Ja om den står avstängd och du sen knäpper på den i laddaren så går den inte ut på den programmerade tiden. En väldigt konstig "funktion". Du måste ta ut den ur laddaren och låta dem köra in igen för att aktivera schemat.
 
Är 2.0 på väg ut eller konkurrensen börjar bli för hård? Min jem o fix säger den har utgått (pga prisgarantin och konkurrens), net on net utgått enl hemsida samt slut på Clas ohlsson.
 
peternicklas
Sundberg84 skrev:
Är 2.0 på väg ut eller konkurrensen börjar bli för hård? Min jem o fix säger den har utgått (pga prisgarantin och konkurrens), net on net utgått enl hemsida samt slut på Clas ohlsson.
Enligt de uppgifter som jag har så har den INTE utgått. Dock så säljer den så mycket så de hinner inte med att leverera. Därav att Clas m.fl. inte har den längre. Även säsongen börjar ju gå mot sitt slut. Det är den som Worx säljer mest av, kanske 90% av de klippare som de säljer är M 2.0. Den kommer även nästa år, då modell 2015 vad det kan innebära.
 
russe skrev:
Ställde in Landroiden igår kväll : Fredag- 06:00-6 timmar och så varje dag förutom söndag. När jag vaknar står landroiden kvar i laddstationen, varför? Ska man trycka på något särskilt när man lagt in tiderna?
Jag kör klipphöjd 40mm, blir bäst hos mig.
 
peternicklas skrev:
Enligt de uppgifter som jag har så har den INTE utgått. Dock så säljer den så mycket så de hinner inte med att leverera. Därav att Clas m.fl. inte har den längre. Även säsongen börjar ju gå mot sitt slut. Det är den som Worx säljer mest av, kanske 90% av de klippare som de säljer är M 2.0. Den kommer även nästa år, då modell 2015 vad det kan innebära.
Har läst genom nästan alla sidor nu... pust och bestämt mig för ett köp.
Men frågan är, ska man vänta till nästa år om den kommer uppgraderad?
Aktuellt pris jag får ge är 6995kr och den finns på hyllan.
 
Det lönar ju alltid sig att vänta vad gäller elektronik, nästa år kommer det säkert nåt bättre eller billigare. Å andra sidan så har du ju några klippningar kvar i år som du kanske vill få gjort av en robot?
 
B
Schön skrev:
Har läst genom nästan alla sidor nu... pust och bestämt mig för ett köp.
Men frågan är, ska man vänta till nästa år om den kommer uppgraderad?
Aktuellt pris jag får ge är 6995kr och den finns på hyllan.
Vart?
 
peternicklas
MrMad skrev:
Det lönar ju alltid sig att vänta vad gäller elektronik, nästa år kommer det säkert nåt bättre eller billigare. Å andra sidan så har du ju några klippningar kvar i år som du kanske vill få gjort av en robot?
Svårt val då man inte vad som händer nästa år, man vet vad man får i år.
 
Har egentligen ingen panik. Min 4 år gamla Klippo fixar biffen galant och jag småmyser gärna med den när mina 400kvm klipps.
Har en helt plan gräsmatta i bra skick med extremt tunna grässtrå. Grusjord med mycket sand= torrt. Måste klippa på högsta läget annars blir stråna gula direkt. Kör alltid med uppsamlare.
Förutom att jag är teknikfreak så är tanken med robotklipparen att kunna få ner höjden och samtidigt gödsla min näringsfattiga matta.
Vad tror ni experter om detta?
 
Börja med att ta bort uppsamlare på din klippo är mitt tips nr1
 
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
Jonas Hedberg skrev:
Börja med att ta bort uppsamlare på din klippo är mitt tips nr1
Skrev kanske lite galet. Under de varmaste 2mån brukar jag köra utan uppsamlare dvs med mulcher insatsen, ungefär varannan klippning. Håller efter knivarna och klipper aldrig för mycket på samma gång.
Har en otroligt tät matta med tjock filt. Vertikalskär på båda hållen senvåren och där blir ofanliga mängder gult dött gräs.
Därav att jag kör med uppsamlare.
Kanske robotens finare knivar och mer frekventa klippning gör att gräset blir mer finfördelat och göder gräsmattan bättre.
Olle Berg föredrar iaf robotklippare före rotorklippare och han är ju "guden" ;) .

Imorgon ska jag iväga till handlaren. För en vecka sedan fanns där 3ex kvar. Minns dock inte om det var den senaste uppgraderingen på dem.
Får sova på saken och bestämma på plats i butik.
 
Hej

Jag har haft min maskin inskickad två gånger. Första gången för att den rymde hela tiden, det bytes sensorer fram. Sen den uppgraderingen som alla har fått göra i våras.
Allt har funkat smärtfritt tills nu! På en vecka har jag hämtat maskinen tre gånger hos grannen!
Jag klipper på natten då vi har hund så det ända jag kan tänka mig är att det är lite mer fuktigt nu men det ska den väl klara av?
 
Jag har haft min klippare i ungefär en månad och är mycket nöjd. Tomten är större än 1000 kvm och linan är längre än rekommendationen. Några mindre "utmaningar" har uppstått.

Återkommer med mer detaljerad rapport och fakta. Ska även försöka ta några bilder. Kan verkligen rekommendera denna klippare!
 
Dollar skrev:
Hej

Jag har haft min maskin inskickad två gånger. Första gången för att den rymde hela tiden, det bytes sensorer fram. Sen den uppgraderingen som alla har fått göra i våras.
Allt har funkat smärtfritt tills nu! På en vecka har jag hämtat maskinen tre gånger hos grannen!
Jag klipper på natten då vi har hund så det ända jag kan tänka mig är att det är lite mer fuktigt nu men det ska den väl klara av?

Vissa har upptäckt att om man har ett lager av (fuktigt)gräs under kåpan så kan den börja rymma. Min körde utanför någon gång här om dagen och då tvättade jag av undersidan med vattenslang och diskborste = ok.
 
Inget nytt om att man själv ska kunna uppdatera programvaran?
 
  • Gilla
magnus_vtr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.