Har kollat lite på att bygga eTT eget batteri med LiFePo celler finns att köpa på bla ev-power när nu mina gamla ger upp....har gått förvånansvärt länge på original batteriet, fick även ett litiumbatteri efter garantitidens slut.
 
Någon som behöver delar till Landroid 1.0?
Vår blev överkörd för ett tag sedan:(
Men styrkort, batteri, laddstation, etc är helt ok. Behöver ni något så hör av er. Slänger den om ett par veckor, kan inte ha den stående. IMG_20150805_172322927.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jarn_AL skrev:
Någon som behöver delar till Landroid 1.0?
Vår blev överkörd för ett tag sedan:(
Men styrkort, batteri, laddstation, etc är helt ok. Behöver ni något så hör av er. Slänger den om ett par veckor, kan inte ha den stående.[bild]
Sicken otur! Eller var det grannen som var för avundsjuk? Kan ev vara intresserad men det beror på var i landet du håller till?
/Johan
 
Nej då, grannen är oskyldig.
Det knackade ~04:45 en morgon, utanför stod ett väldigt olyckligt tidningsbud, som sa:
- Jag har kört över er robotklippare.

Tycker faktiskt synd om honom. Kom vägen fram, lite mörkt, ett staket som skymmer sikten, plötsligt skumpar det till och han inser "Jag har kört över något". Innan han fick kollat vad det var!

Finns i Halland, inte så långt från Ullared. Det vet de flesta var det finns
 
  • Gilla
nizzeh
  • Laddar…
Hej,

Jag skulle betala en hyffsat bra peng för ditt styrkort :)

Longplay
 
Kan starkt rekommendera det, har byggt 2 packar, ett åt farsan och morsan och ett åt vår klippare. Fungerar kanon.
 
Jarn_AL skrev:
Någon som behöver delar till Landroid 1.0?
Vår blev överkörd för ett tag sedan:(
Men styrkort, batteri, laddstation, etc är helt ok. Behöver ni något så hör av er. Slänger den om ett par veckor, kan inte ha den stående.[bild]
Jag har en fullt fungerande 1.0 stående, så är du intresserad att göra det omvända dvs. köpa den och därmed ha en del reservdelar från din på hyllan är du välkommen att skriva PM. Jag har två batteri, ett bly och ett nyare Litium samt två laddplattor, originalet och en av nyare modell. Priset blir attraktivt i förhållande till en ny.
 
Jag tackar för erbjudandet, men har redan köpt en Gardena R160. De reade den på Granngården för 13500(y)
Var lite trött på att Landroiden körde i "diket" när den följde begränsningstråden till laddstationen. I och med att den grenslar tråden så kom den ut i oklippt gräs och körde fast. Det var grensla tråden den gjorde när den blev överkörd. Annars har den fungerat superbra.

PS. Jag vet att nya Landroid kan klippa på vägen hem om man startar den manuellt att göra det, men Gardena klipparen var inte så mycket dyrare. DS
 
Har du kvar maskinen? Pris?
 
Styrkort, batteri och spänningsadapter är bokat,
Men det finns 1 drivmotor, klippmotorn, display, tangentbord, sling, lyft och köra på sensorer kvar.
Och laddstationen, men som sagt utan spänningsadapter.
Finns en drivmotor till, men utgående axel är av:(

Fraktkostnad räcker tycker jag för det som är kvar.
 
magnetens skrev:
Har du kvar maskinen? Pris?
Menar du Jarn_AL's mosade eller min fullt körbara?
 
Hej!
Var köpte du Li-Jon batterier till denna modell
795e från 2012?
 
Hans Thoor skrev:
Hej!
Var köpte du Li-Jon batterier till denna modell
795e från 2012?
Om det nu är till mig du ställer frågan (använd gärna citering) så fick jag ett från supporten på garantin, liksom många fler fått. Har du garanti kvar kan du kontakta dem, annars kan du säkert köpa direkt från dem. Jag köpte t.ex. en extra laddplatta direkt från supporten.
 
Jarn_AL skrev:
Styrkort, batteri och spänningsadapter är bokat,
Men det finns 1 drivmotor, klippmotorn, display, tangentbord, sling, lyft och köra på sensorer kvar.
Och laddstationen, men som sagt utan spänningsadapter.
Finns en drivmotor till, men utgående axel är av:(

Fraktkostnad räcker tycker jag för det som är kvar.
Laddstation och tangentbord med display är jag intresserad av om det finns kvar. Email till fri_tid@excite.com
 
Hej

Hoppas någon vet vad som kan vara fel, står Laddningsstation Blockerad när den gått in för laddning samt om den börjar ladda så står det 0,0A eller möjligen 0,2A samt 20,3V. Någon som sett detta fel tidigare samt vet om det finns någon lösning?

Har testat att föra in den själv också samt kontrollerat att inget är ivägen i stationen.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.