Kan meddela att det idag inte ser lika bra ut :)
Nu klipper den typ 20 min och laddar 15 min, vet i fn vad det kan vara, kanske att 8 celler är för klent så det blir spänningsfall så fort det tar emot lite eller om laddaren inte klarar av att ladda batterierna riktigt.
Ska bli intressant att se hur farsans med 16 celler klarar sig.
 
h00matis skrev:
Kan meddela att det idag inte ser lika bra ut :)
Nu klipper den typ 20 min och laddar 15 min, vet i fn vad det kan vara, kanske att 8 celler är för klent så det blir spänningsfall så fort det tar emot lite eller om laddaren inte klarar av att ladda batterierna riktigt.
Ska bli intressant att se hur farsans med 16 celler klarar sig.
En liten uppdatering, nu verkar den klippa/ladda under längre perioder igen, har inte vart hemma så mycket idag men den har ökat intervallerna betydligt.
Någon som har en teori varför?
 
Hej
Jag följer diskussionen om batteribyte med stort intresse och "väntar på min tur", men kan konstatera att min Worx ver 1 nu går fjärde sommaren med originalbatteri med cykler på 60 minuter laddtid och 70 minuter klipptid. Det är helt OK tycker jag. Hon trilskas var och varannan dag genom att fastna någonstans och när gräset är lite fuktigt så fastnar det i däckmönstren och hon glider ner mot häcken och blir ståendes. Men jag är över lag mycket nöjd. Det jag är lite nyfiken på är om fler använder originalbatteriet in på 4:e året eller om ni har någon uppfattning att batteribyte drabbat flertalet?
 
Jag har den nya programvaran 0.66 till min Worx L WG795E den fungerar inte bra. klipparen sticker ifrån slingan när den ska in och ladda och ibland börja klipparen om på slingan och till slut så finns det inget batteri kvar och ibland stängs den av när den är på väg för laddning, och när den har laddat så går den inte ut och klipper igen för det står "invänta schemaläggning"eller något sådant
 
jowa45 skrev:
Hej
Jag följer diskussionen om batteribyte med stort intresse och "väntar på min tur", men kan konstatera att min Worx ver 1 nu går fjärde sommaren med originalbatteri med cykler på 60 minuter laddtid och 70 minuter klipptid. Det är helt OK tycker jag. Hon trilskas var och varannan dag genom att fastna någonstans och när gräset är lite fuktigt så fastnar det i däckmönstren och hon glider ner mot häcken och blir ståendes. Men jag är över lag mycket nöjd. Det jag är lite nyfiken på är om fler använder originalbatteriet in på 4:e året eller om ni har någon uppfattning att batteribyte drabbat flertalet?
Jag har visserligen fått nytt Litiumbatteri men nu har jag bytt tillbaka till original blybatteri igen då klipparen blir för lätt med Litium (1,3 kg vs. 4 kg för Bly). Genom att underhållsladda med min CTEK ett par gånger per år fungerar blybatteriet fortfarande bra. Däremot fastnar också min ganska ofta på diverse slumpvisa ställen (oftare med det lätta batteriet) och det börjar jag bli lite trött på. Jag har även en Landroid M på min mindre gräsyta och den fastnar i stort sett aldrig, så nu överväger jag att pensionera min 1.0 och skaffa en M till.
 
Jag har v1 och kör fortfarande med originalbatteriet. Har inte mätt några klipp- och laddtider men det duger. Har haft problem från dag 1 med att den ofta inte orkar tillbaka hela vägen till laddstationen, men det beror nog på att jag har en gräsmatta med stor omkrets och flera öar. Fortfarande väl värt köpet trots en del bärande.
 
Har en landroid v1 med trasig display (lyset funkar, men jag ser ingen text). Bytte batterier nu för att få fart på den. Släppte ut den utan problem, och den körde ca 1 timme och hittade tillbaks till laddstationen utan problem. Den laddade minst 30 minuter utan problem. När jag kom tillbaks efter ca 1 timmes laddtid pep den ihållande. Tog den ur laddstationen och tryckte "0". Minns jag rätt att det var för att kvittera fel? Måste man trycka grön enter-knapp efter också? (har ingen kod på den)
Hur som helst vill den inte gå igen. Den piper om jag lyfter upp den, så hon verkar ju någorlunda kry.

Har provat att starta om den. Tryckt olika kombinationer av 0+enter osv. men inget tycks fungera. Tips?
 
Den kanske väntar på schemalagd tid....
 
Är det inte stopp kappen för att återställa larm på de äldre ?
 
magnetens skrev:
Den kanske väntar på schemalagd tid....
Ingen schemalagd tid satt. har ca 1500kvm gräs, så har låtit den gått 24/7
 
Preben Bogeballe skrev:
Är det inte stopp kappen för att återställa larm på de äldre ?
är rätt säker att jag tryckt 0 och eventuellt enter efter.. Har även låtit den självdö nu och startat upp den på gröna knappen så diplayen lyser upp, sen stängt fönstret (samma som jag gjorde tidigare efter batteribytt), men inget händer.
 
Preben Bogeballe skrev:
Står kanske i värdens minst lästa bok. Bruksanvisningen. Finns här

[länk]
Tack för ditt passiva stöd av min bok om räkbuljong. puss puss.
 
På min gamla härk så är det precis som du säger, 0 återställer fel (utan att trycka enter).
Har du provat att trycka på "Hem" knappen?
 
Redigerat:
h00matis skrev:
På min gamla härk så är det precis som du säger, 0 återställer fel (utan att trycka enter).
Har du provat att trycka på "Hem" knappen?
yes, provat det också, ingen reaktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.