henrik_aldermo skrev:
Tror att det ni söker finns här:
[länk]
Ingen som instruktionerna på svenska och vill lägga upp dem?
 
henrik_aldermo skrev:
Jag planerar att köpa en Worx nu under våren och väntar på att nya Landroid M 1000i (WG796E) med ultraljudssensor och "App-styrning" ska komma i lager.

Vad tror ni andra om de nya modellerna? Vilken skillnad kommer ultraljudssensorn att göra? Vad kommer man kunna göra via mobil-appen?
Ultraljudsensorn lär väl göra att man slipper begränsa "mjuka" eller mindre objekt, buskar etc. Då känner den av och vänder.
Dessutom kanon om man glömt bollar, väskor etc på gräsmattan.

Kan också anta att den vänder direkt istället för att "trycka" emot föremål. Blir säkert perfekt, då den ibland fastnat när den försökt göra detta.

Om appstyrningen vet jag ingenting tyvärr
 
  • Gilla
henrik_aldermo
  • Laddar…
Hej!
Vi är i på gång och skall rulla ut en ny gräsmatta på vår tomt. Om jag lägger avgränsningskabeln direkt på matjorden nu, och rullar gräset ovanpå (ca2-2,5cm), kommer det att funka med Landroiden då?
Eller måste jag köra linan uppe på gräset?
 
Kingcool skrev:
Hej!
Vi är i på gång och skall rulla ut en ny gräsmatta på vår tomt. Om jag lägger avgränsningskabeln direkt på matjorden nu, och rullar gräset ovanpå (ca2-2,5cm), kommer det att funka med Landroiden då?
Eller måste jag köra linan uppe på gräset?
Självklart lägger du ut slingan innan mattan. Men var noga eftersom det blir väldigt svårt att flytta den om du slarvar.
 
Kingcool skrev:
Hej!
Vi är i på gång och skall rulla ut en ny gräsmatta på vår tomt. Om jag lägger avgränsningskabeln direkt på matjorden nu, och rullar gräset ovanpå (ca2-2,5cm), kommer det att funka med Landroiden då?
Eller måste jag köra linan uppe på gräset?
Tanken är god och det funkar säkert men gör det inte. Du kommer nog vilja ändra dragningen första tiden. Kanske någon sväng du lagt för snävt etc. Lättare att göra det med slingan uppe och efter ett par månader är slingan ändå inbakad i gräset
 
  • Gilla
Kingcool
  • Laddar…
olofh skrev:
Tanken är god och det funkar säkert men gör det inte. Du kommer nog vilja ändra dragningen första tiden. Kanske någon sväng du lagt för snävt etc. Lättare att göra det med slingan uppe och efter ett par månader är slingan ändå inbakad i gräset
Tack för tipset, blir nog att vi lägger den ovanpå isf :)
 
Kingcool skrev:
Tack för tipset, blir nog att vi lägger den ovanpå isf :)
Ha det i åtanke om du någon gång i framtiden skall vertikalskära gräsmattan......
Jag "grävde ner" min kabel förra året.....ett jä..a jobb men det gick bra till slut....
Nu kan jag vertikalskära utan att behöva tänka på vart jag lagt kabeln...

Ett råd bara

/Anders
 
1997 var jag först med robotklippare i Linköping. Då gick grannar (och kanske även andra, vad vet jag?) omvägar för att titta på min Husqvarna Automower☺

Efter ett par flyttar och Klippos samt åkgräsklippare är cirkeln sluten då jag idag har köpt mig Worx Landroid WG792E. Tack vare detta eminenta forum föll valet på en Worx och tack vare tips i denna tråd fick jag 20% rabatt via restaungchansen.

Nu hoppas jag att den inte röner samma intresse som min Automower gjorde 97 och framförallt att den fungerar bättre än vad första Automower gjorde. Kan snällt sagt säga att den inte var färdigutvecklad då så jag fick det mesta utbytt under de år jag ägde den.
 
Förhoppningsvis kommer du att bli nöjd med din Landroid, min har fungerat mycket bra hittills. Han ska snart ut på sin andra arbetssäsong efter att ha övervintrat i källaren, den lille krabaten.
 
Hej har skummat lite på detta utmärkta forum inte minst gällande worx landroid,tack alla som engagerar sig

Tänkte köpa en M2 1000,men hu har det blivit med avstånd mellan slingorna,har bara häck mellan vår tomt o grannen
där vi båda har gräsmattor,har det kommit uppdateringar om detta,vad jag sett är det ca 3,5 meter som gäller om dom inte skall bråka med varandra

Kollade med classe och dom säger att 2 meter skall räcka (sant eller falskt )

tack för åsikter o hjälp
 
Elkludde skrev:
Hej har skummat lite på detta utmärkta forum inte minst gällande worx landroid,tack alla som engagerar sig

Tänkte köpa en M2 1000,men hu har det blivit med avstånd mellan slingorna,har bara häck mellan vår tomt o grannen
där vi båda har gräsmattor,har det kommit uppdateringar om detta,vad jag sett är det ca 3,5 meter som gäller om dom inte skall bråka med varandra

Kollade med classe och dom säger att 2 meter skall räcka (sant eller falskt )

tack för åsikter o hjälp
Hej.

Kan bara svara för mig själv, har en Worx själv och grannen en Husqvarna A 330X. Våra slingor ligger med 90cm emellan som närmast, detta vid vår gemensamma häck som är ca 12m lång.
Fungerade galant hela förra säsongen för oss. :)
 
Hej

Vad är det för skillnad på den nya Worx WG790E och WG791E förutom att den senare har en kniv till ?
Är inte WG790E lika fjolårs modellen (även om de anger att denna är för 800m2) ?s
 
Kanske bara uppdatering av mjukvaran. Den som vi är många som vill komma åt.
 
Nishiki skrev:
Hej

Vad är det för skillnad på den nya Worx WG790E och WG791E förutom att den senare har en kniv till ?
Är inte WG790E lika fjolårs modellen (även om de anger att denna är för 800m2) ?s
Ock lite längre slinga
och fler spik
 
500 kr rabatt på Clas Ohlson nu för medlemmar fram till på måndag.
 
  • Gilla
Johan01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.