mangen5 skrev:
Hej. Hittade just min nyköpta Landroid M ståendes vid ett träd. I displayen visas bara "Ange PIN". Det händer inget när jag trycker på siffertangenter eller för den på någon knapp. Det går heller inte att stänga av den genom att trycka på eller hålla inne avstängningsknappen.

Finns det något sätt att hårdreseta den? Jag hittar inget i manualen om detta.
Det enda du kan göra troligen vänd upp o ner på den ta bort batteriluckan dra ur batterit räkna till 5 och plocka tillbaka allt o testa
 
Jonas Hedberg skrev:
Kollat ovanför själva plattan knivarna sitter i? Kan samlas skot där?
Var ut och kollade nu. Verkar som om att den lilla plattan som den stora sitter fast i inte centrerar riktigt på axeln. Hur åtgärdar man det?
 
subaru95 skrev:
Det enda du kan göra troligen vänd upp o ner på den ta bort batteriluckan dra ur batterit räkna till 5 och plocka tillbaka allt o testa
Det hjälpte. Tack för hjälpen!
 
Nu har jag haft min robot i någon vecka och måste säga att jag är riktigt jäkla nöjd!

T.o.m. min fru som idiotförklarade mig och tyckte det var onödigt är idag frälst över vår nya vän :)

Men!
Jag är mycket orolig över hur det kommer gå när grannen får tillbaka sin nya Bosch från reparation (de har haft mycket strul med deras Bosch)...
 
peternicklas
Davil skrev:
Nu har jag haft min robot i någon vecka och måste säga att jag är riktigt jäkla nöjd!

T.o.m. min fru som idiotförklarade mig och tyckte det var onödigt är idag frälst över vår nya vän :)

Men!
Jag är mycket orolig över hur det kommer gå när grannen får tillbaka sin nya Bosch från reparation (de har haft mycket strul med deras Bosch)...
Ingen bra kombination, Worx och Landroid. Bosch förstör för många andra märken med sin dåliga singal.
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
Davil skrev:
Nu har jag haft min robot i någon vecka och måste säga att jag är riktigt jäkla nöjd!

T.o.m. min fru som idiotförklarade mig och tyckte det var onödigt är idag frälst över vår nya vän :)

Men!
Jag är mycket orolig över hur det kommer gå när grannen får tillbaka sin nya Bosch från reparation (de har haft mycket strul med deras Bosch)...
Hur nära ligger era slingor varandra och hur långt ffrån din slinga ligger grannens laddstation? Båda är avgörande för hur det kommer att gå, särskilt det senare verkar vara känsligt, dvs. att hans laddstation ligger för nära din klippyta.
 
MBygga skrev:
Hur nära ligger era slingor varandra och hur långt ffrån din slinga ligger grannens laddstation? Båda är avgörande för hur det kommer att gå, särskilt det senare verkar vara känsligt, dvs. att hans laddstation ligger för nära din klippyta.
En snutt på ca 1m av min slinga ligger kanske 1,5 - 2m ifrån grannens slinga. Sedan är det sträcka på 2,5m av min slinga som har ett avstånd på ca 2,5 -3m till grannens slinga.

Grannens laddstation befinner sig långt ifrån min slinga. Uppskattningsvis 15m.
 
peternicklas skrev:
Ingen bra kombination, Worx och Landroid. Bosch förstör för många andra märken med sin dåliga singal.
Jag tycker att det är helt sjukt att man inte ska kunna ha grannar med robotgräsklippare!

Idag är det ju långt ifrån en lyxpryl. Var och varannan har ju en robot och tillverkarna kan inte begära att alla ska bo utan grannar :mad:

Min Landroid samsas iaf mycket väl med en annan grannes robomow. Vi har ca 70cm mellan våra slingor.
 
Har Bosch och har 3 grannar med HQ 220. Avstånd på 1.5 m mellan slingor på cirka 30 m. Funkar hur bra som helst. Känns som det gått till överdrift på forumet från vissa gällande Boschs störningar gentemot andra klippare.
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
Jeg har nå kjøpt en Landroid 2.0, og begynte å se på installasjonen nå i helgen. Det er oppgitt 35 cm avstand fra blomsterbed til kanttråd, og da ser det ut til å bli en en kant som ikke blir klippet rundt hele tomten, eller tar jeg feil nå? Hvor bred kantsten må jeg eventuelt legge for å slippe å klippe kantene med gresstrimmer? Hva slags avstander bruker dere?
 
