Nu har Worx kommit in i lager på Clas Ohlson igen. Både i webblager och några butiker har dem i hyllorna. De heter WG790E och WG791E vilket jag förstått är Landroid 2.0 M 800m2 och 1000m2.

Jag har köpt den sistnämnda, serienumret börjar på 201511 om det säger något gällande version etc.

Enligt CO verkar Worxen vara ruskigt populär och försvinna fort från hyllorna. Speciellt då många har en 20% rabatt just för sådana här inköp :)
 
Redigerat:
dhanjel skrev:
Är de thär årets modell? Ser inget om styrning från mobil tex.
[länk]

Denna var det nog.
[länk]

Den modellen man ska satsa på om man har <1000m2?

(Uhm man kunde ju läst högre upp i tråden som man redan hade hunnit förtränga :))

Skulle gärna vilja se och höra lite officiell information snart. Våren är på intågande och behöver en klippare för runt 10k fö rmax 1000m2

Har kollat med ett par återförsäljare och de har ingen mera information kring mobilstyrningen och hur den fungerar. Konstigt att inte ens de fått info ännu?

Väntar och spänt på mera information.
 
Vad är det för 20% rabatt man kan få på Clas Ohlson?? Om man blir ClubMedlem?
 
skoog84 skrev:
Vad är det för 20% rabatt man kan få på Clas Ohlson?? Om man blir ClubMedlem?
Om man har ett "Restaurangchansen"-häfte finns där några sådana kuponger för t.ex Clas Ohlson. Häftet kostar 220 kr och det tjänar man in rätt snabbt :)

Jag har ett Örebro-häfte och antar att motsvarande erbjudande finns i andra städer med.
 
Första har 3-bladssystem och 17 cm klippbredd och den andra 4- blad och 18 cm ? ? ?
Undrar också hur det kommer att gå med SW-uppdateringar för de "gamla" maskinerna.
 
Trevligt att Ica får in dom, får man ju lite poäng.
En 20% på classe hade ju inte varit fel dock
 
Jem&fix tar 6695 för 790n


20150306_152340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ganska intressant att Worx hemsida inte är uppdaterad med de nya modellerna. De måste ha fastnat i någon slags översättningsträsk eller liknande... Jag tippar att när de väl får upp de nya modellerna kommer även mjukvaruuppdateringar till de gamla att synas.
 
Vi får verkligen hoppas det....

o jag håller med att det är märkligt att modeller säljs ute Worx hemsida inte hänger med.
Fastnat i vinkelvolten som ovanståede påtalat.

Tänkte på att det vore bra om man kunde ha ett område som man kunde köra manuellt.
tex utanför tomten ut mot gatan. så om man va med manuellt (fysiskt) så kunde man sett till att Landy inte blir överkörd av nån passerande bil. Nu klipper jag dessa ytor manuellt. lite onödigt egentligen...
 
Redigerat:
Fick min wg791e idag, 4blads, köpt på clas olsson. Programversion 0,85 serienummer börjar på 2015110008**
6396kr med restaurangchansen
 
Redigerat:
Efter att här på byggahus.se läst många omdömen var jag igår på clas ohlson och köpte mig 1000m2 modellen.
Har kikat lite på installationsmanualen men jag har några frågor så jag tänkte, varför inte ställa dem här med all praktisk erfarenhet som finns i detta sällskap. Många svar finns säkert i någon form någonstans på de redan 227 skrivna sidorna men att få dem mer sammanställt ser jag som en fördel för alla.

1. Optimalt avstånd mellan begränsningskabel och hinder (staket, husvägg etc.)?

2. Minsta bredd på en passage (begränsningskabel på båda sidorna)?

3. Enligt bruksanvisningen skall laddningsstationen placeras parallellt eller längs med slingan och ha 2 m fritt på var sida om stationen. I mitt fall hade det av praktiska skäl varit bra att placera laddningsstationen tvärs slingan (under en trappa som löper parallellt med huset. Någon som har en bra lösning på detta?

4. Bästa förläggning av kabel i 90 gradigt hörn? Dvs. hur skarpt har du krökt din slinga?

5. Grannen har en HQ, den har några år på nacken. Grannen klipper i princip hela vägen till tomtgräns. Även jag vill täcka så mycket av min tomt som möjligt. Är det någon som upplevt att någon av dessa modeller stört ut varandra?

Tacksam för svar!
 
Classe säljer ingen av modellerna med mobilkoppling va?
Hur är det med jemofix? De listar ju inget på sin hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.