Longplay skrev:
Osis!! Jag fick mitt Lithium idag, Klipparen var ute ca 2,5 timme på laddningen det hade i kartongen
Det där lät nästan för bra för att vara sant, specen säger väl runt 60 min körtid på lithium eller? :surprised:
Låter nästan som du har ett 5Ah batteri du med!
 
Gick in och provade idag men tyvärr fanns det ingen åt min (WG795E) :(
peternicklas skrev:
Nu finns det tydligen uppdateringar för även den första modellen. Jag kan inte testa då jag inte har ett serienummer.
 
Den modellen har ingen vanlig USB att skicka upp en uppdatering via? på min sitter det en slags RS-232 (old School)..

Dvs, hur fasen skall man få in en uppdatering in the first place? Dom nyare har ju USB så där funkar ju uppdateringar fint.
 
Hej,
Jag har pratat med support eftersom jag också var intresserad av uppdatering och har samma modell. Enl. Hasse så finns ingen uppdatering till denna modell... surt sa räven.
När det gäller kontakten så är det antagligen en s.k. j-tag kontakt för programmering/debugging av mjukvaran. Detta är inte bekräftat men min erfarenhet säger det.
/Gson
 
Hej
Ni som har fått litiumbatterierna. Har ni varit tvungna att byta något kretskort i laddstationen?
Eller bara att smacka i batteriet i i klipparen och köra?

MVH
Anders
 
  • Gilla
Miika51196
  • Laddar…
Bara att dunka i och köra.

gsf1200rr skrev:
Hej
Ni som har fått litiumbatterierna. Har ni varit tvungna att byta något kretskort i laddstationen?
Eller bara att smacka i batteriet i i klipparen och köra?

MVH
Anders
 
  • Gilla
gsf1200rr
  • Laddar…
Jag skulle behöva en ny klipptallrik då knivarna slitit ganska stora spår i de små metallhylsorna som de monteras på vilket gör att de glappar mycket och i förlängningen kommer att slita hål in till skruven. Borde vara ett problem för fler?
 
Det var konstigt... jag har haft min Landroid (första versionen) i tre säsonger nu (denna är den fjärde) och jag kan inte se någon förslitning alls. Kanhända att det är värre om man har "sandig" jord i gräsmattan och fin sand kommer upp och "slipar" i mellanrummet... bara en teori.
/Anders
 
Jag har inte heller något sådant problem med hylsorna. Bytte egg på knivarna nyss och hylsorna såg bra ut. Däremot slits skruvskallarna en del så de blir svårare för varje gång att få grepp i krysspåret när man skall lossa dem. Efter fyra eggar behöver man byta både blad och skruvar är min erfarenhet.
 
MBygga skrev:
Jag har inte heller något sådant problem med hylsorna. Bytte egg på knivarna nyss och hylsorna såg bra ut. Däremot slits skruvskallarna en del så de blir svårare för varje gång att få grepp i krysspåret när man skall lossa dem. Efter fyra eggar behöver man byta både blad och skruvar är min erfarenhet.
Kinaskruvar är konstiga i spåret redan som nya
 
  • Gilla
Bankeryd
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Kinaskruvar är konstiga i spåret redan som nya
Då får du väl använda kina-bits...
 
Elkludde skrev:
Kinaskruvar är konstiga i spåret redan som nya
Nja, det är möjligt men inte i detta fallet, nya är det inga problem med skruvspåren. Däremot fylls det med skräp som måste rensas och dessutom slits skruven som sagt vilket försvårar.
 
ska se om jag kan hitta några andra bra skruvar, la på lite fett mellan hylsa och kniv för minskat slitage nu...
 
Bankeryd skrev:
Då får du väl använda kina-bits...
Tack för tipset ,en har aldrig sett kinabits,vanliga philips och pozidriv passar dåligt
 
Jag har också problem med skruvarna, De slits jävligt hårt. Annars funkar klipparen oförskämt bra denna 4:e säsongen. Som helhet är jag galet nöjd med klipparen och jag kommer aldrig köpa en motorgräsklippare igen.

var köper ni era skruvar? Någon som har hittat skruvar av bättre kvalité då dessa känns väldigt mjuka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.