Hej, hur löste du detta problem, har det nu.......
 
Hanquist skrev:
Hej

Hoppas någon vet vad som kan vara fel, står Laddningsstation Blockerad när den gått in för laddning samt om den börjar ladda så står det 0,0A eller möjligen 0,2A samt 20,3V. Någon som sett detta fel tidigare samt vet om det finns någon lösning?

Har testat att föra in den själv också samt kontrollerat att inget är ivägen i stationen.....
Har du torkat av laddstiften och inne i laddluckorna på maskinen. Brukar bero på att den inte får bra kontakt.
 
Hej, det var en kontakt som var lös, därför problemet. Men efter att ha fixat det så får jag bara "upplyft A3" nu... Någon som haft detta problem och löst det? roboten står på marken och ingen rör den.......
 
Hanquist skrev:
Hej, det var en kontakt som var lös, därför problemet. Men efter att ha fixat det så får jag bara "upplyft A3" nu... Någon som haft detta problem och löst det? roboten står på marken och ingen rör den.......
Givaren sitter i en av de främre "stötdämarna", en magnet som indikerar. Får man för mycket gräs i och runt dämparen lyfts den permanent och du får denna indikering. Ta av kåpan och rengör från gräs och annat. Du ser vad jag menar när du fått av kåpan. Generellt gäller att rengöra klipparen minst en och helst två gånger per säsong.
 
Tack för ert svar, menar du huvud kåpan? Det är inte risk att man ställer till med något annat när man gör detta? Samt är den enkel att montera av samt på? Tyckte det verka vara någon "fjädrad" lösning när jag titta på skruvarna igår...? Som ställer till ännu mer fel när man fått av dessa.... Det är inte möjligen så att det bara ska spännas mer?
 
Hej, en fråga om litium batteriet, har ett sådant sedan1 år tillbaka. Det är helt slut, så fort jag slår in koden så stängs maskinen av. Så jag får aldrig möjlighet att börja ladda det i laddaren. Med det tidigare batteriet kunde man ladda det med laddare. Men det nya batteriet är mer som ett batteri som du har till en skruvdragare. Hur har ni andra löst problemet med urladdat batteri....?
 
Hanquist skrev:
Tack för ert svar, menar du huvud kåpan? Det är inte risk att man ställer till med något annat när man gör detta? Samt är den enkel att montera av samt på? Tyckte det verka vara någon "fjädrad" lösning när jag titta på skruvarna igår...? Som ställer till ännu mer fel när man fått av dessa.... Det är inte möjligen så att det bara ska spännas mer?
Läs mitt PM svar.
 
Hanquist skrev:
Hej, en fråga om litium batteriet, har ett sådant sedan1 år tillbaka. Det är helt slut, så fort jag slår in koden så stängs maskinen av. Så jag får aldrig möjlighet att börja ladda det i laddaren. Med det tidigare batteriet kunde man ladda det med laddare. Men det nya batteriet är mer som ett batteri som du har till en skruvdragare. Hur har ni andra löst problemet med urladdat batteri....?
Du kan läsa hur man kan göra i mitt inlägg https://www.byggahus.se/forum/threads/worx-landroid-1-0-foersta-modellen.209324/page-65#post-2247293 från i juni.
 
Mitt originalbatteri (första Landroid-modellen) börjar nog sjunga på sista versen. Både klipp- och laddningstider är väldigt korta så här i slutet av sässongen. Vad gör man nu?

Har läst otaliga inlägg om diverse ersättningsbatterier, men om jag har förstått det rätt så är det fortfarande ett nytt originalbatteri med gamla tekniken (bly) som fungerar bäst. Om man ringer supporten, kan man då få (köpa) ett originalbatteri, eller skickar de bara ut litiumbatterier nu mera?

