peternicklas skrev:
Nu finns det tydligen uppdateringar för även den första modellen. Jag kan inte testa då jag inte har ett serienummer.
Vad är det för uppdatering och hur får man tag i den?
 
Pratade med servicen idag. Berättade att gräsklipparen är lite tröttare än förra säsongen, och vips fick jag också lithiumbatterier hemskickade gratis!
Jag har en L från 2014 kan tilläggas.
Ring för bövelen om ni sitter med gamla blybblybatterier, de byter tydligen ut alla gratis eftersom folk inte sköter underhållsladdningen på vintern.
 
  • Gilla
Miika51196
  • Laddar…
Vilket nummer ringer ni? Jag ringde idag, men fick prata med nån lirare som menade att:
A) Det finns bara blybatterier till min L 2013
B) De kostar 1295:-, inga gratisbyten här inte :(
 
peternicklas
magnetens skrev:
Vad är det för uppdatering och hur får man tag i den?
Mjukvaran i klipparen.
worxlandroid.com
 
Strip skrev:
Vilket nummer ringer ni? Jag ringde idag, men fick prata med nån lirare som menade att:
A) Det finns bara blybatterier till min L 2013
B) De kostar 1295:-, inga gratisbyten här inte :(
Jag ringde numret på föregående sida! Konstigt att det verkar vara så olika svar,
jag fick uppfattningen om att samtliga defekta skulle bytas kostnadsfritt.
 
rokksan skrev:
Jag ringde numret på föregående sida! Konstigt att det verkar vara så olika svar,
jag fick uppfattningen om att samtliga defekta skulle bytas kostnadsfritt.
Ring 0451-381987, fråga efter Hasse eller Jocke så får du säkert hjälp.
 
peternicklas skrev:
Mjukvaran i klipparen.
worxlandroid.com
Du menar att du tror det för att man kan välja modell WG795E, dvs. den första modellen. Tyvärr fungerar det inte, när jag trycker in modellen och mitt serienummer står det att Landroiden inte känns igen. Spel för galleriet alltså, väcker onödiga förhoppningar kan man tycka :thumbdown:
 
Hanquist skrev:
Tack för svaret, vad är det för batteri som var original? Var det också litiumbatteri?
Blybatterier, två stycken 12 V i en låda. Har du inte originalbatteriet kvar eller vet du bara inte vad det var för sort. Har stått spaltmeter i forat om dessa batterier annars.
 
gick inte att hitta nån uppgradering till min heller, skulle bra gärna vilja ha en funktion för lutningskompensering på min sluttande tomt då den går mycket i "bågar"

Den går toppen på sitt nya litium batteri iaf ☺
 
Min klippare var också trött efter vintervilan trots underhållsladdning och gick bara en stund innan det var dags för laddning, ringde till servicen och pratade med Hasse.

Inga problem, nytt litiumbatteri kommer med posten :)

Tack för tipset!
 
Blybatterierna mår bra av att motioneras, dra ur dem helt och använd en "riktig" laddare som motionerar batteriet.
Hasse tipsade mig om det och batterierna fick nytt liv när jag gjorde så förra året.
Nu har jag inte klipparen kvar, grabben min fick överta den förra året.
Köpte en Husqvarna istället
 
Jag hade oxå tur med att få ett Lithiumbatteri hemskickat, väntar spänt.. Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så går min klipparjävel bara in och ut ur laddaren och klagar på att den är blockerad, tror väl knappast att batteribytet hjälper där? :sly:

Ingen här som har en susning om en lösning på det innan jag ringer supporten?

//
 
Fick mitt batteri idag, blev dock väldigt besviken nör det var ett identiskt 5Ah blybatteri som redan sitter i...Wa3222 24v 5Ah :(
 
Osis!! Jag fick mitt Lithium idag, Klipparen var ute ca 2,5 timme på laddningen det hade i kartongen :wow:

MEN! sen skulle den hem till laddaren och som bekant har jag problemet med att den anser att laddaren är blockerad.. Blir till att ringa det bekanta numret imorrn!
 
Longplay skrev:
Osis!! Jag fick mitt Lithium idag, Klipparen var ute ca 2,5 timme på laddningen det hade i kartongen :wow:

MEN! sen skulle den hem till laddaren och som bekant har jag problemet med att den anser att laddaren är blockerad.. Blir till att ringa det bekanta numret imorrn!
Gör rent laddpinnarna och kontakterna innanför luckorna på klipparen så brukar det fungera bättre. Får den ingen bra kontakt försöker den om och om igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.