Tack för tipsen! Jag ska ge det en chans.
 
Martin Hanquist skrev:
Fortfarande av intresse att köpa en worx 1.0?
Pris ock plats?
 
lubbe75 skrev:
Tack för tipsen! Jag ska ge det en chans.
Det gör du rätt i. Säg till hur det gick sen.
 
Hej nu har mitt batteri gett upp, ringde supporten och han rekommenderade mig att köpa ett litiumbatter. Är det så att dom är bäst, eller finns det nå bättre alternativ?
 
Hej
Har en Worx M från 2012 med silvriga hjul. Rullar på fint i min trädgård för tillfället. Undrar om någon är intresserad av att köpa den inkl laddstation & ett gäng extra knivar (ej slinga/märlor). Får en Ny klippare nästa vecka som är anledningen annars hade jag tänkt använda den även framöver.
Finns att hämta i Aneby Småland, skickas ej.
Skicka bud via PM
 
Det löste sig ändå med klipparen. Tänkte låta den klippa en gång till innan jag började skruva isär den. Glömde bort att den gick, och efter några timmar hade den klippt, laddat och klippt igen. Misstänker ändå att något är glappt så det blir till att skruva lite om det händer igen.
 
Hej. Köper gärna en landroid den gamla modellen. Även defekt. Jag har fått fel på en hjulmotor på min.
 
Jarn_AL skrev:
Någon som behöver delar till Landroid 1.0?
Vår blev överkörd för ett tag sedan:(
Men styrkort, batteri, laddstation, etc är helt ok. Behöver ni något så hör av er. Slänger den om ett par veckor, kan inte ha den stående.[bild]
Om laddstationen är kvar, jag är intresserad. E-post: kcsaba67@gmail.com
Ledsen för den falska skriftlig, med hjälp av Google Translate .
Så laddstationen skulle vara intresserad om du fortfarande har det.
 
Redigerat:
Jag började läsa igenom tråden igen, men inser att det blir för jobbigt på mobiltelefon. Så finns svaret någonstans i tråden så ber jag om överseende :)
Nu till problemet: jag har dragit slingan för nära en mini-slänt som finns precis där altanen börjar. Roboten stannade ofta där med motiveringen att den var utanför arbetsområde, jag antar att den gled ner lite titt som tätt. För ett par dagar sedan ryckte jag upp en bit av slingan och flyttade ut den en bit (jag fick räta ut en vänstersväng som fanns lite innan för att få nog med slinga). Allt såg jättebra ut, den fastnade inte. MEN så märkte jag att roboten började stanna mitt på slingan på vägen hem och när jag övervakade den så såg jag varför: väldigt ofta på vägen hem så hoppade den av slingan och körde rakt precis där jag har tagit ut svängen åt den. Den tidigare svängen var mycket skarpare så det är inte det att det har blivit en 90-graderskurva nu, snarare tvärtom.

Om man zoomar in på bilden så ser man en grå tråd ganska nära fotografen som fortsätter en bit (tyvärr tror jag inte att tråden syns i kurvan). Man kan även ana laddstationen till höger efter altanen. Problemey är alltså att roboten släpper slingan och går förbi laddstationen för att häkta på slingan längre bort och gå ett varv till. Kan någon vänlig själ förklara varför det händer och varför jag aldrig har sett det förrän nu? Vi har ju haft roboten i typ 4 år.
IMG_20160630_172401.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Facebookgrupp för våra Worx Landroid!

Blev förvånad över att det inte fanns någon Facebook-grupp dedikerad för våra maskiner, så jag skapade en grupp.

Joina gärna och dela med er av all kunskap där, så,tror jag att gruppen kan bli riktigt uppskattad!
Det borde finnas massor av Landroid-ägare där ute, som ännu ej hittat till ByggaHus.se.

https://www.facebook.com/groups/210034662723898/
 
Har fortfarande kvar min Worx om någon är intresserad. Den fungerar och nytt batteri sedan ett år tillbaka. Tycker den är lite för stor för min trädgård så funderar på att köpa den mindre modellen. Så kom med ett bud. Säljer den ej under 2000 kr.''
 
Jag fick ett utbytesbatteri av typen lithium 2,0 Ah för ett par år sedan. Och det blev oftare soppatorsk med det än Originalbatteriet (bly). Pratade med supporten och de sa att det finns ett nyare kompatibelt lithiumbatteri som är på 2,9 Ah. Är det någon som har testat detta batteri till v1?
 
Har inte testat men det låter intressant. Mitt gamla blybatteri blir bara tröttare och tröttare för varje sässong, men vad jag vet finns det inget vettigt att byta till, inte ens ett annat blybatteri som fungerar bra. Det här kanske kan vara ett alternativ.
 
Jag skulle starta min Landroid (första versionen) i dag efter ca 1 års uppehåll. Lagade slingan, så att den inte hade några brott och när jag var färdig och skulle testa den så stod det bara "Utanför arbetsområde" på displayen. Då upptäckte jag att LED-lampan på laddstationen inte lyste (och därmed inte får ström?). Den gröna indikatorn på transformatorn lyser dock grönt och det syns inga skador på strömkabeln till laddstationen.

Är det bara att kassera laddstationen och skaffa en ny robotklippare eller finns det någon räddning? Tacksam för all hjälp!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.