Jag har ofta problem med att den inte orkar riktigt ända hem när den ska ladda. Det är inget stort problem så länge man lätt kan starta den igen. Då går den snällt hem och laddar. Däremot har jag läst här att litium-batterierna tvärdör när spänningen blir för låg, och man måste starta med hjälp av ett annat batteri varje gång det händer. Har jag förstått det hela rätt?
 
lubbe75 skrev:
Mitt originalbatteri (första Landroid-modellen) börjar nog sjunga på sista versen. Både klipp- och laddningstider är väldigt korta så här i slutet av sässongen. Vad gör man nu?

Har läst otaliga inlägg om diverse ersättningsbatterier, men om jag har förstått det rätt så är det fortfarande ett nytt originalbatteri med gamla tekniken (bly) som fungerar bäst. Om man ringer supporten, kan man då få (köpa) ett originalbatteri, eller skickar de bara ut litiumbatterier nu mera?

Jag har ofta problem med att den inte orkar riktigt ända hem när den ska ladda. Det är inget stort problem så länge man lätt kan starta den igen. Då går den snällt hem och laddar. Däremot har jag läst här att litium-batterierna tvärdör när spänningen blir för låg, och man måste starta med hjälp av ett annat batteri varje gång det händer. Har jag förstått det hela rätt?
Finns lite olika sätt att göra. Du kan köpa en CTEK laddare, typ MXS 5,0 och göra en recond av varje 12 V batteri som sitter i lådan. Brukar få fart på batteriet igen. Annars är det nog Litium de har på supporten men det är ju värt att fråga om de har blybatteri kvar. Har du väldigt lång gränslina eller kuperad tomt? Annars skall klipparen lätt ta sig tillbaka till laddstationen utan att Litumbatteriet dör. Det är bara om den fastnar på väg hem utan att stänga ner sig som det drar ur helt, eller om du har väldigt lång eller svår väg hem.
 
Jo, den har ganska lång väg hem. Inte så kupperat, men långt och slingrigt. Känns inte som att litiumbatteri är någon bra lösning i mitt fall. Man kanske kan skrämma liv i blybatteriet en sässong till mha CTEK-laddare. Tack för tipset.
 
Just CTEK MXS 5.0 verkar vara slut i de flesta butiker. Hur viktigt är det att de är en CTEK? Hur viktigt är det att det är MXS 5.0? Vad står det för?
 
Köp en Husqvarna, aldrig varit nöjdare efter jag bytt från Worx. Min laddar på 60min och klipper i 4 timmar. Aldrig haft 1 enda problem. Att ladda den är bara stt ställa den i laddstationen utan att lossa och trixa med extern laddare. Jag vet .. Den kostar en del men med min erfarenhet av Worx så är det värt varenda krona .. Kostade dock 21.000 för en 330x.
 
Har en Landroid från 2012, med nytt batteri Li-ion och ny programvara m.m. men min laddare la av förra hösten.
Köpte en ny idag på Clas Ohlsson: http://www.clasohlson.com/se/Laddstation-Worx-Landroid/51-2208
Men jag får inte detta att funka. Laddstationen lyser med fast grön lampa, Sätter i klipparen i laddstationen, då lyser dioden i laddstationen rött ett par sekunder för att sedan bli grön igen.

Är det någon med erfarenhet av detta? Funkar inte laddstationen ihop med min äldre Landroid?
Frustrationsnivå = hög!!
 
peternicklas
PDR skrev:
Har en Landroid från 2012, med nytt batteri Li-ion och ny programvara m.m. men min laddare la av förra hösten.
Köpte en ny idag på Clas Ohlsson: [länk]
Men jag får inte detta att funka. Laddstationen lyser med fast grön lampa, Sätter i klipparen i laddstationen, då lyser dioden i laddstationen rött ett par sekunder för att sedan bli grön igen.

Är det någon med erfarenhet av detta? Funkar inte laddstationen ihop med min äldre Landroid?
Frustrationsnivå = hög!!
Har du en köpt en laddare till den nyare versionen (792e) och du har den första modellen av Landroid som hade blybatteri?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.