peternicklas
Tråkigt att de inte skriver ut vilka förändringar de har gjort. Det står bara kundanpassade...
 
Kantklipper engång per vecka!
Känns lite lite
 
peternicklas
Får inte min till att uppdatera, uppdaterade till 0.61 i helgen utan problem. Men 0.72 vill inte....
 
Någon som kan förklara varför det finns maskiner med 3 alt 4 knivar på tallriken?
 
peternicklas
Finns väl bara 4 knivar på Landroid L? M har 3 knivar. L har dessutom större talrik 22 cm. mot 18 cm.
 
peternicklas skrev:
Finns väl bara 4 knivar på Landroid L? M har 3 knivar. L har dessutom större talrik 22 cm. mot 18 cm.
Årets modell WG 790E har 3 knivar medan WG 791E har 4 knivar. I övrigt är maskinerna identiska med förra årets M. Om 4 knivar ger bättre klippresultat än 3 är det intressant om man kan byta till tallrik till en med med 4 knivar.
 
Redigerat:
4 knivar bör klippa bättre Wg 791 har dessutom längre begränsningkabel och fler peggar om det sen motiverar 1000 kronors priskillnad kan man ju fundera över
 
peternicklas
Det är väl bara för att motivera en större klippyta.
 
peternicklas skrev:
Får inte min till att uppdatera, uppdaterade till 0.61 i helgen utan problem. Men 0.72 vill inte....
Samma problem för mig. Från 0.50 till 0.61 var det enkelt med den senaste programvaran går inte att få in i maskinen!!!
 
peternicklas skrev:
Det är väl bara för att motivera en större klippyta.
ja det har du absolut rätt i,kan det oxå vara så att 791 luffsar lite fortare än 790
 
Har konstaterat att det inte fungerar att uppdatera klipparen med filen som man får av WORX.
Filen har ett felaktigt namn.
Bytte namn på filen till DB275_GRAF.BIN, som uppdateringsfilen till 0.61 hette, då fungerade det som det skulle.
Har nu 0.72 i min klippare.

Möjligtvis kan det räcka att ändra till stora bokstäver i stället för små, då denna typer av filer normalt aldrig innehåller små bokstäver, men lättast är att byta till DB275_GRAF.BIN, det fungerar som sagt fint.
 
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Belzhadar skrev:
Har konstaterat att det inte fungerar att uppdatera klipparen med filen som man får av WORX.
Filen har ett felaktigt namn.
Bytte namn på filen till DB275_GRAF.BIN, som uppdateringsfilen till 0.61 hette, då fungerade det som det skulle.
Har nu 0.72 i min klippare.

Möjligtvis kan det räcka att ändra till stora bokstäver i stället för små, då denna typer av filer normalt aldrig innehåller små bokstäver, men lättast är att byta till DB275_GRAF.BIN, det fungerar som sagt fint.
Jag provade även att byta namn innan idag. Såg nu att jag hade missat ett litet eeeeee=(.
Döpe det till samma namn som 0.61, nu fungerar det=)
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Belzhadar skrev:
Har konstaterat att det inte fungerar att uppdatera klipparen med filen som man får av WORX.
Filen har ett felaktigt namn.
Bytte namn på filen till DB275_GRAF.BIN, som uppdateringsfilen till 0.61 hette, då fungerade det som det skulle.
Har nu 0.72 i min klippare.

Möjligtvis kan det räcka att ändra till stora bokstäver i stället för små, då denna typer av filer normalt aldrig innehåller små bokstäver, men lättast är att byta till DB275_GRAF.BIN, det fungerar som sagt fint.
Vad bra det är med forum så man kan få hjälp på en kort stund. Visst funkade den nya uppdateringen när man ändrade namn på filen. Strålande tips "Belzhadar"!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.