Att trycka 2 var ju källan till lösningen. Tack!
 
Är det ingen som varit med om samma sak??

Ajson skrev:
Worx 2.0 tappar datuminställningarna..

Hallå!
Haft min 2.0 a på reparation.. Det stora kretskortet byttes ut... detta pga hjulmotor block.. klipparen gick i cirklar runt runt osv.. Allt detta verkar nu åtgärdat men..

Nu efter reparationen har den börjat tappa datum och tidsinställlningarna.. Vet ej om det har något samband med utbytet av stora kretskortet men det verkar högst sannolikt då detta aldrig hänt innan kretskort bytet..

Någon annan som varit med om detta med datum/tid som "tappas" Någon som åtgärdat detta på något enkelt vis.? eller vet vad det beror på att den gör så/tappar inställningarna..

Tacksam för alla tips / förslag synpunkter och liknande.
 
slaskankan skrev:
Jag har skarvat med Vulktejp samt Eltejp. Har även haft några ton grus i gräskanten samt en minigrävare som kört fram och tillbaka vid kabeln, så något har hänt med den kabeln. Jag drog bort mina skarvningar och slingade om med 1 skarv istället. Testade att dra den till laddstationen och då lyste det grönt, så därav förstod jag att något hänt med den gamla kabeln. Den var som sagt inte av någonstans men som skrevs så har den blivit utsatt för vissa saker och därmed gått sönder.
Tvinnade du kopparledaren eller lödde du skarven?
 
eran skrev:
Tvinnade du kopparledaren eller lödde du skarven?
Jag tvinnade. Fungerar prima nu :)
 
[video=youtube;uTeXpu_F-s0]https://www.youtube.com/watch?v=uTeXpu_F-s0[/video]
 
  • Gilla
MrMad och 10 till
  • Laddar…
Haha, vilken video!
När jag har provat att bryta strömmen till slingan tycker jag aldrig den kör iväg nåt speciellt. Typ 1 meter eller så.
 
hej.
Skaffat en landroid M,men lyckas inte med tidsinställningar, har 700 kvm tomt tänkte låta den klippa mån-fredag , undrar hur många timmar ska den behöva gå varje dag, och hur lägger man in det?
Den har gått nu i 2 dagar på automat inställningar och sedan stänger jag av den under natten, men har fått ränder i gräsmattan , undrar om hur era gräsmattor ser ut? och en fråga till Vad kör ni för klipphöjd?

Tackar för alla svar :)

Rulle
 
peternicklas
Kör du på den inställningen du har men stäng inte av den. Det tar några dagar innan ränderna har klippts bort. Du kan öka klipptiden genom att trycka på pil upp men 10% varje gång. Jag kör på klipphöjd 3.
 
tack för svaret.
men om jag vill att den klipper vi säger några timma om dagen låt säga 07:00-18:00 så måste jag programmera det (hur? ? Är det för mycket för min gräsmatta(700 kvm) att köra 11 timmar om dagen?

Russe
 
peternicklas
Titta i bladet som följer med. Där står det hur ,ånga timmar som behövs. Står även hur man programmerar den. Hur många timmar den ska gå är något man får prova sig fram till.
 
russe skrev:
tack för svaret.
men om jag vill att den klipper vi säger några timma om dagen låt säga 07:00-18:00 så måste jag programmera det (hur? ? Är det för mycket för min gräsmatta(700 kvm) att köra 11 timmar om dagen?

Russe
Då måste du köra efter schema. Istället där du väljer automatiskt så väljer du anpassad. Där ställer du in dag för dag vilken tid den skall starta på morgonen och sedan hur många klipptimmar. Om du vill att den skall köra ca 07:00 - 18:00 så blir ungefär hälften klipptid. Kom ihåg att den laddar ungefär lika länge som den klipper under den schematiden. Min är inställd på 07:00 och 5h klipptimmar alla dagar utom lördag, får en perfekt matta på ca: 600m2 gräs. Kan säkert ställa lite mindre timmar men kör på detta då det funkar bra.
 
Tack för svaret.
Så din maskin är inställd mån-lördag 07:00-17:00 stämmer det? Då borde jag ställa in 07-18 då jag har 700 kvm.
Vad har du för klipphöjd?
 
Ställde in Landroiden igår kväll : Fredag- 06:00-6 timmar och så varje dag förutom söndag. När jag vaknar står landroiden kvar i laddstationen, varför? Ska man trycka på något särskilt när man lagt in tiderna?
 
russe skrev:
Tack för svaret.
Så din maskin är inställd mån-lördag 07:00-17:00 stämmer det? Då borde jag ställa in 07-18 då jag har 700 kvm.
Vad har du för klipphöjd?
Så mycket behöver du inte köra om du inte har en extremt snabbväxande gräsmatta. Jag har ungefär 700 kvm med och jag kör min klippare 5 timmar om dagen (i snitt då, 4 timmar vissa dagar och 6,5 vissa dagar för att optimera laddnings- och körtid) fem dagar i veckan. Den tiden är alltså inkl laddning. Den går två vändor över gräsmattan vissa dagar och 3 vändor andra dagar. Den tiden räcker för att hålla min matta välklippt.

Angående att den stod i laddaren, det var inte så enkelt att den redan hade kört ett varv och var inne för laddning?
 
Min stod också kvar i stallet i morse, men är det inte så att det står på displayen "Väntar på schemalagd tid" eller något liknande när den väntar på nästa schemalagda tillfälle? Jag slog nämligen på den igår kväll när den stod i laddaren och jag märkte just att den texten inte stod på displayen. Troligen skulle jag låtit den köra in i laddaren själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.