Thorvalds skrev:
Jeg har nå kjøpt en Landroid 2.0, og begynte å se på installasjonen nå i helgen. Det er oppgitt 35 cm avstand fra blomsterbed til kanttråd, og da ser det ut til å bli en en kant som ikke blir klippet rundt hele tomten, eller tar jeg feil nå? Hvor bred kantsten må jeg eventuelt legge for å slippe å klippe kantene med gresstrimmer? Hva slags avstander bruker dere?
Det står massor om detta i tråden, sök på avstånd bara. Generellt behövs 30-35 cm till hårda hinder som vägg och mur, till blomsterrabatter behöver man normalt mycket mindre (20-25 cm) men då får ju inte blommorna växa in över gräset vilket ofta händer. I hörn behöver man också det längre avståndet men det är bara att prova sig fram, känsligast är det när klipparen skall "haka på" gränslinan vid hemgång, prova det där du minskar avståndet.
 
  • Gilla
Doccen
  • Laddar…
Davil skrev:
En snutt på ca 1m av min slinga ligger kanske 1,5 - 2m ifrån grannens slinga. Sedan är det sträcka på 2,5m av min slinga som har ett avstånd på ca 2,5 -3m till grannens slinga.

Grannens laddstation befinner sig långt ifrån min slinga. Uppskattningsvis 15m.
Tror som sagt att avståndet till Bosch laddstation är viktigast och där borde ju 15 m räcka.
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
Thorvalds skrev:
Jeg har nå kjøpt en Landroid 2.0, og begynte å se på installasjonen nå i helgen. Det er oppgitt 35 cm avstand fra blomsterbed til kanttråd, og da ser det ut til å bli en en kant som ikke blir klippet rundt hele tomten, eller tar jeg feil nå? Hvor bred kantsten må jeg eventuelt legge for å slippe å klippe kantene med gresstrimmer? Hva slags avstander bruker dere?
Klippebredden på din robot er vel 18cm. I såfall klipper den ca 9 cm på utsiden av kanttråden. 35 - 9 = 26cm det er bredden du minst må ha med heller/beleggningsstein for å unngå kantklipping.

Ellers lønner det seg å følge bruksanvisningen.

I lengden har det vist seg at det er best å lodde alle skjøter og isolere med krympestrømpe.
 
Davil skrev:
Nu har jag haft min robot i någon vecka och måste säga att jag är riktigt jäkla nöjd!

T.o.m. min fru som idiotförklarade mig och tyckte det var onödigt är idag frälst över vår nya vän :)

Men!
Jag är mycket orolig över hur det kommer gå när grannen får tillbaka sin nya Bosch från reparation (de har haft mycket strul med deras Bosch)...
Det har ingen betydelse hur långt Bosch:s laddningsstation står från Landroid slingan, däremot fungerade inte min Landroid 1.0 närmare Boschs slinga än 8m, så jag fick byta till en Bosch oxå och det fungerar perfekt, jag och grannen som skaffade en Bosch experimenterade med att flytta laddnings stationer och ändra koden på Boschens slinga men inget hjälpte.
 
johan119 skrev:
Det har ingen betydelse hur långt Bosch:s laddningsstation står från Landroid slingan, däremot fungerade inte min Landroid 1.0 närmare Boschs slinga än 8m, så jag fick byta till en Bosch oxå och det fungerar perfekt, jag och grannen som skaffade en Bosch experimenterade med att flytta laddnings stationer och ändra koden på Boschens slinga men inget hjälpte.
LD 1.0 är extremt känslig både mot andra märken men också mot andra Landroider. Redan förra året när LD M kom och LD1.0 blev LD L förbättrades detta avsevärt och från dess tror jag inte Worx har mer störningsproblem än andra märken, snarare tvärtom. Så att jämföra en ny LD M med en LD 1.0 är verkligen som att jämföra äpplen och päron. Jag tror som sagt inte Davil får några större problem men självklart är jag inte säker på utan det får visa sig.
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.