrev:
Tex http://www.kjell.com/sortiment/dato.../usb-2-0-kablar-a-till-a/usb-2-0-kabel-p98565
Nu funkar min regnsensor igen. Fick tips av supporten att torka av den för "det kunde bli nån beläggning på den". Varje gång jag kom åt båda sensorerna samtidigt med blött papper så började nedräkningen om från 3 h (som jag har ställt in den på). Så det verkar funka nu. Antar att vinterförvaringen i garaget har dammat igen dem. Håller tummarna.
Härligt att höra Joakim! =)
Ett litet sidospår... Jag har senaste programvaran i min klippare då den är nyköpt. Men jag har inte kunnat ladda hem från worxlandroid.com. Fyller i och får då följande fel som visas på bilden. Någon som upplever liknande eller är det kanske för att det inte finns någon programvara att ladda ner?
Ett litet sidospår... Jag har senaste programvaran i min klippare då den är nyköpt. Men jag har inte kunnat ladda hem från worxlandroid.com. Fyller i och får då följande fel som visas på bilden. Någon som upplever liknande eller är det kanske för att det inte finns någon programvara att ladda ner?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kort fråga: Jag köpte min Landroid förra året och för en vecka sedan hjälpte jag en bekant att installera en nyinköpt, likadan. Då noterade jag att det har hänt en del sedan sist. Nu verkar det finnas en A B C D funktion, dvs. "flera gräsmattor" men med samma slinga (?). Är det något jag kan uppdatera min gamla skorv till?
Ja, när man laddar ner senaste firmware från worxlandrioid.com så kan man även ladda ner en PDF-instruktion som beskriver hur man gör. Om du inte har senaste firmware-versionen (0.72) så finns inte alternativet/funktionen med zonindelning i menyn på roboten. Jag köpte oxå min 2014 (WG794E) och den hade v 0.50. Jag tror att zonindelningsfunktionen fanns redan i v 0.61 (har jag för mig att föregångaren heter).
Nån som vet om man kan ställa in "utgångsvinkeln" i den nya programvaran? Ex när klipparen går ur laddningsbasen vill jag att den roterar ca 160 grader istället för de ca30 som det är nu.
Fick precis bekräftat att DET SKA att släppas en uppdatering nästa vecka som ska ha löst problemet (stänger av sig). Verkar som om testerna har gått bra!
Support:
"Det ska släppas en ny uppdatering nästa vecka som ska ha löst problemet "
Support:
"Det ska släppas en ny uppdatering nästa vecka som ska ha löst problemet "
Ser ut som du inte har registrerat denTrilenium skrev:Härligt att höra Joakim! =)
Ett litet sidospår... Jag har senaste programvaran i min klippare då den är nyköpt. Men jag har inte kunnat ladda hem från worxlandroid.com. Fyller i och får då följande fel som visas på bilden. Någon som upplever liknande eller är det kanske för att det inte finns någon programvara att ladda ner?
[bild]
har du skickat det o fått bekräftelse på medd på meddelandet står ungefär ej reg visserligen är jag dålig på engelska men ändåTrilenium skrev:
men har den den senaste uppdateringen,kan du inte hämta den igen,fär vänta tills det kommer en ny i nästa vecka är det sagt
Testade detta igen, utan resultat.Riggen skrev:Du ska trycka på powerknappen när lampan lyser rött för att den ska få kontakt. Gör det om och om igen tills det funkar. När det hänt mig så brukar jag göra en 10-15 gånger och så får den vila emellan om det inte redan fungerat. Sen kör jag 10-15 gånger till men så länge brukar det inte ta.
Alltså:
1. Ställ landroiden på plattan
2. Invänta röd lampa
3. Håll inne powerknappen så den "startar"
4. Dör den? Dra ut och börja om på punkt 1. Annars laddar den
Ringde supporten som sa samma sak. Ombads mäta batterispänningen som visade sig vara 6,6V...
Då det inte är i närheten av vad det borde vara samt att den beter sig som den gör drogs slutsatsen att batteriet är kass och nytt skickas med posten.
Det har sagts förut i tråden, men det förtjänas att sägas igen; Supporten är kanon!
Håller med dig! Bra support om det är något. Jag upptäckte nyligen att jag inte hade fått några extrablad i mitt paket till klipparen, så har skrivet till support om det nu. Har väl en förhoppning att de löser det ganska snabbt!erk skrev:Testade detta igen, utan resultat.
Ringde supporten som sa samma sak. Ombads mäta batterispänningen som visade sig vara 6,6V...
Då det inte är i närheten av vad det borde vara samt att den beter sig som den gör drogs slutsatsen att batteriet är kass och nytt skickas med posten.
Det har sagts förut i tråden, men det förtjänas att sägas igen; Supporten är kanon!