mg765 skrev:
500 kr rabatt på Clas Ohlson nu för medlemmar fram till på måndag.
Worx wg796e får man inte rabatt på. Iaf inte i Trollhättan. Dom hävdar tryckfel då rabatten bara gäller till 30 mars och just den klipparen inte kommer in för än mitten av maj. Jävligt dåligt att dom inte ger ut rabatten ändå om man beställer den nu.
 
Jimmy Lohamre skrev:
Worx wg796e får man inte rabatt på. Iaf inte i Trollhättan. Dom hävdar tryckfel då rabatten bara gäller till 30 mars och just den klipparen inte kommer in för än mitten av maj. Jävligt dåligt att dom inte ger ut rabatten ändå om man beställer den nu.
Blev nyfiken på detta och kontaktade Clas Olhson. Rabatten på 500kr gäller samtliga Worx inkl. de som kommer i maj. Man gör helt enkelt en beställning. De nämnde att efterfrågan var väldigt stor på just 2.0 versionerna av Worx så jag drar i helgen och säkrar mitt exemplar;)
Mitt tips är att åka tillbaka till Trollhättanbutiken och prata med någon som har koll, för tydligen har du fått helt fel besked!
Lycka till!
 
Hej jag köpte en WG791E på classe kommer i veckan,prata lite med supporten i Hässleholm, dom påstod att det är inga problem med ett avstånd på 1 meter mellan slingorna till grannen
 
jonas_b skrev:
Blev nyfiken på detta och kontaktade Clas Olhson. Rabatten på 500kr gäller samtliga Worx inkl. de som kommer i maj. Man gör helt enkelt en beställning. De nämnde att efterfrågan var väldigt stor på just 2.0 versionerna av Worx så jag drar i helgen och säkrar mitt exemplar;)
Mitt tips är att åka tillbaka till Trollhättanbutiken och prata med någon som har koll, för tydligen har du fått helt fel besked!
Lycka till!
Jag skicka ett mail till Clas Ohlsson och det visa sig att personen jag pratat med måste ha varit felinformerad :) fick min rabatt men drygt med väntetiden !
 
Kan bara rekommendera Worxen, fungerar alldeles utmärk på min tomt som är ca 1500 m2. Har aldrig haft en så välklippt gräsmatta, och dessutom försvinner mossan till stor del efterhand.Ica Maxi i min stad säljer numera dessa, och som sagt Classe. Den går tystare än grannens Husqvarna, ganska stor skillnad.
 
Har följt denna under förra året och tänkte köpa nu men då klarade Worx 2.0 1000m2.
När är dom uppdelade i flera modeller...

790E verkar ju vara förra årets modell och då klarade den 1000 och nu 800 bara - varför?
 
Hej

Köpte mig en 790E CO för 6495, tycker inte det var värt att lägga till 500kr för en 791E. Har pratat med supporten 790E och 791E är i princip samma maskin. Det som skiljer är fyra knivar istället för tre och ev(?) att man lagt in skillnad i körcykeln för att motivera skillnad mellan 800 m2 och 1000 m2.

796E med appstöd och ultrasonic-sensorn är försenad pga av strul med sensorn. Risk för att den lanseras utan sensor ! Tråkigt för er som redan beställt. Tycker även att Appstöd verkar tunt då det bygger på Wfi ej mobilt gsm.

Supporten informerad även om att kunna ladda ner egen uppdatering var försenad pga av problem med att pin koden raderades och därefter kunde "ny brukar" byta PIN kod dvs stöld skyddet upphörde vid egen uppgradering
 
Sundberg84 skrev:
Har följt denna under förra året och tänkte köpa nu men då klarade Worx 2.0 1000m2.
När är dom uppdelade i flera modeller...

790E verkar ju vara förra årets modell och då klarade den 1000 och nu 800 bara - varför?
På robotnyheter har de en bra guide till vilka funktioner och vilken kapacitet årets samt förra årets modeller har.
796 har klarar 1000 kvm.
797 klarar 1500 kvm om jag inte minns fel
 
Hej.
En Fråga bara!
Jag har en Tall på gården som slänger ifrån rätt så mycket kottar. Hur ter sig en Landriod i sånna förhållanden tro? Nån som har erfarenhet?
 
PJB skrev:
Hej.
En Fråga bara!
Jag har en Tall på gården som slänger ifrån rätt så mycket kottar. Hur ter sig en Landriod i sånna förhållanden tro? Nån som har erfarenhet?
Jag har också tall på tomten, kört min Landroid två somrar utan problem. Brukar låta lite ibland när kottarna blir överkörda. Värre än så har jag det inte...
 
Ser att jem o fix på sin hemsida har prissatt wg792e till10495kr. Det är högre än classe och Netonnet. Tyvärr har min lokala jem o fix sänkt det priset. Annars hade deras prisgaranti gällt. Någon som vet hur det ser ut hos övriga jem o fix butiker?
 
Fick precis svar från Worx på facebook att hemsidan skall uppdateras snart, troligtvis runt mitten på April med möjlighet till att uppgradera mjukvaran. Den som lever får se!
 
  • Gilla
Henke2 och 1 till
  • Laddar…
gizmo007 skrev:
Jag tog in laddstationen i garaget inför vintern.
Har ställt den på golvet och gjort en kort slinga runt klipparen och sedan ställt den på laddning några ggr nu under vintern.
Landoid M behöver ingen slinga runt laddstationen för att ladda, läs i manualen på underhåll.
 
Nicke Nyfiken
gizmo007 skrev:
Jag tog in laddstationen i garaget inför vintern.
Har ställt den på golvet och gjort en kort slinga runt klipparen och sedan ställt den på laddning några ggr nu under vintern.
Har den dragit ur batteriet så pass mycket att du behövt ladda flera gånger under vintern?

Jag laddade upp batteriet till 85 % i oktober och ställde in klipparen i förrådet över vintern. I helgen tog jag fram den igen och nu efter ca 5,5 månad hade den fortfarande 81% laddning kvar. Min klippare är iofs bara ett år gammal. Kanske blir det helt annorlunda nästa vinter :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.